Synth reparateur

Lei

"Music Is The Best"
Lid sinds
3 juni 2008
Berichten
408
Locatie
almere
Heb onlangs voor weinig een kapotte Yamaha Ex5 op de kop getikt. Deed niets meer. Naar het "Audio Advies Centrum" gebracht, een zaakje hier in Almere, van een symphatieke techneut die luistert naar de naam Peter de Vries......
Hij heeft al vaker instrumenten en apparatuur voor mij gerepareerd: gitaren, bassen, versterkers, speakers, en ook een Roland D50.
Nu kreeg hij ook de Ex5 aan de praat, en functioneerd 100%. :halleluja

Dit is dus een goed adresje voor je kapotte gear! :eureka:

Gr. Cornel
 
Cool wat was de oorzaak uiteindelijk?
 
"Audio Advies Centrum" ?


Dat zat jaren en jaren in Amsterdam. hier in mijm buurt ..zijn ze verhuisd? of is dit een tweede zaak?
 
Ja, hij zat een tijd geleden in Amsterdam. Bij Dirk Witte werd hij destijds aangeraden. Zit nu dus in de Verzetswijk in Almere.

Prijzen: tja, redelijk, volgens mij. Heb geen vergelijkingsmateriaal.

Bij mijn weten hoort hij niet bij Nederland Muziek, dat overigens inderdaad ook een prima zaak is, naar mijn ervaring.
 
De EX5: kapotte voeding, was zo te zien gevallen, ook al zei de vorige eigenaar van niet, maar er was een stuk plastic van 4 centimeter afgebroken op de plek waar de stroomstekker zit.
 
Zo heb ik in het verleden veel reparaties laten doen door Jos van Zoest uit Meppel.
Die man kan echt alles. Zelfs als de chips van een synthesizer verrot zijn, of als de hoofdprint in drie helften ligt, kan hij het nog repareren.
Was een mooie handel: ik kocht defecte synths op, hij repareerde ze, en ik kon ze voor een goede prijs weer verkopen.
Alleen is die man zo goed, dat hij op een gegeven moment in London en Tokio zat te repareren voor grote studio's en omroepen en voor de gewone reparatieklussen geen tijd meer had.
 
Zo heb ik in het verleden veel reparaties laten doen door Jos van Zoest uit Meppel.
Die man kan echt alles. Zelfs als de chips van een synthesizer verrot zijn, of als de hoofdprint in drie helften ligt, kan hij het nog repareren.
Was een mooie handel: ik kocht defecte synths op, hij repareerde ze, en ik kon ze voor een goede prijs weer verkopen.
Alleen is die man zo goed, dat hij op een gegeven moment in London en Tokio zat te repareren voor grote studio's en omroepen en voor de gewone reparatieklussen geen tijd meer had.

Is dat niet forumlid Mike Philco?

Er is trouwens al een verzameldraad van de reparateurs hier op SF :)
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1534821
 
yep is idd Mike Philco, heeft de voicechip van m'n Juno-106 vervangen. Zou m'n spul er zo weer heen brengen.
 
Back
Top