wat als sequencer?

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
576
hallo,

ik zit met een situatie:
ik zoek een pc-loze oplossing om volgende gear te kunnen combineren met 1 centrale sequencer die een KordBot en een midi keyboard als input zal krijgen.
op vlak van audio zoek ik ook nog een mixer om dit allemaal aan te sluiten.

de output zal zijn:
- Korg esx
- Access virus a
- Moog Mother-32

iemand een voorstel?

alvast bedankt!
 
Naja, das een moeilijke vraag, er zijn er zoveel. Ligt een beetje aan je budget en of je er een klik mee krijgt.
 
Enkele: Als je een budget hebt, een beatstep pro. Als je wat meer uit te geven hebt, een sequentix cirklon.
 
Misschien een Novation sl mk3; heb je en een sequencer en verschillende aansluitingen en je midi keyboard die je in verschillende zones kan opsplitten en geschikt zonder pc
 
Ik vind dat je nogal karig bent met je vragen om tot goede suggesties te komen.
- Budget?
- Hoe lang (steps) moeten de sequences kunnen zijn?
- Wil je song mode of is het gewoon om wat patterns te jammen?

Ik zie eigenlijk alleen de noodzaak om de Mother en de Virus te sequencen. De ESX heeft een ‘goede’ ingebouwde sequencer dus daar heb je mijns inziens geen sequencer voor nodig.
 
budget is 500 a 1000€ maar dan zou ik er nog liefst een occassie synth bijwillen ook :p
ik zoek veel midi uitgangen, en veel sequencer mogelijkheden.
ik dacht aan rs7000 of akai mpc?
 
Ik zit helemaal op de lijn van Exoterrestrial, de RM1x en RS7000 zijn geweldige MIDI krachtpatsers en relatief goedkoop. Ik ben zelf over aan het stappen van de RS7K naar de Akai MPC Live en X, die zijn echter een stukje duurder (als je geduld hebt kun je dus mijn RS7K overnemen... ;)). De MPC Live zou ook een optie voor je kunnen zijn; met de laatste update heeft die ook drie prima (soft)synths on board. De RM1x en RS7000 hebben dat uiteraard ook, maar als je je alleen aan de presets houdt dan klinken die misschien wat gedateerd als je een hele moderne sound zoekt. De presets in de Live zijn meer toegespitst op wat nu populair is. Als je niks met presets doet dan is dat allemaal niet echt aan de orde natuurlijk.
1 voordeel van de RS7K is dat die 2 MIDI uitgangen heeft, de RM1x maar 1. Maar als je toch al een MIDI thru moet hebben dan zijn de A-880 en die Kentons ook mijn keuze. De Live heeft dan weer 2 MIDI inputs, dus dan heb je geen extra MIDI merger oid nodig om je Kordbot en keys gelijktijdig aan te sluiten.
Je zou ook nog kunnen kijken naar een Squarp Pyramid, die schijnen ook wel goed te zijn als pure MIDI sequencer.
Qua mixer zou ik een basic Mackie of iets dergelijks pakken, 2e hands VLZ-Pro misschien. Maar daar is zoveel keuze in en waarschijnlijk maakt het kwalitatief in de budget prijscategorie niet heel veel verschil welke je kiest.
 
Even een opmerking over de Mother-32. Die laat zich niet graag extern sequencen, dus hou er rekening mee dat je wat kunstgrepen moet toepassen. (Interne sequencer leeg en geen midi start messages naar de Mother.)
 
Enkele: Als je een budget hebt, een beatstep pro. Als je wat meer uit te geven hebt, een sequentix cirklon.

Ik dacht ook aan een beatstep pro, maar die heeft maar 2 midi outs + er kunnen maar 3 sequenties gemaakt worden las ik op hun site?
 
Back
Top