[korting] 110 euro korting in muziekzaak in Eindhoven.

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
een verzameling platen- en cdbonnen met een waarde van 760€ is toch ook niet op naam?
en wie kijkt er nu naar de naam... je kunt toch namens iemand die tegoedbon inleveren.. moet te regelen zijn hoor !:)
 
Het verschil zit hem in een tegoedbon of die verzameling CD-bonnen wat dus cadeaubonnen zijn.

Tegoedbon: Iemand retourneert bijvoorbeeld een product en i.p.v. contant geld accepteert hij, hoe dom ook, een tegoedbon. Deze is dan op naam aangezien de verkoper een bedrag verschuldigd is aan de koper. Als een verkoper deze vervolgens niet accepteert van een andere koper, dan is de verkoper voor de tweede maal zeer lullig bezig.
1) hij had gewoon geld terug moeten geven en niet zo bang moeten zijn dat hij te weinig zou verdienen.
2) het maakt in principe niets uit wie die bon in komt leveren, hij is levering van goederen hoe dan ook aan iemand verschuldigd.

Cadeaubon: Je wil iemand een cadeau geven maar weet niet wat. Je beslist wel alvast voor hem waaraan hij jouw gift uit moet geven en speelt daarmee de detailhandel in de kaart want het geld is binnen. Voor deze deal is men wel bereid om zonder een tenaamstelling een bon uit te geven.

:bekdicht:
 
Ik vind het inderdaad wel schandalig dat ze die jongen voor zo'n hoog bedrag hebben afgescheept met een tegoedbon. Werkelijk idioot. Ik zou bijna gaan twijfelen aan het hele verhaal, als ik niet wist dat er zulke mafketels tussen de apparatuur verkopers zitten... Volgens mij zijn er zelfs consumenten wetten die dat proberen tegen te gaan. Maar goed, er zal wel een verhaal achter zitten. En wat die bon op naam betreft (als 'ie al op naam zou staan, zoals Mike al vertelt), dan neem je die goede man toch even mee naar de winkel? Garantie gaat toch meestal via de fabriek en niet via de winkelier, dus dat maakt ook niet veel uit.
 
Ik heb ook ooit een tegoed bon gekregen bij Eindhoven Musical Instruments. Van 1300 gulden..

En dat was niet omdat ik iets in ruilde, maar omdat ik iets gewonnen had. Een lotterij onder de mensen die een MC-303 gekocht hadden en die won ik. :) Meteen mijn Mackie 1402 VLZ voor gehaald.

Een tegoed bon is dus niet per definitie een slechte service van een muziekzaak. :)
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik heb ook ooit een tegoed bon gekregen bij Eindhoven Musical Instruments. Van 1300 gulden..

En dat was niet omdat ik iets in ruilde, maar omdat ik iets gewonnen had. Een lotterij onder de mensen die een MC-303 gekocht hadden en die won ik. :) Meteen mijn Mackie 1402 VLZ voor gehaald.

Een tegoed bon is dus niet per definitie een slechte service van een muziekzaak. :)



Ik citeer mijzelf even. "Iemand retourneert bijvoorbeeld een product en i.p.v....".

Do I need to say more? ;)
 
Origineel geplaatst door Mike-E
Ik citeer mijzelf even. "Iemand retourneert bijvoorbeeld een product en i.p.v....".

Do I need to say more? ;)
eeeeeuh... ja? Ik snap hem niet, maar dat zal wel aan mij liggen. :)
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
eeeeeuh... ja? Ik snap hem niet, maar dat zal wel aan mij liggen. :)

Dat je stelt dat ik iets per definitie een tegeodbon slechte service noem. Ik wijs je er dus op dat ik slechts een voorbeeld stelde.

:engel:
 
Origineel geplaatst door Mike-E
Dat je stelt dat ik iets per definitie een tegeodbon slechte service noem. Ik wijs je er dus op dat ik slechts een voorbeeld stelde.

:engel:
K dan! :) ik ben nog wat slaperig! :)
 
Back
Top