80s zanger/zangeres zoeken voor synthwave?

Apollo82

Stamgast
Lid sinds
26 augustus 2019
Berichten
275
Locatie
Gent
Ik heb een track geschreven, waar ik behoorlijk enthousiast over ben. Ik heb zelfs de tekst al, waar ik anders op blokkeer.

Dit is de song voor wie even zou willen luisteren: https://soundcloud.com/user-41524851.../s-VN0WTnBdj4P

Nu zoek ik een zanger/zangeres met 80s feel die dat wil inzingen, maar ik heb er geen idee van hoe ik zoiets aanpak. Ik heb even op wat facebook groepen gepost, maar daar kwam (nog) niets uit. Stuur ik naar bekende zangers binnen het synthwave genre, zelfs al ben ik helemaal geen producer die naam waardig? Zijn er websites/groepen voor zoiets specifiek?

Ook vraag ik me af hoe het zit met eventuele eisen van de zanger/zangeres in kwestie. Niet dat ik denk dat de song ooit geld opbrengt, maar stel nu dat de vraag komt of er wordt toch een (beperkt) bedrag mee verdiend, wat is courant qua verdeling?

Bedankt voor de input, ik apprecieer het ten zeerste!
 
Dat kan met fiverr.com, is al gebruikt door verschillende leden, vraag bijv. aan Robi.
 
[h=1]We’ve taken the site down for a few moments to resolve system issues. We’ll update when we’re back up.[/h]
Fiverr will be back shortly.

Cool bedankt voor de tip, ik check het straks nog eens.
 
jeetje wat slecht!! Juist nu iedere muzikant binnen moet blijven moet zoiets bereikbaar zijn toch? Kun je me die tekst eens toesturen per PB of hier neerzetten? Ik zou wel (vrijblijvend) wat willen proberen. :)
 
Zo gaat het ongeveer (guy/girl veranderen naargelang je geslacht):

(verse)
I've been thinking about what we had
That feeling, I just miss it so bad
I want you to know
That I can't let go

It's true, your dad, he didn't agree
But this time, yeah, you'll see
I'll do anything
I'll do anything

(chorus)
Don't let go
Can you feel it too
Can you feel it too

So don't let go
I'll do better now
Yeah, I'll do better now

(verse)
I don't want you to think that I'm over you
I want you to know that I'm not the same girl/guy
Anymore
No, not anymore

You said that we could only be friends
But baby, I just want this chance
I'll do anything
Yeah,
Anything

(chorus)
Don't let go
Can you feel it too
Can you feel it too

So don't let go
I'll do better now
Yeah, I'll do better now

(end)
Wooo ho oooo
Can you feel it too
I can feel it too

Wooo ho oooo
Can you feel it too
I can feel it too


Het tempo van de tekst kan ik via messenger sturen.

Ik heb die website ook even gecheckt, maar het is niet direct wat ik zoek.
 
Sorry, aangepaste versie voor de tweede vers was zo, dat vloeit wat meer:

(verse2)
You said that we could only be friends
But baby, I just want this chance
I'll do anything
Yeah, anything

Don't want you to think that I'm over you
I'm not the same girl/guy I just to be, no
Not Anymore
No, not anymore
 
fiverr.com heb ik ook welleens gebruikt. Het is zeker een optie, als je zang wil maar het hoeft niet 1 in de top2000 te halen. Ze zijn inmiddels weer online. Ik zou zeggen, zoek iemand uit die je aanspreekt, kijk wat reviews, overleg een beetje. Voor ieder budget is er wel iemand... Ik zou niet al te hoog inzetten, als het dan tegenvalt heeft het niet teveel gekost. Wel weer een leuk leer proces om met vocals aan de haal te gaan.
 
Klinkt leuk, mooi sfeertje! Als ik niet nog wat projectjes eerst af moest maken dan zou ik misschien wel een poging wagen.
stel nu dat de vraag komt of er wordt toch een (beperkt) bedrag mee verdiend, wat is courant qua verdeling?
Als je iemand alleen in laat zingen dan heeft die persoon geen recht op rechten als componist of tekstdichter. Jij hebt alles geschreven dus liggen alle rechten bij jou. Ik weet niet hoe het in België zit, maar in Nederland kan de zanger(es) zich wel aanmelden bij de SENA. Wanneer de muziek dan ergens gedraaid wordt krijg hij/zij ook een vergoeding omdat hij/zij als artiest hierop te horen is. Buma/Stemra is een ander verhaal; als je niet aan een werk hebt meegeschreven heb je geen recht op vergoeding via die stichting.
Maar je kunt natuurlijk ook zelf een percentage afspreken, of een vast bedrag bieden. Via Fyvver is dat 2e het geval, een percentage zal eerder zijn met iemand die je via andere kanalen vind.
 
