simpele audio interface voor macbook pro

Heine

Passief toetsenist
Lid sinds
28 mei 2004
Berichten
629
Locatie
de buurt van Rotterdam
Dames en heren deskundigen,

ik heb een half jaar geleden een nieuwe macbook pro aangeschaft, en daar zit, heel vervelend, slechts 1 3,5 mm gat in voor o.a. een koptelefoon.
Mijn oude had heel fijn twee gaten: eentje voor audio in, en eentje voor audio out.
Ik zoek nu een heel simpel doosje dat ik op die nieuwe kan aansluiten waar ik vervolgens een audio in op aantref, en een audio out en/of een koptelefoon uitgang.
Voor het betere werk heb ik al een 16 kanaals doos met firewire staan, maar ik wil af en toe een beetje aanrotzooien met simpel 1 stereo lijntje in, terwijl ik dat ook met mijn koptelefoon kan beluisteren.
Wat zouden jullie mij aanraden ??
 
Wat erg zeg, mik ik hem compleet in de verkeerde hoek.
Mocht een moderator zich geroepen voelen om het op de juiste plek te mikken: bij voorbaat dank !
 
Ik heb zelf een Tascam US144 (heet dat, geloof ik) voor dat soort gelegenheden. Die koop je voor een paar tientjes op MP. Waarschijnlijk zijn er nog kleinere/goedkopere oplossingen ook..
 
Kijk eens naar een Behringer UCA202 of UCA222. Volgens mij komt dat overeen met wat je zoekt. Ergens tussen de 20 en 30 euro volgens mij.
 
Ik heb zo'n Behringer van 27 euro of zoiets en voor alleen audio in is ie ok maar het is echt een stukje blik.
Maar zoals je al zegt ; je hebt al een uitgebreide doos voor het pro werk dus voor wat je wilt doet ie het.
Je kan 'm bestellen en als de kwaliteit je erg tegenvalt dan stuur je 'm terug.
 
Dank voor de reacties tot nu toe.
Ik kwam ook nog de Behringer XENYX 302USB PA en studio mixer, bij Bax voor 45 euro.
Een soort puppy-mixertje met hoog knuffelgehalte.
Voldoet zo te zien aan mijn wensen, en heeft best wel een lief prijsje.
Net even iets volwaardiger dan de UCA222.
Half zo duur als de door Arno voorgestelde apparaatjes. Logisch, het is een Behringer.
Denk dat dat hem wordt.
En als het inderdaad net niet voldoet, gaat het beestje weer terug naar de winkel en wordt het wellicht toch een Arnootje.
Ik slaap er nog een nachtje over, hak ik morgen de knoop door.
Nogmaals dank voor de input.
 
Op zich leuk dat je hulp krijgt bij een externe audio oplossing, maar de enkele output is een gecombineerde output die gewoon ook kan opnemen. Je moet daar een stekkertje voor hebben net zoals je bij je iPhone oordopjes hebt, dat is gewoon een standaard aansluiting.

cTO2F.png
 
@bikkel: ik weet dat er meer in dat gat gebeurd dan de reguliere drie draadjes, maar ik ben er van uit gegaan dat er geen 5 draadjes in te vinden zijn: stereo line in, stereo line out.
Er zit dus wel een extra draadje voor de microfoon, maar dat is een mono signaal.
Nu weet ik dat er zat mensen zijn die hun synth's mono opnemen, en de effecten in hun daw gebruiken om het stereobeeld te maken, maar ik gebruik liever de stereo signalen uit mijn synths, dus red ik het niet met de huidige oplossing van mijn macbook.
Ik snap overigens niet dat Apple zo zuinig doet met aansluitingen. Mijn oude macbook was prima uitgevoerd met allerlei gaten, de nieuwe is een stuk armer uitgevoerd, met als gevolg dat ik allerlei extra zaken moet aanschaffen om hetzelfde te kunnen.
 
Heb nog een focusrite 2i2 te koop staan!

Ik wou deze net aanraden, als je toch een goedkoop interface'je wil dan is deze echt prima te doen. Het was mijn eerste interface, ik heb hem nu op de computer beneden aangesloten toen mijn FF800 binnen kwam voor de headphone preamp en volume control (lui).

Opnemen doet hij prima, nu kan ik met visite in de woonkamer beneden ook bier drinken en gitaar opnemen.
 
Scarlett zijn ok alleen is de DSP mixer een beetje overbodig. Ik ga voor een aantal "muzikanten" de Behringer UMC202HD checken. Ingekochte Midas technologie voor de pre-amps, combi XLR-TRS, hardware knop voor direct monitoring, class compliant usb onder OSX.

serveimage
 
Back
Top