XLR balanced naar mono jack?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.716
Locatie
Streek rond Herentals - Belgiƫ
Hoi

Ik overweeg een fx bak te kopen maar die heeft balanced XLR outputs (inputs)
Ik heb echter overal mono jacks. Mijn patchbays zijn vermoedelijk wel balanced.
Mijn vraag: kan ik dat zorgeloos gebruiken - stel ik koop een kabel XLR naar stereo jack - balanced, plug in de patchbay, andere kant patchbay mono jacks.
Krijg ik dan ellende?

Of maak ik mijn kabels zelf op deze manier - unbalanced

faq8_2.gif
 
Zijn er dingen die je niet mag doen? Nogal moeilijk om dat te googlen. Zijn er "foute" aansluitingen die brokken maken? (Ik heb het niet over 230 volt naar een patchbay sturen natuurlijk) - ik bedoel soldeerfouten van en naar balanced spul , of in een balanced uit een mono jack stoppen. Stel dat je cv gate naar je patchbay stuurt ipv audio (vergissen van kabel) en dat dan weer naar fx stuurt of naar de mixer?
Jacks half insteken ipv helemaal, wat riskeer je dan? Ik heb er even geen idee van watje dan eigenlijk doet. Op de hoofdtelefoon of op de korg monotron delay is t alvast geen goed idee, dat weet ik wel.
Voorlopig ga ik voor de kabel optie: xlr naar mono jack.
 
balanced of unbalanced maakt allemaal niet uit, dwz als je een unbalanced kabel in een balanced input/output steekt is ie niet meer balanced, half erin steken ook niet. cv zou ik er niet heensturen, waarom zou je ook? lijkt me een vergissing die wel heel lomp is.

als je in het engels googlet krijg je meer resulaten. bijv deze:
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=unbalanced cable in balanced output
 
Back
Top