Heb gisterenavond na wat problemen (zit tijdelijk in een andere ruimte) toch wat kunnen opnemen.. maar dat Fiverr zou zomaar eens overbelast geweest kunnen zijn.. zeker in deze tijden van lockdown en iedere muzikant alternatieve manieren zoekt (al dan wel of niet commercieel).. je wordt sowieso al letterlijk overspoelt van alle streams.. en dan zijn er nog genoeg mensen die dat liever iets minder openbaar doen misschien.

Ik heb ooit kennis gemaakt met Fiverr omdat ik afentoe YT filmpjes check van de dude hieronder.. :D maar er hangen zeker ook goeie vocalisten rond..
https://www.youtube.com/watch?v=lypwuPVtZqU

vond dit zelf wel leuk om te doen omdat er al een tekst was.. dat scheelt echt heel veel tijd. Meestal ben ik daar echt avonden mee zoet.. en als ik dan denk dat 't em is.. kom ik weer tot de ontdekking dat ik het via een paar woorden veranderen nog lekkerder had kunnen laten lopen.. Maar een tekst als vaste basis vind ik wel lekker werken dus.

Ik heb ooit een keer van forumlid PabloDeMode een tekst gekregen en daar toen dit van gemaakt: https://www.synthforum.nl/forum/muzi...23#post2225523

Dit was een soort zelfde basis.. op muziek en tekst een melodie verzinnen.. erg leuke ervaring.. Harlem nights heeft zelf de vocalen nog her en der geknipt

https://www.youtube.com/watch?v=GcbnWZ-d60Q
 
Laatst gewijzigd:
Klinkt leuk, mooi sfeertje! Als ik niet nog wat projectjes eerst af moest maken dan zou ik misschien wel een poging wagen.

Als je iemand alleen in laat zingen dan heeft die persoon geen recht op rechten als componist of tekstdichter. Jij hebt alles geschreven dus liggen alle rechten bij jou. Ik weet niet hoe het in België zit, maar in Nederland kan de zanger(es) zich wel aanmelden bij de SENA. Wanneer de muziek dan ergens gedraaid wordt krijg hij/zij ook een vergoeding omdat hij/zij als artiest hierop te horen is. Buma/Stemra is een ander verhaal; als je niet aan een werk hebt meegeschreven heb je geen recht op vergoeding via die stichting.
Maar je kunt natuurlijk ook zelf een percentage afspreken, of een vast bedrag bieden. Via Fyvver is dat 2e het geval, een percentage zal eerder zijn met iemand die je via andere kanalen vind.

Ok, ik dacht al in die richting. Het lijkt mij fair om een percentage af te spreken, goede afspraken goede vrienden. Een vast bedrag betalen vind ik wat lame, omdat het om een hobby project gaat en synthwave is toch heel erg niche. Mocht de song goed uitvallen, ben ik van plan om naar wat youtube kanalen te sturen, die eisen toch de rechten op voor hun kanaal dus dan krijg je helemaal niks, buiten dat je track veel views krijgt en daar doe je het toch voor als muzikant.
 
Thanx voor de compliments :)

Als er al iets van inkomsten uitkomt (ik verwacht iig niks.. zeker in deze tijden met meer producenten dan consumenten) dan is dat echt minimaal. Heb met forumlid skies weleens iets gedaan.. hij een stukje tekst en ik.. melodie was voor het grootste deel door hem bedacht en het hele idee.. en hij had de hele productie gedaan (+video). In al die jaren (6 ofzo) op spotify e.d. had dat 'n paar eurootjes opgeleverd vertelde me laatst.. echt niet iets om serieus te nemen. We hadden destijds gehoopt dat het (mede door) de hilarische video die skies had gemaakt misschien wat aandacht zou krijgen.. maar het ging al mis bij het uploaden op YT (copyright shizzle). Tegenwoordig kan dat geloof ik wel, alleen krijg je dan zo'n auteursrechten claim te zien bij je video. En mocht het dan viraal gaan en vele kleine beetjes iets serieuzer worden, kunnen zij alles innen.

