Akai s2000 vraagt elke keer” Insert S2000 System Disk”

bobaphat

Ouwe rot
Lid sinds
19 Maart 2002
Berichten
3.265
Heb een akai s2000 gekocht via sf en ik heb er problemen mee.
Elke keer bij het booten vraagt hij om de system disk” Insert S2000 System Disk”.
Als ik vervolgens een andere diskette erin doe vraagt hij hier weer om.
Wat kan ik hier aan doen? Het lijkt wel of de interne schijf kappot is ofzo.
 
Batterij misschien?!?!?

boba_fett_1.jpg
 
is de systemfloppy wel oke?
anders misschien de floppydrive ?
kan de 2000 ook starten normaal van alleen de hd ?
 
Ja, de S2000 kan opstarten van de HD, mits de juiste ID daarvan in z'n settings staat en er een OS in het eerste Volume.

Het lijkt wel of de interne schijf kappot is ofzo

Een interne schijf is alleen niet zo waarschijnlijk bij een S2000. Daarvoor moet je zelf al extra connectors solderen, nog los dat die drive meestal op de plaats van de floppy zit, dus als de floppy er nog in zit, zit er waarschijnlijk geen interne schijf in...
 
dan zou ik eerst een nieuwe floppy proberen , en anders toch eens een floppydrive zoeken.
 
Ik zal wel te eenvoudig denken maar voor de zekerheid:

Een Akai S2000 heeft standaard geen harddisk.
En hij heeft ook geen boot flash of ander soort chip.
Je moet dus altijd booten van diskette.
Pas als hij klaar is met opstarten kan je een andere diskette in de drive doen voor het laden van samples.

Wat ik altijd deed met mijn S2000 was: een bootfloppy in de drive laten zitten en samples laden via externe SCSI zip, HD of CD-rom.
 
zo doe ik het ook met de w30.
ik denk dat om wat voor een reden dan ook hij niet de os voldoende/volledig kan inladen.
zou beginnen aan het begin, dwz de floppy zelf.
daarna de diskdrive.
 
Inderdaad. En misschien een overbodig opmerking, maar voor de zekerheid: een boot floppy voor een S2000 maak je niet door de zip of de exe uit de zip op een standaard FAT16 floppy te zetten. Je moet daadwerkelijk de exe draaien (in DOS) om een boot floppy te krijgen.
 
en wat ook belangrijk is, de diskdrive in je computer moet wel goed zijn.

vaak doen deze het helemaal niet meer, vanwege nooit gebruikt....
( als er nog een diskdrive inzit nuturluk...0

:koffie:
 
misschien kan iemand met een s2000 een copietje draaien ?
 
Volgens mij start de S2000 op van rom en alleen bij een systeem wat hoger is vraagt hij
om een disks als je boot vanaf een floppydisk.
Er kan een nieuw systeem op de interne HD staan maar deze kan hij niet laden daar
dat er een beschadiging in het bootgedeelte zit , ook is het mogelijk dat het scsi
gedeelte van de S2000 niet werkt.
Je kunt de interne HD verwijderen een kijken of de S2000 opstart.


Update.

Nee toch niet van rom hij start op van floppy dus moet je deze downloaden http://www.akaipro.com/s2000/?tt=5 en
weer opnieuw installeren op je HD
 
Kort samengevat:
- Zonder interne hd moet je zowiezo opstarten vanaf diskette
- Met interne hd moet je d installer erop zetten.

ok ik ga het uitzoeken
 
Nou heeft een S2000 niet zo'n uitzonderlijk one-of-a-kind karakter dus zou je ook kunnen overwegen 'm weg te doen (tenzij je er een absurd bedrag voor hebt betaald) en een S3000(XL) of zo te halen. Die heeft geen floppy nodig en een scherm dat wat gebruikersvriendelijker is. Hardware samplers (op bepaalde exemplaren na) krijg je sowieso aan de straatstenen niet meer kwijt.
 
Vaag, de S2000 en S3000 (ben lang met de S3000XL onderweg geweest) hebben het OS eigenlijk op een 4MB PROM staan. Je kunt je system starten vanaf de disk drive, maar dat zou niet nodig moeten zijn. Besturingsysteem staat NOOIT [EDIT] Correctie: dat kan wel, maar is niet verstandig[/EDIT] op de SCSI schijf, maar op de PROM of op de FD.

BTW, ik verkoop mijn S3000XL
 
Back
Top