Mijn ouwe hardware terug krijgen door alternatief plug-in of (zelfde)hardware

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Lid sinds
2 april 2004
Berichten
1.403
Locatie
Obdam (NL)
Ik heb nogal spijt dat ik al mijn hardware verkocht heb vroeger.
Zou graag de tijd terug draaien dat gaat helaas niet misschien kunnen jullie de pijn verzachten met altanatief op zoek te gaan het mag software zijn of (zelfde)hardware.
Het gaat om volgende hardware ik zal loop de tijd meer dingen hier neerzetten.
Yamaha An 200 ?
Yamaha dx 200 ?
 
Ik zelf wil in de toekomst een native instruments maschine mk 3.
Overbrugt deze maschine een van deze 2 achtige ik weet wel dat helemaal zelfde apparaat is maar was meer benieuwd naar jullie mening ?
 
Yamaha An 200 ?
Er is niet echt iets dat een 100% match is qua karakter in softwareland - maar U-He ACE kan in sommige scenario's best dichtbij komen. De AN200/AN1x hebben een paar interessante oscillator-trucjes die niet snel te vinden zijn in andere subtractieve polysynths.

De AN1x en AN200 hebben een ris effecten aan boord die ook een belangrijk deel van het geluid vormen. De AN200 en AN1x zijn niet zo goedkoop meer als een paar jaar geleden, maar nog steeds redelijk makkelijk te krijgen, en anders kun je een AN-PLG in een CS6x duwen, ook geinig.

Yamaha dx 200 ?
NI FM8, Dexed (gratis), Korg Volca FM.
 
Er is onlangs een reeks nieuwe DX'en geweest van Yamaha, minder groovebox en meer zoals een oude DX:

reface_basic_rightinfront_DX.jpg


Heeft wel een soort filter en wat effecten.

Voor een betaalbare polyfone jambak in alle vormen en maten zowel digitaal als analoog moet je echt eens naar Korg, Korg of Korg kijken. Oh de boutiques van Roland waren af en toe ook best goed natuurlijk.

Misschien dat je beter een losse sequencer kunt kopen die wat slimmer is, ook met analoge (CV/gate) uitgangen en dan een berg domme kleine bakkies er aan hangen.
 
De Korg Electribe heeft dezelfde gridstyle sequencing en de sampler versie heeft zelfs een redelijk goeie synth engine.. De Synthversie Is zeker een goeie vervanger voor de AN200.
De DX200 vervangen wordt wel lastiger.. Een Volca FM heeft niet echt die features als de filter. de envelope en de portamento binnen handbereik..

Hieronder n paar filmpjes van de sampler versie.. tweede filmpje laat ook zien hoe jams te exporteren als een Ableton file.. :)



Deze is ook met de sampler versie gedaan maar is in feite n synthversie.. gehacked zodat ie eigen samples kan afspelen.. Leuke liveset..

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top