vocals

cream

Ouwe rot
Lid sinds
6 januari 2004
Berichten
1.751
Locatie
‎ ‎ ‎
Wordt een zanger(es) vaak door de platenmaatschappij geregeld? Zou zelf wel eens met zoiets aan de gang willen maar ik zie mezelf niet de opnames doen; helaas niet de goede apparatuur + ruimte. Gewoon een demootje sturen en afwachten?
 
Dit is mogelijk, als je al een tekst hebt en je demo wel heeeel goed moet zijn. Verder moet de zangmelodie er ook al in verwerkt zitten, zodat de platenmaatschappij een duidelijk beeld heeft van wat je wil en of dat wat je wil ook uiteindelijk zal aanslaan. Als dit allemaal zo is, dan zullen ze je de zang op laten nemen in een studio van hen. Maar de kans dat je dit lukt is 1 op 10000... Het beste is om zelf zo goed mogelijk je best te doen en dan toch de zang zelf maar op nemen of bij een kennis en dit zo goed mogelijk verwerken in de eindmix. Ook al klinken de vocalen dan bagger, maar is het plan duidelijk, dan heb je al een grotere kans dat ze het laten inzingen door een professionele zanger(es).
Belangrijkste is dat je track de moeite waard moet zijn voor de platenmaatschappij...

Hier is trouwens al ooit eens een topic over geweest. Je zult alleen even goed moeten spitten, ik weet zelf niet welk...
 
wat je natuurlijk ook kan doen is een percentage afspreken met die profi zangeres...verhoogt je kansen..vaak hebben die zangeressen een vaste plek waar ze dat opnemen.
 
Ik ben er verder leek in wat dat betreft, maar het wordt een stuk makkelijker als je de melodielijn + tekst gereed hebt.
Dan kan je overal en nergens (conservatorium?) zangeressen vandaan halen en dan iets huren om zo toch je opname te krijgen.

Als je nog niet zeker bent van je zaak wordt het lastig lijkt me
 
je huurt er inderdaad best gewoon een dagje een studio voor. Kost je snel 250 euro toch. maar zo doen die R&B MC's dat ook, die hebben niets thuis staan, die sparen ff en gaan dan dagje studio recorden.
 
Als je zelf iemand weet die goed kan zingen kan je dat (mits je er mee durft te knutselen) prima zelf doen in je low-budget studiootje.... Een goede mic is wel belangrijk daarbij, maar die hebben de meeste zichzelf respecterende zangeressen wel...

Dit nummer heb ik op deze manier gedaan bv. Is het aan jou of je zoiets OK 'genoeg' vindt natuurlijk... Zang via mic in de beringer MX1602 (of all mixers :D) ... door naar de geluidskaart...
 
Almeros, dat is goede sjit jonge! :halleluja ... (Die vocals dan he)

PS: Een goede zangeres is trouwens nooit weg, zorg dat je er eentje te pakken krijgt die al de tonen in je melodie kan halen andes ben je de zak. Believe me, ik heb er ervaring mee... Dan kan zelfs zoiets schitterends al Melodyne niet helpen... ;{
 
Back
Top