Externe sampler of andere oplossing voor ruimte probleem Motif XS?

xsm

Nieuwkomer
Lid sinds
14 april 2013
Berichten
6
Hoi,

we spelen met onze band veel repertoire in verschillende sets (alleen maar covers, lekker commercieel) en ik had het idee om voor elke set een afzonderlijk master bestand (.X0A met songs en patterns) te maken en deze per set in te laden zodat ik dan 126 nrs per set kan spelen, niets aan het handje zou je denken.

Maar, de toetsenist heeft altijd de meest ingewikkeld taak om alles zo veel mogelijk op het origineel te laten lijken, dus moest er gesampled worden (het Mercy intro'tje van Duffy, de typische Macarena sound, Hello van Martin Solveigh en ga zo maar door) en deze kan je in principe gewoon samplen in je Motif XS en in een master preset plaatsen en zo gebruiken wat je wilt maar aangezien ik per set verschillende X0A's wil maken, betekend dit ook dat de samples van de Macarena (set 2 of 3) niet in de X0A van set 1 zitten. Dit zou in principe geen probleem zijn, maar als je nu halsoverkop tóch de macarena moet spelen in set 1, moet de hele band 3 minuten op mij wachten omdat ik dan alle samples moet inladen...

Ok, genoeg gepraat: de vraag is dus --> zou het handiger zijn voor mij om een sampler te kopen? (Liefst 19" dan kan ik hem mooi wegwerken in een kistje onder m'n keyboards) en deze gewoon met midi aan te sturen? Dan kan ik namelijk per set wel een eigen X0A maken en duurt het ongeveer 5 seconden om van 126 andere pre-sets de data in te laden.

Iemand tips of ervaringen met dit spul?? Ook hoe makkelijk de samples dan in zo'n apparaat te stoppen zijn? (de moderne Motif heeft USB, dát is handig maar geen vereiste uiteraard.. zijn er ook SD-kaart dingen op de markt?)

Bedankt voor het lezen ;-)

Mattijs
 
Back
Top