Hardware gear live recorden/optreden

Dexterecus

Nieuwkomer
Lid sinds
12 september 2013
Berichten
11
Hoi,

ik ben nogal nieuw in de hele synthesizer scene en ben heel erg geïnteresseerd om live te werken met mijn hardware gear. Ik heb een tijd met VST's en softsynths gewerkt maar vind het veel vlotter en intiutiever om met hardware te werken. Ondertussen gebruik ik een Arturia MicroBrute en een Roland TR-505, ik heb ook nog een Korg Monotribe op komst.

Wat ik feitenlijk wil vragen: Hoe kan ik deze gear gebruiken om real-time nummers te spelen op mijn eentje? Qua genre ben ik geïnteresseerd in cold wave/minimal synth. Dit is een nummer dat ik enkele jaren geleden geschreven heb met software; zoiets zou ik dus nu live/in real-time willen doen. Enige tips? Is dit zelfs mogelijk?



Bedankt!
 
Ik denk dat je voor live wel een uitdaging te wachten staat met de apparatuur die je hebt. Wat gebruik je om te sequencen ? de 505 ? kun je daar patterns in opslaan bv? of wil je alles live programmeren ? Zoals ik het nu begrijp heb je nog iets nodig om je tracks op te slaan en live tevoorschijn te kunnen halen ( laptop met daw of hardware sequencer met mogelijkheid tot opslag van tracks/patterns ).
Ook een mixer natuurlijk met iig een soort van fx processor om de boel wat minder droog te maken. ( de 505 en de minibrute iig ).

Vind het nummer best sfeervol trouwens, ik zou de drums wat harder inmixen, maar ik hoor het een en ander aan fx, dus voor dezelfde soort sound zou je iig een fx processor moeten scoren, en akkoorden kun je ook niet spelen, maar dat hoeft geen probleem te zijn natuurlijk.
Maar goed, een creatief persoon kan vast wel iets met de gear die jij hebt, soms komt het mooiste juist voort uit beperkingen. Het zou zonder verdere sequencer kunnen denk ik, maar dat hangt van je skills als toetsenist af denk ik.
 
Als ik zo kijk naar je gearlijstje, van wat je heb... (de tr505, de microbrute en een monotribe)