Nieuwe DAW computer 2020!

Ik heb ook pas een nieuwe pc, ik bouwde hem altijd zelf, maar had daar geen tijd en zin in. Dus online besteld bij compustunt, voor 1150 euro een I9 9900K met 32 gb ram geheugen en 1 tb ssd schijf. Je moet er wel bijna 2 weken op wachten maar prima computer, ben zeer tevreden. Je kan hem zelf samen stellen en ik kon hem nergens goedkoper vinden dan daar. Ik heb echter wel daarna nog een videokaart gekocht omdat die van het moederbord sommige plugins niet trok zoals VPS Avenger. je hebt ook zogeheten DAW computers maar daar betaal je veel extra voor terwijl het vooral instellingen in de bios en software zijn, je moet gewoon je windows energy saving settings op ultimate zetten en je pc vliegt bijna het raam uit, zo snel.
 
Thanks, dan is AMD misschien ook een optie.
Ik wist ook niet beter dan dat sommige plug-ins niet lekker werken, zoals het voorheen was.
 
Wat je ook koopt van computer: schaf je NOOIT de plugin IRIS aan, want die is simpelweg te zwaar cpu-wretend. Ik heb een i7 en die kan zelfs Iris niet aan. :stupid:duivels::P
 
Het is ook opletten wat type je als SSD gebruikt voor je main drive,write/erase is namelijk niet onbeperkt! (meestal goedkope SSD's)

Voor read only disks zoals voor bvb al je geluidsbanken is dat van minder belang.
 
https://www.synthforum.nl/forum/de-studio/overig-studio/3740474-desktop-pc-voor-muzieksoftware

dit recente draadje was voor mij erg behulpzaam voor het kopen van een nieuwe pc, ik ben uiteindelijk qua processor op wat anders uitgekomen (i7 10700) de hier genoemde bleek namelijk niet meer leverbaar, maar de rest wel ongeveer wat op pagina 3 staat, geheugen 32 GB pc is zeer stil. zonder laten assembleren was ie op net iets onder de 1400 gekomen, wel met windows erbij gekocht dus als je dat nog hebt liggen kom je aardig in de buurt van de bovenkant van je streefbedrag.

de evoplus SSD van 500 GB wordt in de praktijk 465 GB. de seagate 2TB wordt 1,81. hoe dan ook voor mij wel voldoende voor audio.

Hola,

je hebt nooit voldoende!!

Ik heb 5 x 2 t,en 3 x 2tin de computer!
Zogauw je met audio en plugins gaat werken en dan nog gesamplede geluiden heb je heel veel nodig!

groeten van andreos:)
 
Ik heb nog 130 GB over op mn SSD (met Omnisphere, Stylus en Trilian erop) en 1 TB op de Seagate, is voor mij echt wel genoeg. Dat krijg ik in het leven van deze pc niet meer vol.
Maar kan natuurlijk dat dit voor jou niet genoeg zou zijn. Ik heb hiervoor gekozen op basis van wat ik op mijn vorige pc had en flink wat erbij op de SSD, het is heel irritant als die vol raakt, dat herken ik.
 
Lijkt me dat je voor onder de 500 toch wel iets fatsoenlijks in elkaar moet kunnen zetten. Kan je de rest gebruiken voor je GAS.
 
Hola,

je hebt nooit voldoende!!

Ik heb 5 x 2 t,en 3 x 2tin de computer!
Zogauw je met audio en plugins gaat werken en dan nog gesamplede geluiden heb je heel veel nodig!

groeten van andreos:)

Wat heeft opslagruimte nou te maken met performance. Audio, dan heb je het over gb's, niet tb's.
 
Als je er enigszins uit bent hier, zou ik met je gekozen onderdelen even naar tweakers gaan om daar te checken of er geen dingen zijn die botsen. Vaak hebben ze daar erg goede adviezen die je nogal wat power of geld kunnen schelen.
 
