RM1x tips, the sequel

olafmol

[EXPANSIONS]
Lid sinds
23 juli 2001
Berichten
8.784
Locatie
Utrecht
nog meer RM1x/RS7000 tips!

* als je externe midi modules niet helemaal strak lopen doordat ze wat ouder/trager zijn ofzo kan je in de groovegrid alle 16 steps selecteren en vervolgens vooruit of achteruit in de tijd bewegen...works like a charm.....shift-groovegrid reset alles weer.....record-replace om alles definitief op te nemen...

* dit kan je ook gebruiken als je geslicede/recyclede loops vanuit je rm1x triggert om aparte slices wat strakker te trekken..

* als je snel je loops in je sampler goed wilt zetten in het tempo gebruik dan de pitchbend knop op de rm1x......hier kan je superprecies de pitch aanpassen..

Olaf
 
Ja mooi he? De RS heeft daar een apart knoppie voor, de clock shift.
Ik gebruik het wel eens als ik een synth riedeltje heb waarvan ik de attack heel 'laag' heb staan, en dan verschuif ik het zootje realtime met deze knop een stukkie naar voren, totdat het lekker(der) klinkt!


Arv
 
Als je een drumkit gebruikt (intern of extern) zet bij midi delay de feedback note op iets anders dan 0 voor compleet gestoorde effecten. Je kunt ook de octaver en harmonize knoppen gebruiken.
 
is het zo dat de job normalize play effect wordt toegepast als je op die track een record overdub doet?
 
yup
 
de drie beste knoppen op de RS7000 zijn de clockshift, midi-delay en gate knoppen. Daar kan je van een doodsimpel iets een gevaarlijk mooi arangementje maken.
 
de octaver!!! man! de octaver!
 
Alleen vind ik de swing knop niet echt werken. :confused: Ik krijg daar niet een lekkere swing mee...
 
weet er iemand toevallig hoe je bij de RM1x een midi track op diskette kunt saven zodat Cubase de 16 interne tracks van mijn RM1x herkent? En ik hou wel van de cutoff, zeker op drums, goed voor downbeat en ninja-tune achtige spullen.
 
Laatst gewijzigd:
eh..save as midi? staat netjes ni de handleiding beschreven...
 
dat is nu net het probleem, als ik die save as midi, zet cubase alles op 1 midi track, en ni 16. Zo kunt ge der maar 1 geluid aan koppelen en om da nu helemaal terug te gaan uitzoeken welke noot bij welke track hoort.
En wat die handleiding btreft, wacht er al 2 jaar op, heb enkel duits en frans en engels, allee, engels lukt nog hoor, maar is ni alles.
 
Origineel geplaatst door suckmyduck
dat is nu net het probleem, als ik die save as midi, zet cubase alles op 1 midi track, en ni 16. Zo kunt ge der maar 1 geluid aan koppelen en om da nu helemaal terug te gaan uitzoeken welke noot bij welke track hoort.
En wat die handleiding btreft, wacht er al 2 jaar op, heb enkel duits en frans en engels, allee, engels lukt nog hoor, maar is ni alles.

moet je saven als midi MET header ofzo dan zet ie alle PC's erbij.
 
Voor heeele rare technosounds moet je de symphonic, chorus en flanger effecten eens helemaal tweaken. Stuur bijvoorbeeld een soundje/riedeltje naar effectblok 2 (flanger), druk op de effectknop totdat je bij de parameters van de flanger bent, zet nu bijvoorbeeld de lfo depth op maximaal en verander de frequency van het effect, Welcome To Insanity!!!!

Deze monstertip werd u aangeboden door rm1x-devil, MauriZe
 
ik gebruik bijna altijd celeste voor chorus om het geluid nog een beetje breed te laten klinken. voor de variation altijd delay. hehe ja een beetje standaard maar deze FX zijn gewoon een must voor mij.
 
is niet mogelijk op de rm1x. maar ik verander de delay tijden nooit. lijkt misschien gek maar als je zo naar de mix zelf luistert klinkt het toch goed! dus ik blijf er altijd af van die settings.

maare hoe zien normale delay settings eruit? 1/5 van een beat en andere kanaal 2/5 ofzo?
 
Back
Top