Welke ASIO Geluidskaart, voor win 7?

leuke gast

Stamgast
Lid sinds
23 november 2007
Berichten
236
Locatie
Brabant
Heeft iemand ervaring met ASIO drivers? Ik gebruik nu mijn onboard audiokaart met ASIO4ALL, dit is niet echt optimaal.
Ik zat zelf aan deze kaart te denken:
http://www.bax-shop.nl/inbouw-geluidskaart/m-audio-delta-1010-lt-audio-interface/product-details.html

Heeft iemand hier ervaring mee, en zitten bij deze kaart goede ASIO drivers? Kun je met zo'n kaart ook het ASIO buffer grote instellen? En kan ik dan een performance winst verwachten? Overigens de PC die ik gebruik heeft een i7 cpu.

Ik heb hier een daar al wat gelezen over inbouw geluidskaarten maar ik kon daar niet echt wijzer van worden.
 
Heeft iemand ervaring met ASIO drivers? Ik gebruik nu mijn onboard audiokaart met ASIO4ALL, dit is niet echt optimaal.
Ik zat zelf aan deze kaart te denken:
http://www.bax-shop.nl/inbouw-geluidskaart/m-audio-delta-1010-lt-audio-interface/product-details.html

Heeft iemand hier ervaring mee, en zitten bij deze kaart goede ASIO drivers? Kun je met zo'n kaart ook het ASIO buffer grote instellen? En kan ik dan een performance winst verwachten? Overigens de PC die ik gebruik heeft een i7 cpu.

Ik heb hier een daar al wat gelezen over inbouw geluidskaarten maar ik kon daar niet echt wijzer van worden.
Alle reviews zeggen dat dat een goede kaart is met goede drivers. Ja je kan je buffers instellen, en performance winst = lagere latency is houdbaar bij hoger CPU-gebruik.

Wat wil je weten over inbouw? Je hebt een PCI-slot (niet PCIe) nodig en daar steek je die kaart in.
 
Ik denk dat bijna iedereen op syntforum zeer veel ervaring heeft met asiodrivers , eigenlijk is asio4all een lapmiddel om toch asio te kunnen gebruiken met een geluidskaart die daar eigenlijk niet voor geschikt is .
Alles met eigen "dedicated" asio drivers is een verbetering ten aanzien van een onboard geluidskaart en het moet geen probleem geven met de i7 processor die je nu in je computer hebt .

Waarom kies je voor een interne geluidskaart ? En waarom speciaal voor deze ?
 
Voor mijn Laptop had ik een goede koop gedaan met de Lexicon Omega III (niet de eerste 2 revisies kopen, die zijn ruk) maar een prima USB geluidskaart met nogal een groot aantal aansluitmogelijkheden.
 
Wat voor eisen stel je verder aan de geluidskaart ?

Wellicht dat je al toe kunt met bijvoorbeeld een tweedehands ESI Maya 44 of E-MU 0404 (als je perse 24-bit wilt), de eerste kun je al voor een paar tientjes op de kop tikken, de E-MU voor rond de 100 euro.

Beide zijn prima externe kaarten, zeker de E-MU heeft een uitstekende geluidskwaliteit voor het geld.
 
Bedankt voor alle reacties. Ik zit nog wel steeds te twijfelen welke geluidskaart ik zal gaan kopen. Ik wil het liefst minimaal 4 audio inputs, en 1 Hi-Z input. Meer mag ook. Nu heb ik gezien dat de EMU kaarten als voordeel hebben dat zij een hardware matige Patchmix onderstuenen, dit is denk wel handig voor het monitoren van het geluid. Ik heb in het verleden twee geluidskaarten in mijn PC gehad, en dan moet de audio door gelust worden. Heeft hier iemand ervaring mee? Overigens scheelt het veel performance winst met ASIO drivers ipv ASIO4ALL. Ik haal nu al een latency van 5 ms. Met een buffer op 64 bytes werkt alles nog prima. Ik vraag me af of ik dan met bijvoorbeeld een EMU kaart een betere performance ga halen? Iemand suggesties?
 
