advies gevraagd: welke koptelefoons voor groepsgebruik(schoolklassen/hufterproof

edhal

Ouwe rot
Lid sinds
26 januari 2007
Berichten
1.718
Locatie
nulvierachtacht
Voor een projectje ben ik op zoek naar 35 (goedkope!) koptelefoons.
Ze gaan intensief gebruikt worden door schoolklassen (leerlingen van 12 t/m 18 jaar) op laptops.

Geluidskwaliteit en comfort zijn minder belangrijk, duurzaamheid en hufterproofheid daarentegen wel!!!

Tot nu toe werken we met goedkoop spul van Action, maar die vallen door het intensieve gebruik vrij snel uit elkaar (draadbreuken, losse schelpen etc.)
Budget is tot 35 e. p.s.
Wie heeft tips (merken, modellen, kwantumkorting)?
Is Bluetooth een optie (om draadbreuken te voorkomen) of toch een steviger bekabelde?

Thanx!
 
Ik heb laatst een aantal koptelefoons uitgeprobeerd.
Al's het een gesloten systeem moet zijn, zou ik voor de Devine Pro 2000 kiezen. Is redelijk goedkoop en te krijgen bij Bax Music (€ 35,00)of een andere online winkel.
Ik heb zelf daar een Samson SR850 gekocht( nu € 27,00, toen ik heb kocht duurder), wat een open systeem is, en ik een beetje gebalanceerder vond klinken. Ik gebruik het voor editting en afmixen.
 
Mijn kinderen gebruiken al tijden de SONY MDR-ZX310, kost 19e bij de Mediamarkt bv, klinkt best prima, en blijft ook goed werken bij abuse, de kabels zijn stevig, alleen de oorkussen gaan na verloop van tijd (meer dan een jaar hoor) wat schilferen.
 
ik heb nu de devine pro 4000.
en die vind ik wel hufter proef omdat ik het kabeltje kan vervangen als hij kapot is.
 
Wellicht kun je er eerst van twee verschillende merken eentje kopen. Bijvoorbeeld Behringer en Devine en ze dan zelf goed bekijken welke het beste passen bij je behoefte.
 
Voordat het slot erop gaat: welke is het geworden?
 
Voordat het slot erop gaat: welke is het geworden?

Heb 30 ex. van de Behringer HPM1000 gekocht voor slechts 9 e. p.s.
Ik ben benieuwd of en hoe lang ze onze hangjongeren overleven. Geluidskwaliteit is in dit geval dus echt secundair.

preview.jpg
 
Nou voor die 9 euro stuk prima deal toch? Je kan moeilijk 30 stuks hufter proofs koptelefoons kopen beneden de 35 euro stuk, dat gaat meer kosten en dan nog kunnen ze kapot.
dan beter dit voor 9 euro stuk, doet het ook minder zeer als ze kapot gaan.
 
Back
Top