Kortingscodes muziekwinkels gevraagd/aangeboden

Ik vrees ervoor...ik zie de kortingsbonnen nu al opduiken op onze marktplaats hier...echt triestig dat. Overlaatst had ik ook een grote kortingscode voor Bax en toen kreeg ik ook verschillende pm's van mensen die er geld voor wouden geven. Ik snap dat iemand die een grote aankoop wil doen dat probeert maar als het aan mij ligt mag Synthforum de verkoop van kortingsbonnen graag verbieden. Misschien weer een goed idee voor een Poll ? :D

Inderdaad, het staat iedereen vrij om er wel geld voor te vragen maar het was toch een beetje de goede gewoonte dat als iemand een kortingsbon had waar ie niets mee deed en een ander een aankoop wilde doen dat je elkaar een beetje helpt op zo'n moment.
Zou het jammer vinden als we elkaar niet eens meer gewoon willen helpen omdat je een ander er een plezier mee kan doen.
 
Een verbod gaat mij ook te ver, maar als ik weer er een overhoud - eind december - geef ik die weer gratis weg, in dit geval een bon van Bax van 2,5%.
 
Ik vind dat het wel moet kunnen, dus een verbod gaat te ver. Ik heb nu zelf een bon van 15%, als ik daarmee een aankoop doe van de goedkoopste Nord Stage (en dat ben ik voornemens) geeft dat een korting van 465 euro. Stel dat ik het niet doe moet ik het dan als "geste" hier droppen zodat de eerste de beste dit kan gebruiken voor een flutaankoop ? Ook niet-leden kunnen meelezen toch ?
 
Oh ja, ik heb nog genoeg 2,5% liggen dus die zijn gratis via PB te verkrijgen. (had ik al eerder gepost)
 
Zo'n bon vertegenwoordigt een waarde, dus op zich zie ik ook niet zo'n probleem om ze te verkopen. Als iemand die korting uit de goedheid van zijn hart wil delen is dat natuurlijk heel mooi, maar als je een bon verkoopt voor 25eu waarmee iemand vervolgens misschien wel een paar honderd euro voordeel haalt is dit toch wat ze een 'win-win situatie' noemen.
 
maar als je een bon verkoopt voor 25eu waarmee iemand vervolgens misschien wel een paar honderd euro voordeel haalt is dit toch wat ze een 'win-win situatie' noemen.

Dat is dus precies hoe ik er zelf over dacht tijdens mijn post, en ik vind daar dan ook nog steeds niks mis mee. Aan de andere kant snap ik (nu) ook wel dat daar enig gevaar in schuilt, dat er bv minder mensen geneigd zijn om iets weg te geven, of dat er misschien zelfs een bieding situatie gaat ontstaan, dat laatste is uiteraard wel onwenselijk, het moet geen verdienmodel zijn...
 
Is dit niet pas begonnen sinds Bax de regelmatige 15%-kortingsactie niet meer houdt? Die was toch tweejaarlijks en korting op je hele bestelling? Vanaf dat moment zijn die 15%-bonnen potentieel echt veel waard geworden (1340 euro korting op een Moog One 16v om maar iets te noemen). Voorheen kon je, als je geen haast had, gewoon een tijdje wachten tot het weer actietijd was. In de nieuwe situatie vind ik het billijk dat gever en ontvanger delen in de lusten. Dan vind ik 25 euro voor een bon inderdaad nog erg meevallen eigenlijk.
 
Zonde van de mensheid,.. gratis iets krijgen en het doorverkopen,,..
Vroeger gunde mensen mekaar nog wel eens iets,... als je het toch niet gebruikt.

Aan de andere kant, zo steekt de huidige samenleving in mekaar.



(Vb klopt wel,.. mijn pa kreeg een bon van collega van collega van mij, piano koste anders 14500 euro, scheelt toch 2500 euro)


Ben wel benieuwd wanneer we voor frisse lucht of zonneschijn mogen betalen,.... of doen we dat al :engel:
 
Ik vind dat het wel moet kunnen, dus een verbod gaat te ver. Ik heb nu zelf een bon van 15%, als ik daarmee een aankoop doe van de goedkoopste Nord Stage (en dat ben ik voornemens) geeft dat een korting van 465 euro. Stel dat ik het niet doe moet ik het dan als "geste" hier droppen zodat de eerste de beste dit kan gebruiken voor een flutaankoop ? Ook niet-leden kunnen meelezen toch ?

Voor een deel ben ik het wel met je eens natuurlijk maar voor mij maakt het wel uit of het iemand is die met regelmaat op het forum zit of iemand die zich nieuw aanmeld bijv.
Ik heb ook wel 'ns apparatuur gratis weggegeven en kreeg ik een reaktie van iemand die zich net aanmeldde, jammer voor hem maar dan wacht ik tot een ander zich meldt.

