Rack synths - hoe zo beperkt mogelijk in de studio opstellen?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.717
Locatie
Streek rond Herentals - België
Even googlen bracht alvast dit op :)

Nog ideetjes?

detail_thumb.jpg
 
Er zijn nog talloze andere oplossingen hoor :eureka:
Kijk maar in de threat ''RACK'' van chrsluger, waarvoor ik een custom made rack heb gemaakt, foto's ervan heb ik daar al van 22 maart tot 19 april 2013 geplaatst!
 
Die tweede oplossing zie ik niet echt de meerwaarde van in. De individuele planken zijn alsnog 3-4U hoog, kun je ze net zo goed rechtop zetten.

En tegen moeten bukken helpt het ook niet.
 
zulke lade is handig: je kan al zittend naar beneden knoppen draaien, en je racks zitten los, dus ff trekken en je kan kabels manipuleren. Als ze recht in een rack zitten: heel ander paar mouwen of ff kabel te versteken.

Dit snap ik niet: breedte 43 cm en de geleiders zitten onderaan. 43cm? Alles is zonder oren 44 cm.
Zou 't een meetfout zijn? Of is de draagplank 43 om zeker nooit de zijkant te raken...

http://www.thomann.de/se/thon_stellboden_2he.htm

Zulk een groot rack is niet handig, ik heb zo geen ruimte. Het is hier veel te smal.

Ik dacht al stukken uit de desk te zagen en verzonden in klap 19 inch frame de gear te verzinken. Beetje combi van deze dingen, maar dan 'gesloten' helemaal 'flush' vlak en wég: zodat er terug hout over kan en ik gans de werkruimte heb als ik aan iets breed zit te knoeien en de racks uit de weg wil.

4498589_800.jpg


R2860-SET-R2821-SET-00.jpg


blijkbaar origineel want nog nergens gezien :)
 
Spul van K&M heb ik wel vertrouwen in.
Dit wat minder: kost 25 euro - zelfde van k&m kost 3 * dat bedrag

prodjuser_-tablestand.jpg
 
heb zoiets besteld dan maar, moet 'm onderaan mogelijk wat verzagen - komt toch tegen een kast te staan dus omvallen kan niet. Kost geen drol, hopelijk is ook geen brol :)

200976_l.jpg
 
Wat moet je er allemaal in hangen dan Klinkske?

Ik vind rack spul op hele lage hoogte niet zo prettig.
Maar goed, dat kan komen doordat ik net 5 maanden met
"herniated back discs" heb rondgelopen..
 
en heel handig dat het kan bewegen in bv zo'n la-constructie maar wat doet dat met je kabels/aansluitingen op wat langere termijn?
 
ik wil een virus b, jp 8080 en nord rack 2 kwijt - samen al snel 14 units, dus bovenop een desktop is dat… Hoog.
Dat hoge rack komt op de hoek onder de desk staan, zodat 't vanaf 75 cm komt piepen boven het werkblad. Dan kan ik de volgende units vol stoppen, en kan er onder eventueel wat paneeltjes met minder interessants qua knoppen. Patchpaneeltje of zo, nog geen nood aan (hoop ik)

Meer plaats kan nooit kwaad. hier ligt al dat rackspul in de kast en gevolg is dat 't nooit aangesloten wordt!

ivm kabels die trek en duw zien: ik gebruik al 15 jaar een printer in een kast lade, ben verwonderd hoe lang de usb kabel het doet, die sleept altijd over de grond. Beetje verstandig de kabel de ruimte geven om te krullen en ontkrullen, zo vaak trek je als amateur die lades niet open he. 100 keer? Waarschijnlijk niet eens.
Net als oefening een toetsenbord schuif geplaatst onder de desk, lag hier al half jaar stof te eten. Alweer méér plek op de desk :)
 
Back
Top