Hi hats programmeren

?
je speelt ze toch gewoon in? met accenten op de juiste plaats? 1 toets kan toch meerdere velocities aan of niet? :D

Als je een 8-beat of 16-beat wilt inspelen met afwisselend hard/zacht/hard/zacht denk ik dat mijn manier een stukje makkelijker is dan het via één toets te doen.
 
Ik pitch altijd 1 hh sample een heel stuk omlaag, en dan filter ik het hoogste eruit, dan pitch ik er 1 omhoog en die layer ik zodat mijn hi hats een langere air lijken te hebben.. meestal sequence ik zonder quantize voor die epic swing..
 
op veel lager tempo dan wat de uiteindelijke bedoeling is,
met de hand inspelen met heel veel FEEL en slome groovy timing (wel strak natuurlijk!)

en dan op normale tempo wordt die timing gecomprimeerd en strakker getrokken!

dit werkt soms beter dan op het normale tempo inspelen omdat dan een timing-fout blijft staan

leuke tip voor weinig geld!

:halleluja

Ik vergat dat ik dit ook vaak doe. En dan beperk ik me niet enkel tot de hats maar ook basslines en andere dingen komen mooier tot zijn recht als ik het langzamer inspeel. Is waarschijnlijk gewoon mijn gebrek aan goed kunnen spelen. ;)
 
...alleen open-hihat gebruiken.. en dan de release/decay automatiseren zodat je zowel korte als lange hits krijgt. Op me machinedrum werkt het heel goed op me mv8800 weer heel ruk..

Daar is je Machinedrum dan ook voornamelijk voor gemaak: percussion synthesis...:W
 
... een freeware stepsequencer die werkt op basis van kansrekening. ... Het eindresultaat is een hi-hat die net zo random klinkt als je zelf wilt. Hetzelfde trucje kun je natuurlijk ook toepassen voor de bassdrum, de snare, de cymbals enz. enz.

Berekent hij ook de kans dat hier toevallig een dikke hit uit voorkomt? :D

Toch bedankt voor de tip; als mijn tamme cavia ooit zijn talent verliest om beats uit mijn machinedrum te laten rollen zal ik deze vst zeker eens uit proberen.

Is de timing van deze sequencer wat strak te noemen of doet dat er niet zo toe? 8o)
 
Dit nummer heeft mij uiteindelijk overgehaald de tanzbär te halen, na de demo's gehoord te hebben.
Ik weet niet of ze ook die drumcomputer hebben gebruikt maar hij komt kwa geluid erg dicht in de buurt heb ik al gemerkt. Door de decaytijden van de open en closed hats te veranderen kan je ook heel dicht in de buurt komen van een pedaal en 1/4 gesloten hat, heel leuk om hiermee te spelen door de open hats hier en daar af te kappen door een gesloten, kan ook in een triplet dan is het nog wat speelser.
https://www.youtube.com/watch?v=rcgY7JNOMks
 
Back
Top