synthesizers/modules/samplers zonder midi out of thru

DRe

SSM spacestation
Lid sinds
20 oktober 2004
Berichten
4.953
Locatie
Hilversum
Welke synthesizers modules of samplers hebben geen midi out / thru of zijn ze onbruikbaar doordat de data die ze uitspugen verontreinigde midi heeft.
*1 in sommige situaties.
*2 of als ze alleen maar kanaal 1 uitzenden.
Waarom is dat belangrijk? het is een eind van een ketting in je midi loop.
Compleet zou het maken als je ook een type retrofit meeneemt dus als je weet welke die midi thru of out niet hebben.
Ik heb wel erg veel apparaten waarbij de midi stopt. vandaar.
cv converters hebben soms ook geen midi out.
Weet je een hele goedkope oplossing om dit te omzeilen dan is dat ook mee genomen.


bijvoorbeeld:

Boss sp-202
retrofitkit chd korg p6
philip rees little mcv
*1 minervakit roland juno60
midines
 
Heb je de nieuwste firmware al? Misschien Laszlo een mailtje sturen?

ik heb 1.4


zo rond gekeken zit ik al op 8 sommige dingen heb ik ook 2 x dus dan gaat het hard
Boss sp-202
retrofitkit chd korg p6
philip rees little mcv
*1 minervakit roland juno60
midines

*2 jx-3p
*2 dx7
*2 doepler mcv4
 
Dre,

Ik los dat op door een midi patchbay te gebruiken.

Namelijk een midi timepiece AV of midi timepiece II van Motu.

-je kan midi routen wat je wil... by cable or by channel.
-je kan midi filteren, dus bv enkel note on/off doorlaten, de rest niet. O de clock hier wel doorlaten daar weer niet.
-In te stellen vanop het front paneel, makkelijk als je geen pc aanstaan hebt of een timepiece hebt zonder usb.
 
Heb je een youtube filmpje van de midi time piece II hoe heb je die op midi thru hebt gezet. ik krijg er alleen maar "midi time" door maar geen note of andere massage. leuk voor fx of drum computers met een eigen seq. ik heb geen 1998 computer meer.
 
Welke synthesizers modules of samplers hebben geen midi out / thru of zijn ze onbruikbaar doordat de data die ze uitspugen verontreinigde midi heeft.
*1 in sommige situaties.
*2 of als ze alleen maar kanaal 1 uitzenden.
Waarom is dat belangrijk? het is een eind van een ketting in je midi loop.
Compleet zou het maken als je ook een type retrofit meeneemt dus als je weet welke die midi thru of out niet hebben.
Ik heb wel erg veel apparaten waarbij de midi stopt. vandaar.
cv converters hebben soms ook geen midi out.
Weet je een hele goedkope oplossing om dit te omzeilen dan is dat ook mee genomen.


bijvoorbeeld:

Boss sp-202
retrofitkit chd korg p6
philip rees little mcv
*1 minervakit roland juno60
midines


ff goed gaan lezen ...maaruh ist je probleem een midi transfere data probleem .. datje rest vd gear .."confused "raakkt van data ..or wa?
is iig ... met analoog stuk minder ..kan me voorstellen .. asje bulken sysex doorstuurd van de een naar / door de ander naa de een;-]

8o)
 
ff goed gaan lezen ...maaruh ist je probleem een midi transfere data probleem .. datje rest vd gear .."confused "raakkt van data ..or wa?
is iig ... met analoog stuk minder ..kan me voorstellen .. asje bulken sysex doorstuurd van de een naar / door de ander naa de een;-]

8o)

nou probleem "nee" geen probleem wel jammer natuurlijk dat je weer extra gear moet gaan kopen zoals een T8 of equivalent.

De vraag is meer welke soundmachines hebben alleen midi IN.
 
Heb je een youtube filmpje van de midi time piece II hoe heb je die op midi thru hebt gezet. ik krijg er alleen maar "midi time" door maar geen note of andere massage. leuk voor fx of drum computers met een eigen seq. ik heb geen 1998 computer meer.

je verbind door met de draaiknoppen.

van links naar rechts pot 1 tot 4

pot1 draai je op midi routing
pot2 draai je op Route by cable
pot3 draai je keuze voor midi kabel in
pot4 draai je keuze voor midi kabel out
met de knop yes/no kies je inschakelen of onderbreken.

Je kan alle mogelijke combies maken
bv. 1in verbinden met uit2,3en4
of 1 en 2in verbinden met 5uit (midi merging)

in de handleiding staat een tabel met alle functies voor filtering etc.

Ik ben nu op vakantie en kan mezelf niet controleren op de midi timepiece II thuis.
Vergeef me als ik hier nu een klein foutje schrijf.

:biertje:
 
dat ga ik even proberen ..

edit
pot1 gaat goed pot2 gaat goed , bij pot 3 zie ik geen verandering. als je tijd hebt natuurlijk,zou ik de manual wel eens willen lezen. staat die online?

edit

ik heb hem gerestart nu kan ik verder. .. wat betekent bij input de letter M of N na 1 tot 8 ? en wat betekent bij out nummer 16 (is dat dat alle midi aan de achterkant staat in gesteld op output ook waar er staat input?
 
Laatst gewijzigd:
blablabla blabla?

ik heb hem met je aanwijzingen nu op midi thru gekregen van nr 1 "in" naar 1 to 8 "out". :okdan:
 
Back
Top