Welke Cassette tapes voor Fostex 280

Vijandige familie, kan niet goed zijn nee.
Succes met de zoektocht Scep! :)
Nauurlijk moet ik heel voorzichtig zijn met mijn conclusies op het moment. Maar ik merk hiaten in mijn archiefje.
Waar ik even goed naar moet gaan kijken.

Zo had ik nog een doos met oude cassettebandjes, dacht ik..

Rond mijn 30ste begon ik de waarde in te zien van de bandjes uit mijn kindertijd. Dus het lijkt me sterk dat ik ze weg heb gegooid.

Maar nu ben ik ook opeens mijn singeltjes en wel meer dingen kwijt. Dus dan lijkt een goede zoektocht en opruimen van mijn archiefje noodzakelijk.. :-)
 
update

Yes! Heb weer een kindertapeje van me teruggevonden! Dus ik ben bang dat ik misschien verstrooid ben..
Ik heb nu 2 van de vijf gevonden. Maar mijn verzameling BASF en andere lage kwaliteittapejes ben ik nog kwijt. Zou ik die echt weggegooid hebben? Er stonden hele leuke registraties op, dus het lijkt me sterk...

Ook heb ik nog bandjes met daarop registraties van ruzies met instanties en de familie..
Vandaar wellicht dat ik wat paranoid doe.. :-)
 
Hmm, excuses ik raakte een beetje op dreef in dit topic.. :-)

Inmiddels heb ik alles weer teruggevonden! Behalve mijn eerste bandjes van rond mijn 12e. Misschien heb ik ze toch een keer boos het raam uitgegooid of zoiets.... Ik heb nog twee werkende Philips ferrobandjes uit die tijd: 1 met top 40 en de ander met Queen.. :-D

Ook heb ik veel bandjes gevonden waarvan ik niet wist dat ik ze had! Geen idee hoe dat nou komt.

En nu gaat de doos dicht en terug naar zolder. Want ik heb nou wel weer genoeg aan vroeger gedacht!
Voel me opeens heel erg :beard: ................... :-(
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb de Fostex 280 terug van de repair shop. Helaas heeft hij het probleem niet kunnen oplossen.

De oorzaak ligt volgens hem aan een niet werkende chip/printplaat. Deze geeft normaal het signaal door dat de wieltjes moeten blijven door draaien. Deze chip kan hij overigens niet meten, dus zou in eerste instantie vervangen dienen te worden om dit met zeker te kunnen stellen. Nieuwe chip voor deze bak lijkt me een moeilijk verhaal en de zoektocht niet waard. Dus de Fostex is bij deze helaas af geschreven.

Mocht iemand nog een Tascam, Fostex of een Yamaha hebben liggen. Ik hoor het graag ;)
 
Ik heb de Fostex 280 terug van de repair shop. Helaas heeft hij het probleem niet kunnen oplossen.

De oorzaak ligt volgens hem aan een niet werkende chip/printplaat. Deze geeft normaal het signaal door dat de wieltjes moeten blijven door draaien. Deze chip kan hij overigens niet meten, dus zou in eerste instantie vervangen dienen te worden om dit met zeker te kunnen stellen. Nieuwe chip voor deze bak lijkt me een moeilijk verhaal en de zoektocht niet waard. Dus de Fostex is bij deze helaas af geschreven.

Mocht iemand nog een Tascam, Fostex of een Yamaha hebben liggen. Ik hoor het graag ;)

Zit 'ie compleet in elkaar en wil je 'm eventueel verkopen?
 
zonde dat hij stuk is.
 
Zojuist de importeur van Fostex benaderd voor een nieuwe chip (cpu), deze kost 43 euro excl btw. Zal zodra de 280 hier staat nog even wat spanningen rondom de cpu meten en de afweging maken of het bestellen van een ongeteste chip zonder garantie verstandig is. :D
 
hmmm interessant dat dat nog mogelijk is. Zoek ook een onderdeeltje voor mijn Teac 144, een bepaald cilinderachtig plastic wieltje.
 
Ik heb een Tascam 464 4track recorder > 85euro incl verzending of 75euro ophalen in Gorinchem

Ik probeer het even via deze weg, want zie dat aan al mijn berichten vanaf 3 mei onbevestigde ontvangstbewijzen hangen. Ben bang dat er iets niet goed gaat met het versturen.

Heb je mijn prive berichten ontvangen en weet je inmiddels al of de Portastudio nog goed functioneert?

groet

Flip
 
Back
Top