Instellen Motu 828mk3

bengeringh

Ingeburgerd
Lid sinds
29 april 2010
Berichten
31
Beste Motu gebruikers,

Ik probeer al enige tijd mijn Motu goed ingesteld te krijgen en het lukt mij maar niet (ook niet met de handleiding erbij).

Het gaat er mij om dat ik als ik aan het opnemen ben het geluid alleen via de koptelefoon wil kunnen horen en daarna om het via de boxen af te luisteren, dus ook het volume over de boxen kan laten lopen (gewoon door bijvoorbeeld het volume via de Motu in te schakelen/open te draaien). Of wel ik wil dus een aparte mix voor de koptelefoon en een voor de monitoren/main out.

Nu is de enige oplossing die ik kan vinden het uitzetten van mijn monitoren, dan inzingen, dan monitoren weer aan om het terug te luisteren. Dit kan niet de juiste procedure zijn.

Kan iemand mij helpen of verwijzen naar een "mickey-mouse" handleiding.

Alvast bedankt!

Groet,

Bob
 
Hallo Digimod en SynnyS,

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb het al met Cuemix geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Dan blijft bijvoorbeeld een muziekstuk via ITunes over mijn boxen lopen, terwijl ik dat via mijn koptelefoon wil hebben. Als ik het main volume op mijn motu ook op mute zet, dan gebeurd er ook niets.

Is er ergens een eenvoudige handleiding te vinden?
 
Misschien kan t wel in de Cue Mixer maar ik doe dat altijd in de Audio Console, daar kan je de routing aanpassen van de Phones.
 
Je moet even een paar dingen weten en dan wordt het wel duidelijk denk ik. Bij deze het voorbeeld van mijn ultralite mk3, zie werkt bijna hetzelfde als de 828.

Motu Audio setup - Dit staat ook uitvoerig in de manuel beschreven, moet je absoluut lezen, deze settings zijn heel belangrijk.

The Phones setting lets you choose what you will hear from the headphone jack. Choose Main Out 1-2 if you’d like the headphone output to match the main outs. Choose Phones if you would like the headphones to serve as their own independent output, which you can access as an independent output destination in your host audio software and as an output destination for the eight on-board CueMix FX mix busses.

Alternatief is om in je Daw 2 mixes te maken, 1 voor je koptelefoon en een identieke kopie voor je main outputs. Binnen Live 8 is dat snel te doen, maar binnen Cubase of Logic moet dat ook kunnen.
 
Het zal wel heel stom klinken, maar het lukt mij gewoon niet. Ik krijg het niet voor elkaar om door alle gemaakte mixes mijn itunes te horen en daarnaast lukt het niet om de twee jacks voorin voor headphone daar ook voor te gebruiken.

Ik zou graag willen dat ik de main gewoon direct can muten, maar dat ik dan nog via phone 1-2 de mix kan horen inclusief eventueel i-tunes (welke nu alleen via Mix 1 loopt).

Zijn er anders vooraf gemaakte instellingen die ik ergens kan dowloaden en deze zodoende in de motu kan uploaden?
 
Back
Top