808

schmutz

Dr.Patient
Lid sinds
24 juli 2012
Berichten
304
Locatie
Ergens op Leidse
Hallo allemaal,

Ik ben echt al een tijdje bezig mijn 808 zo rauw, maar toch clean te laten klinken; dus niet helemaal fuckdup met ruis, maar wel lekker crunchy en op het randje. Juist doordat deze lijn zo vaag en dun is, vindt ik het lastig om hem te laten klinken zoals ik het wil.

Ik gebruik veel pedals; moog distortion/boost etc. Maar ook met vsts (d16 stuff) krijg ik het toch niet optimaal.

Wellicht dat jullie nog tips hebben? Denk btw aan de sound zoals de Wasteland series van Deltafunktionen of de stuff van Paranoid London

Groetjes!

ps; het gaat natuurlijk niet om een copy van die 808, maar meer tips voor leuke pedaltjes of mooie vsts etc..
 
Door een analoge mixer halen en 'iets' oversturen.

Ik gebruik zelf de Roland PA-150 die heeft ook nog eens ingebouwde springreverb

Roland_PA-150_STEREO_Mixing_Amplifier-714.jpg
 
Precies wat Fatclap zegt. Niet direct je DAW in maar er iets in een analoge mixer mee doen. Wat je ook nog kan doen is een Boss CP compressor stompbox gebruiken om het iets compacter te maken. Eerst zorgen dat ie aanwezig is, dat ie de boodschap overbrengt en dan pas FX als distortion. Individual output is wellicht ook een advies. De mix out is niet de beste optie om kracht te creëren.
 
Wellicht dat jullie nog tips hebben? Denk btw aan de sound zoals de Wasteland series van Deltafunktionen of de stuff van Paranoid London

Paranoid London, weet je hoe Quinn die 808 zo krijgt? Die hele 808 gaat door een Monotron heen :D

En da is geen grapje zelfs.
 
En dan door een Mackie. Das dus een kanaal, de hele 808.
 
Door een analoge mixer halen en 'iets' oversturen.

Ik gebruik zelf de Roland PA-150 die heeft ook nog eens ingebouwde springreverb

Roland_PA-150_STEREO_Mixing_Amplifier-714.jpg

Gave mixer trouwens, staat één op MP en een pa250, mooi spul! Hoe is de channel EQ? Doe je hier je complete tracks op of is deze sec voor de eight o eight?
 
Ik heb een hele mooie Neve 8816 Summing mixer voor je. Niet alleen voor je 808, maar voor heel je studio een wondertool.
Dat is wat je zoekt en nagenoeg nooit 2dehands zal vinden.
http://vintageking.com/neve-8816-summing-mixer
In principe niet te koop, maar ja, alles is te koop als ik er de prijs voor krijg.
Als je interesse hebt, dan PM je maar. Maar ik kan je al vertellen dat de prijs ook navenant is.
 
Ik heb een hele mooie Neve 8816 Summing mixer voor je. Niet alleen voor je 808, maar voor heel je studio een wondertool.
Dat is wat je zoekt en nagenoeg nooit 2dehands zal vinden.
http://vintageking.com/neve-8816-summing-mixer
In principe niet te koop, maar ja, alles is te koop als ik er de prijs voor krijg.
Als je interesse hebt, dan PM je maar. Maar ik kan je al vertellen dat de prijs ook navenant is.

Breng eens onder woorden wat deze 3600 euro kostende mengert doet?
 
Ik zeg het nog 1x : Yamaha PG-1 ;)

waarom dan? Wat voegt de PG-1 toe, inaar jouw mening?
 
Gave mixer trouwens, staat één op MP en een pa250, mooi spul! Hoe is de channel EQ? Doe je hier je complete tracks op of is deze sec voor de eight o eight?


Hele fijne mixer idd.. klinkt heerlijk warm en je kan hem als een beest oversturen. Ik gebruik hem voor de 808 of de SP1200.. Pearl Syncussion mag natuurlijk ook. Ze klinken dan een stuk lekkerder als door een digi mixer. Channel Eq is ook goed. Roland maakte top studio producten in die tijd.. komt uit de zelfde lijn als de TR-808, SVC-350 ed.

Er staat er ook eentje op eBay voor een goed prijsje alleen het hout is niet helemaal meer moeders mooiste.. geeft niet met deze bak vind ik. En de fadercaps ontbreken ook maar deze kan je nabestellen.
 
Laatst gewijzigd:
Tja , ik kan wel zeggen dat hij gewoon erg goed klinkt maar dat blijft toch een mening. Maar bij deze, het is mijn favorite rack overdrive voor achter de 808, maar ook de Rhodes komt heerlijk eruit.

Maar kijk eens naar de specs in de manual en wat voor functies er allemaal opzitten, Overdrive , 3band EQ, LPF + HPF met cutoff & resonance (traploos) dus je kan filter sweepen, Parametrische EQ en ook nog een Springreverb. Dat alles met 2 pre-amps ervoor. De achterkant zit ook vol in- en outputs en hij is maar 1unit hoog en maar wel 6 kilo zwaar ;) ik zou zeggen, probeer er eens 1 te vinden, soms zie je ze al voor 100euro voorbij komen, echt een no brainer. dit is de laatste keer dat ik de PG-1 aanraad want heb dit al eerder gezegd hier op het forum en volgens mij ben ik nog steeds de enige hier die hem thuis heeft staan haha

Hieronder de Manual Yamaha PG-1 / Handleiding Yammie PG1 :yamaha:
 

Attachments

  • pg1.pdf
    925,2 KB · Bekeken: 322
Ja ik heb een analoge mixert. Hoorde al wat goeds over die roland PA, Kubus gaf het ook al aan in een interviewtje. Wadap met die montron dan??? ;)
 
een analoge mixer kan een 808 soms teveel kapot maken het is geen 909.. Met tape saturation vsts of nog beter tape saturated samples door een echte analoge cassetedek is het best
 
Lekker oud ding, die PG-1!!

Die pa150's zijn optisch ook nog eens wonderschoon in je studio! I want one!
 
Back
Top