Zoom ST224 Sampletrak Editor (PC)

raabje

Korg Gadget!
Lid sinds
6 november 2004
Berichten
980
Locatie
Amsterdam
Omdat ie handig is en slecht te vinden op internet:

De Zoom ST224 Sampletrak editor voor op PC, ZMF pro. Is nooit gereleased door Zoom.

Kan je samples mee beheren en instellen (loop points, mono, stereo, grade), sample banks mee maken en nog wel meer.

Meer info hier: http://sampletrak.lefora.com/2010/01/13/zmf-editor-guidemanual/
 

Attachments

  • ZMFpro_E.zip
    458 KB · Bekeken: 134
Laatst gewijzigd:
tip over gebruik van ZMF producer: sample banks die je wegschrijft met de ZMF producer noem je: ST224P01.zmf, waarbij de laatste 2 cijfers variabel zijn. Samples krijgen nummer 01.wav t/m 99.wav

De bank en de wave files zet je samen op een smartmedia kaart. Op de Sampletrak laad je alles in 1 keer in met bulk load.

Samples kan je met b.v. Audacity naar mono en 32khz samplerate converteren voordat je ze toewijst binnen ZMF producer.

In de bijlage een elektronische drum kit met o.a 909, 606, 808 samples.

Voor meer mogelijkheden met velocity kan je 1 sample toewijzen aan meerdere pads, en per pad een eigen velocity instellen. Dit als workaround voor de pads die geen velocity registreren.
 

Attachments

  • Zoom Sampletrak bank_1.zip
    632,3 KB · Bekeken: 138
Ik ben hier nu mee bezig en het lukt mij wel om de samples uit de bijlage van raabje in te laden, maar met eigen WAV-bestanden lukt me niet. Ik vermoed dat de WAV's die ik probeer te laden niet de juiste sample rate hebben. Stomme vraag misschien, maar hoe kan ik zien wat de sample rate is van een WAV-bestand?
 
je moet ook de namen van de samples aanpassen naar cijfers zoals 01, 02, 03 etc.
 
ok mooi :-)
Ik gebruik die editor amper eigenlijk, je kan ook gewoon je wav files op je kaartje dumpen en dan laden in de sampler. de rest doe ik eigenlijk liever intern.
 
Back
Top