Zonde van de mensheid,.. gratis iets krijgen en het doorverkopen,,..
Vroeger gunde mensen mekaar nog wel eens iets,... als je het toch niet gebruikt.

Aan de andere kant, zo steekt de huidige samenleving in mekaar.


Zo kijk ik er ook tegen aan, je krijgt iets gratis en verkoopt het door.
Maar in zo'n geval als bijv een pittig dure Moog of jouw piano geef je wel wat weg en wat moet je vragen; niets, 25 euro of een paar honderd in het geval van een Moog one?
Blijft lastig dit soort gevallen.
Het is voor mij vooral het idee dat kortingbonnen op een gegeven ogenblik handelswaar worden en dat dit op een gegeven ogenblik de norm wordt op het forum.
 
Voor een deel ben ik het wel met je eens natuurlijk maar voor mij maakt het wel uit of het iemand is die met regelmaat op het forum zit of iemand die zich nieuw aanmeld bijv.
Ik heb ook wel 'ns apparatuur gratis weggegeven en kreeg ik een reaktie van iemand die zich net aanmeldde, jammer voor hem maar dan wacht ik tot een ander zich meldt.




Zo kijk ik er ook tegen aan, je krijgt iets gratis en verkoopt het door.
Maar in zo'n geval als bijv een pittig dure Moog of jouw piano geef je wel wat weg en wat moet je vragen; niets, 25 euro of een paar honderd in het geval van een Moog one?
Blijft lastig dit soort gevallen.
Het is voor mij vooral het idee dat kortingbonnen op een gegeven ogenblik handelswaar worden en dat dit op een gegeven ogenblik de norm wordt op het forum.

is ook mede afhankelijk hoe je eraan komt, als ik hem krijg en heb er zoveel voordeel mee, trakteer ik diegene wel of doe iets leuks.
Maar iemand die kortingscode aanbied op internet voor geld,.. dan komt er bij mij meer bij kijken, hoe komt die eraan legaal of gejat?!(ook kortingscode valt door medewerkers te jatten)
En principes moet je soms aan de kant duwen, maar voor een code die iemand gratis krijgt, ga ik geen geld betalen. je moet een ander gunnen wat je jezelf ook gunt :okdan:
 
Als ik een kortingsbon krijg en doe er niks mee, iemand die het kan gebruiken mag het zo hebben. Ook als iemand een Moog One koopt, als die persoon een beetje in de buurt woont zou ik 'ns langs kunnen komen voor een kop :koffie: en een demo van de Moog. Maar hoef er niks voor, zou het alleen maar leuk vinden als iemand er echt iets aan heeft, wat ik zelf niet gebruik.
 
Als ik een kortingsbon krijg en doe er niks mee, iemand die het kan gebruiken mag het zo hebben. Ook als iemand een Moog One koopt, als die persoon een beetje in de buurt woont zou ik 'ns langs kunnen komen voor een kop :koffie: en een demo van de Moog. Maar hoef er niks voor, zou het alleen maar leuk vinden als iemand er echt iets aan heeft, wat ik zelf niet gebruik.

Jep, zo denk ik er ook over. Ik krijg die kortingscodes alleen vrijwel nooit.. :erm:
 
Als ik een kortingsbon krijg en doe er niks mee, iemand die het kan gebruiken mag het zo hebben. Ook als iemand een Moog One koopt, als die persoon een beetje in de buurt woont zou ik 'ns langs kunnen komen voor een kop :koffie: en een demo van de Moog. Maar hoef er niks voor, zou het alleen maar leuk vinden als iemand er echt iets aan heeft, wat ik zelf niet gebruik.

Ik mis soms toch een like knop :okdan:
 
Hoi, ik heb een 15 % bax, nog geldig tot/met 26 okt. Lang overwogen of ik geen hydrasynth moet kopen,
maar ik heb teveel gear op dit moment en zit midden in een huis-studio verplaatsing zodat het laatste wat
ik wil meer dozen zijn.

WB519BBCYWW75G

zou wel leuk vinden te horen wie er wat mee gekocht heeft...
 
Kijk ! en dat bedoel ik nu met dat barmhartige gebaar... Precies zoals ik enige post hiervoor voorspelde. Sneu voor de aanbieder, triest voor de ..... ach misschien komt er nog een bedankje...
 
Miljaar, als er nog zo iemand een bon van 15% heeft, PM dan, dan mag je eens op men nieuwe RYTM MKII komen spelen! Of stuur ik je een midi of audiokabel naar wens op :D
 
Ik hou me ook aanbevolen voor een Bax of Thomann code van 15% maar zeg geen nee tegen 10%/5% code Wil graag de Roland MC-707 bestellen en uitproberen heb jij een code en wou jij de 707 ook wel eens proberen dan ben je van harte welkom.
 
Back
Top