Niemand weet wat dit is...

Ikke123

Nieuwkomer
Lid sinds
28 juli 2017
Berichten
19
Hoi,

Ik was onlangs een jeugdhuis aan het opruimen en kwam de rodec cx1100 tegen. Nu heb ik al wat proberen op te zoeken, maar zonder succes..

Iemand van jullie dat weet wat dit is/wat het doet?

Ik weet niet eens in welke categorie ik dit kan plaatsen..Mixer??
 
Volgens mij si dit gewoon een simpele DJ-mixer. Check de cross-fader erop :-)

Overigens ziet het er wel degelijk gebouwd uit.
 
Om wat te mixen? Het is in ieder geval geen studiomixer dus ik zou er in de studio geen nut voor kunnen verzinnen.
 
En hoe doe ik dat dan juist? Quarter inch kabel van audio interface (scarlett i2i) naar de mixer of?

Ik ben nog redelijk wat groen achter mijn oren op dat vlak...
 
De vraag is: wat wil je mixen?

Zoals hier te zien kun je 5 stereo kanalen (wel cinch-connector) mixen en krijg je vervolgens een stereo output die naar je interface kan:
image00001732.jpg



Als je de channels van je DAW hierin wil kunnen mixen zul je deze elk naar een output op je interface moeten routen. Op de mixer aansluiten, en dan de stereo-mix weer in je interface krijgen op een spoor in je daw om op te nemen.

Of iets dergelijks.

Bedenk eerst maar wat je wil doen en daarna of dit hiermee mogelijk is.
 
Rodec was dé Dj-mixer fabrikant in de 90's voordat Dateq die markt pakte, waarna Pioneer die rol veroverde een jaar of 7 later. Vandaag de dag kan je ze in België nog wel eens tegenkomen in de 'lokale dansing' en/of wat nostalgische clubs in Frankrijk en Spanje.

Rodec is in principe altijd een mega degelijk merk geweest, alles strak gesoldeerd en gebouwd als een tank, componenten met veel headroom. Zou je het gebruiken voor een studio? Nee. Is het leuk om mee te experimenteren? Zeker!
 
Ik zou het willen gebruiken in mijn "studio". Ik zie vaak studio's dat mixers hebben staan (natuurlijk niet van die grote studiomixers) en ik dacht dat je dit daarvoor kon gebruiken.

Of op welke vragen moet ik kunnen antwoorden zodat het duidelijk is wat ik wil doen?
 
Mijn "studio" bestaat uit: daw (ableton), 2 m-audio monitors, een scarlett i2i audio interface en novation launchkey midi keyboard. Ik ben wel van plan om een MiniBrute aan te schaffen.

Dus tot nu toe heb ik geen externe apparaten. Dus het zullen signalen vanuit mijn computer zijn.
 
Accelarator, hoe zou ik daar dan mee kunnen experimenteren?

Met je opsomming van je spullen, kan je werkelijk niets met deze mixer. Dat zou alleen grappig kunnen zijn als je meerdere uitgangen hebt, om dan wat dingen te oversturen. Of je mix op 4 kanalen te gooien en kijken wat de headroom van de mixer doet als je het een beetje zou pushen. Maar die mogelijkheid heb je niet, dus is deze mixer praktisch overbodig. Ook niet voor je eventuele MiniBrute.
 
^ wanneer je daadwerkelijk 5 (stereo) kanalen kunt vullen met geluid.

Zonder externe gear heb je vrij weinig aan dit ding. Zeker gezien je audio interface maar 2 in en 2 uitgangen heeft.
 
Of je lust alle kanalen naar elkaar door met de gain open, dus als een soort distortion unit. Moet je alleen wel een geluidsbron hebben om er doorheen te jagen, een Minibrute bv.
 
Back
Top