Die kanalen zijn idd leuk om je muziek te promoten. Van mijzelf is ook ooit een track op een kanaal gekomen maar moest toen wel de track registreren bij SENA. Dat kanaal had een IRSC code nodig en ik moest verklaren dat alles wat te horen was door mij was ingespeeld/gezongen/geschreven. Als het goed is zou ik daarmee (mochten er ooit megaveel streams uitkomen) wel inkomsten krijgen. Maar misschien ook een percentage?? heb er voor de rest ook geen aandacht aan geschonken.. In de eerste maand ging ie naar de 6000 views en nu na ruim een jaar zit ie nog niet eens op 8000. Afhankelijk van hoeveel adblockers er aan stonden zal dat geen happymeal opleveren vrees ik.
Maar als het al aandacht gaat krijgen is dat meegenomen natuurlijk.. en voornamelijk leuk toch?? Daar doe ik het tenminste een beetje voor.. maar het leukste is het weer even in een projectje wegzakken.. echt tijden niet gedaan.. ;)

Hieronder trouwens dat projectje met Skies van jaren terug.. het was wel gelukt om het toch nog op Vimeo te zetten.. gaaf om weer terug te zien/horen.. alleen daarom zijn dit soort dingen leuk om te doen. :)
https://vimeo.com/74564620
 
Jij hebt alles geschreven dus liggen alle rechten bij jou.
Ik weet niet of Apollo82 naast de track een compleet in notenschrift uitgeschreven zanglijn meelevert, maar bij het "op afstand" inzingen heeft de zanger best veel ruimte over de manier waarop: zangmelodie, timing, accenten, interpretatie etc. Daarop berusten geen rechten?

Ik weet dat dit bij fiverr.com niet meespeelt, daar gaat het gewoon om een korte deal zonder gezeik achteraf.
 
1.000.000 views geeft je in het beste geval 500 tot 1.000 euro, niet eens genoeg om alle kosten en tijd te dekken. In dat geval moet je zelf het kanaal ook hebben. De kanalen die ik al benaderd heb, nemen alle inkomsten voor zich, maar dat vind ik ook logisch aangezien een gemiddelde synthwave track in het beste geval 20.000 tot 50.000 views geeft voor zover ik kan zien, dat is omgerekend maar liefst 50 euro. En dat zijn dan al kanalen met 100k+ subs, ik heb er 100 :D. En zij hangen er een een copyright vrije video of afbeelding aan vast, dus dat scheelt veel gedoe, alhoewel dat nu ook niet zo moeilijk is. Ja er zijn uitzonderlijke tracks die meer views geven, maar dan nog zeker niet genoeg om van te leven. Gelukkig hoeft dat niet, omdat het een hobby is. 8)
 
Laatst gewijzigd:
Ik weet niet of Apollo82 naast de track een compleet in notenschrift uitgeschreven zanglijn meelevert, maar bij het "op afstand" inzingen heeft de zanger best veel ruimte over de manier waarop: zangmelodie, timing, accenten, interpretatie etc. Daarop berusten geen rechten?

Ik weet dat dit bij fiverr.com niet meespeelt, daar gaat het gewoon om een korte deal zonder gezeik achteraf.

Gast, ik heb zelf een volledig vooringezongen zanglijn aangeleverd, ok het klinkt wel heel ruk :D Nee, zoals gezegd, ik wil geen gedoe, gewoon wat fun en op voorhand goede afspraken om miserie te vermijden. Een goede zangopname tilt je track naar een hoger niveau, dat is gewoon vet.
 
Ik vroeg dat omdat de vocals vaak enorm bepalend zijn voor het eindresultaat, ik denk eigenlijk wel 50%.
 
Net even kunnen whatsapp-bellen met Apollo.. Het gaat helemaal goedkomen met de verdeling ;) Natuurlijk is zoiets belangrijk om van te voren over te hebben.. dat iemand niet doodleuk de helft van je inkomsten opeist mocht het ooit toch zover komen. Maar met alle projectjes waar ik nu zang aan heb gedoneerd zal dat dan de eerste keer zijn mocht ik er iets aan overhouden..:D

Het belangrijkste is toch wel dat dit nu even leuke afleiding is. :)
 
Ik heb een track geschreven, waar ik behoorlijk enthousiast over ben. Ik heb zelfs de tekst al, waar ik anders op blokkeer.

Dit is de song voor wie even zou willen luisteren: https://soundcloud.com/user-41524851.../s-VN0WTnBdj4P

Nu zoek ik een zanger/zangeres met 80s feel die dat wil inzingen, maar ik heb er geen idee van hoe ik zoiets aanpak. Ik heb even op wat facebook groepen gepost, maar daar kwam (nog) niets uit. Stuur ik naar bekende zangers binnen het synthwave genre, zelfs al ben ik helemaal geen producer die naam waardig? Zijn er websites/groepen voor zoiets specifiek?

Ook vraag ik me af hoe het zit met eventuele eisen van de zanger/zangeres in kwestie. Niet dat ik denk dat de song ooit geld opbrengt, maar stel nu dat de vraag komt of er wordt toch een (beperkt) bedrag mee verdiend, wat is courant qua verdeling?

Bedankt voor de input, ik apprecieer het ten zeerste!

Hola,

ik kan je helpen gratis!

als je het wat vind luister naar mijn songs op....



https://soundcloud.com/andre-lazeron/love-is-all


groeten van andreos
 
Back
Top