Ik kies overigens liever voor een PCIexpress kaart, omdat ik momenteel een HD USB logitech 920C webcam gebruik om video op te nemen, en ik wil de USB poorten niet te zwaar belasten. Overigens mijn USB poorten zitten al aardig vol, dan zou ik sowieso voor een USB3 interface gaan.
 
Ik kies overigens liever voor een PCIexpress kaart, omdat ik momenteel een HD USB logitech 920C webcam gebruik om video op te nemen, en ik wil de USB poorten niet te zwaar belasten. Overigens mijn USB poorten zitten al aardig vol, dan zou ik sowieso voor een USB3 interface gaan.
Je gebruikt die webcam toch niet terwijl je audio aan 't opnemen bent?

Ik heb nog nergens gehoord dat er USB3 audio interfaces gaan verschijnen trouwens...
 
Je gebruikt die webcam toch niet terwijl je audio aan 't opnemen bent?

Ik heb nog nergens gehoord dat er USB3 audio interfaces gaan verschijnen trouwens...
Jawel, ik neem video direct op, daarom wil ik een PCI express card. Het werkt zonder problemen samen met de ASIO4ALL driver. De c920 webcam heeft een interne H264 codec zodat de bandbreedte en datatransfer naar (SSD) disk minimaal is. Dit werkt prima. Met mijn configuratie kan ik meerdere VST's tegelijk aansturen via midi en tegelijk audio opnemen en webcam video opnemen. De audio van de VST's en onboard line-input neem ik rechtreeks op met het programma VSTHost. De Video neem ik op met de Logitech Webcam Software, welke als enige de H264 rechtstreeks naar disk kan streamen. De midi sequencer is in C# door mezelf ontwikkeld. Tot nu toe werkt alles prima. Maar eigenlijk wil ik liever de audio in seperate audiotracks opnemen, waar ik dus meerdere (ASIO) audio inputs voor nodig heb.
 
Jawel, ik neem video direct op, daarom wil ik een PCI express card. Het werkt zonder problemen samen met de ASIO4ALL driver. De c920 webcam heeft een interne H264 codec zodat de bandbreedte en datatransfer naar (SSD) disk minimaal is. Dit werkt prima. Met mijn configuratie kan ik meerdere VST's tegelijk aansturen via midi en tegelijk audio opnemen en webcam video opnemen. De audio van de VST's en onboard line-input neem ik rechtreeks op met het programma VSTHost. De Video neem ik op met de Logitech Webcam Software, welke als enige de H264 rechtstreeks naar disk kan streamen. De midi sequencer is in C# door mezelf ontwikkeld. Tot nu toe werkt alles prima. Maar eigenlijk wil ik liever de audio in seperate audiotracks opnemen, waar ik dus meerdere (ASIO) audio inputs voor nodig heb.
Dus je neemt nu je stem op via een microfoon die op je onboard line in zit?
Waarvoor heb je nog audio inputs nodig?
 
Dus je neemt nu je stem op via een microfoon die op je onboard line in zit?
Waarvoor heb je nog audio inputs nodig?

Nou ik neem mijn Synthesizer sounds gemixed met de VST geluiden op in VST host. Om precies te zijn heb ik een Korg Z1 , MC808 en meerdere VST synths (in VST Host). Nu heeft mijn onboard kaart een enkele stereo line input. Het liefst zou ik 4 stereo line inputs willen, zodat ik mijn Z1, MC808 en eventueel (Hi-Z) gitaar, en andere sound modules tegelijk met meerdere sporen kan opnemen. Zodat ik naderhand nog per spoor het kan afmixen. Dat afmixen mis ik nu, als een spoor te hard of te zacht is, valt daar nu achteraf weinig meer aan te doen.

zie hier wat voorbeeld videos van mijn opnamens:



 
Die VSTs kan je wel apart mixen he ;) (en achteraf pas renderen als je alle externe geluiden hebt opgenomen)

Ik denk dat er niet veel ¨8-in (4xstereo) PC-e geluidskaarten zijn. En dat die al snel veel kosten (bv. RME).
 
Back
Top