Originally posted by vipal View Post
https://www.synthforum.nl/forum/de-s...muzieksoftware

dit recente draadje was voor mij erg behulpzaam voor het kopen van een nieuwe pc, ik ben uiteindelijk qua processor op wat anders uitgekomen (i7 10700) de hier genoemde bleek namelijk niet meer leverbaar, maar de rest wel ongeveer wat op pagina 3 staat, geheugen 32 GB pc is zeer stil. zonder laten assembleren was ie op net iets onder de 1400 gekomen, wel met windows erbij gekocht dus als je dat nog hebt liggen kom je aardig in de buurt van de bovenkant van je streefbedrag.

de evoplus SSD van 500 GB wordt in de praktijk 465 GB. de seagate 2TB wordt 1,81. hoe dan ook voor mij wel voldoende voor audio.

leuk om te zien hoe mijn pc lijstje (ondertussen al wat verouder natuurlijk)die ik gemaakt had vr Exoterestial het hier steeds blijft doen als referentie :geslaagd:
 
Het is ook opletten wat type je als SSD gebruikt voor je main drive,write/erase is namelijk niet onbeperkt! (meestal goedkope SSD's)

Voor read only disks zoals voor bvb al je geluidsbanken is dat van minder belang.

Even late reactie maar bovenstaande was eigenlijk alleen van toepassing op de eerste generatie SSD's. Alles wat je nu koopt gaat mega lang mee.

Samsung states that their Samsung SSD 850 PRO SATA, with a capacity of 128 GB, 256 GB, 512 or 1 TB, is “built to handle 150 terabytes written (TBW), which equates to a 40 GB daily read/write workload over a ten-year period.

Hoe dan ook, een goede backupstrategie zou ik wel aanraden!
 
Even late reactie maar bovenstaande was eigenlijk alleen van toepassing op de eerste generatie SSD's. Alles wat je nu koopt gaat mega lang mee.

Samsung states that their Samsung SSD 850 PRO SATA, with a capacity of 128 GB, 256 GB, 512 or 1 TB, is “built to handle 150 terabytes written (TBW), which equates to a 40 GB daily read/write workload over a ten-year period.

Hoe dan ook, een goede backupstrategie zou ik wel aanraden!

Heel misleidend jouw post,je zegt dat ALLES mega lang mee gaat en geeft een voorbeeld van de Samsung Pro SSD's terwijl ik duidelijk aangaf dat er verschillen zijn tussen SSD's

Dit is nog steeds het geval dus veranderd dit niets aan het feit dat je best geen goedkope SSD's gebruikt voor zeg maar een C schijf.

De basisprincipes tussen de verschillende Nand's zijn ook ongewijzigd,alleen de toegang en de nauwkeurigheid van de 'datafiltering' tot de Nand cells wel.
 
Laatst gewijzigd:
Heel misleidend jouw post,je zegt dat ALLES mega lang mee gaat en geeft een voorbeeld van de Samsung Pro SSD's terwijl ik duidelijk aangaf dat er verschillen zijn tussen SSD's

Dit is nog steeds het geval dus veranderd dit niets aan het feit dat je best geen goedkope SSD's gebruikt voor zeg maar een C schijf.

De basisprincipes tussen de verschillende Nand's zijn ook ongewijzigd,alleen de toegang en de nauwkeurigheid van de 'datafiltering' tot de Nand cells wel.

Dat stukje over de Samsung was even snel gekopie pastat. Misschien dat de zeer goedkope SSD wat slechter presteren maar waar het mij meer om ging is dat je tegenwoordig niet meer echt een apart 'schrijf / lees' disk hoeft te hebben bij enigsinds normaal gebruik.
 
Dat stukje over de Samsung was even snel gekopie pastat. Misschien dat de zeer goedkope SSD wat slechter presteren maar waar het mij meer om ging is dat je tegenwoordig niet meer echt een apart 'schrijf / lees' disk hoeft te hebben bij enigsinds normaal gebruik.

Je begrijpt het dus duidelijk nog steeds niet.

'Tegenwoordig' is niet van toepassing,de data-opslag technologie is nog steeds dezelfde,alleen de toegang is anders voor V-nand bvb en ze optimaliseren de datafiltering waardoor er meer opgeslagen kan worden.
 
Sympathiek, naar iemand die z'n best probeert te doen om een ander te helpen.

Desinformatie kunnen we missen als de pest,het volstaat wat onderzoek te doen en info te lezen over flash technologie om te weten hoe het zit.

Maar dat begrijp jij dus duidelijk ook niet.
 
Maar dat begrijp jij dus duidelijk ook niet.

Wat heb ik toch vaak een schijthekel aan dit soort arrogante reacties van mensen die zich superieur menen op te moeten stellen op het forum. Ik zal nu stoppen omdat OP een legitieme vraag heeft en ik bezig ben om de discussie de verkeerde kant op te sturen.
 
Back
Top