pc maakt storend digitaal geluid

mpcman2

Stamgast
Lid sinds
29 september 2008
Berichten
366
Locatie
Den Haag
hallo synthfreaks,

als ik NI traktor scratch (usb) gebruik hoor ik een vrij harde digitale ruis en gekraak.
nou viel het me op dat ik dit geluid ook uit de kast van de pc hoor komen.
ik hoor het niet via mijn geluidskaart die met firewire werkt.
op youtube vond ik een filmpje van iemand met het zelfde storende geluid , hier was de oplossing
de adapter uit de stekker halen en de laptop op batterij gebruiken.
hier een opname van het geluid http://www.filedropper.com/noisetraktor
ik heb al gezocht en las dat het misschien een probleem met de aarding kan zijn.
mocht iemand een idee hebben hoe ik dit kan op lossen dan hoor ik het graag. :halleluja
alvast bedankt !
 
ik merk nu dat ik het geluid niet hoor na een reboot maar zodra ik de usb kabel in de pc plug hoor ik het weer.
ook met de geluidskaart en speakers op minimaal volume.
 
dat weet ik niet , maar is dat niet gevaarlijk ?
 
welke adapter ?
het is niet de mixer die het geluid maakt .

het is de pc die het geluid maakt, na dat ik de usb traktor interface heb aangesloten.
als ik daarna de usb kabel er weer uit haal dan blijft het geluid door gaan.
 
hey snitch

bedankt voor je reactie !

ik heb echt net een mail binnen van thomann dat mijn bestelling van gisteren is verstuurt ... kut.

ik ga het eerst wel even proberen met een di van een vriend dan, hopen dat het werkt.

als het werkt post ik het hier.

mocht iemand nog andere tips hebben dan hoor ik het graag.
 
ik heb geen d.i. kunnen lenen dus ik heb zelf maar een ground lift gemaakt op 2 verschillende manieren op een breadboard.
dit maakte de storing aleen maar erger.
omdat ik denk dat de storing uit m'n pc komt via usb heb ik ook een ground lift gemaakt voor de usb kabel.
dit maakte vervolgens ook de storing alleen maar erger.

nou vroeg ik me af hoe ik kan meten of er iets mis is met m'n pc of in ieder geval de usb outs.
ik ben in bezit van een multimeter.

ik hoop dat iemand me kan helpen.
ik zit nou al jaren met dit probleem en het maakt Traktor onbruikbaar voor opnames.
 
Heb je de tip van Subgroover geprobeerd? Ik had iets soortgelijks. Mijn probleem zat het in het feit dat ik zowel de pc als de monitoren op dezelfde (geaarde) groep had aangesloten. Twee simpele oplossingen:

1. Ongeaarde stekker (of een ongeaard verlangsnoer ertussen zetten), nee is niet gevaarlijk, je pc adapter heeft sowieso geen aarding :-)
2. Stop het verlengsnoer in een contact dat op een andere groep zit.

Ben benieuwd of het werkt.
 
hey , Dr van Lansberg

bedankt voor de reactie.

1.mijn pc heeft geen adapter, het is geen laptop maar een gewone pc.

2. ik heb het geprobeerd maar het maakt geen enkel verschil , ik las ook ergens anders dat dit niet altijd werkt.
alleen bij een bepaald aarde probleem wat ik dus blijkbaar niet heb.

ik moet nu gewoon weten hoe ik kan meten of het signaal uit de usb out van mijn pc op elke pin is zoals het moet zijn.
 
Ben je bekend met USB isolators? kwam dit toevallig tegen, en moest aan jouw probleem denken. Er zijn verschillende van die apparaatjes te vinden, ook DIY, waarbij 'full speed' wordt beloofd. Weet niet of het jouw probleem op lost natuurlijk.
 
hey jayce,

bedankt voor de link !
ik ga eens kijken of ik er ergens een schematje van kan vinden.
als het werkt post ik het hier.
 
hi
ik heb eigenlijk het zelfde probleem. een digitale ruis op mijn monitors. Ik wil graag mijn pc live "on stage" gaan gebruiken, maar op deze manier kan dat dus niet. Ik moet nog kijken of dit zo'n aarde probleem is, maar ik gok van niet. Weet jij al iets meer?
 
ik heb nu een actieve DI met ground lift.
het probleem is nog niet helemaal weg maar nu bijna niet meer hoorbaar.
 
zojuist mijn aardedraad van pc doorgeknipt. werkt iets... nu de rest nog haha. heb toch een andere kaart nodig, maar dit scheelt al!
 
Back
Top