Plotseling veel minder bass response van mijn monitors (krk vxt8) zijn ze kapot?

franz012

Ingeburgerd
Lid sinds
1 april 2017
Berichten
33
Ik heb sinds een tijdje nu dat mijn speakers heel vlak klinken.
Er is niets veranderd in de ruimte en de instellingen van de speakers zijn hetzelfde.
Ik heb de krk vxt8 heb ik ze opgeblazen ofzo?
Je hoort heel weining laag en er is zo niet mee te werken.

Iemand suggesties?
 
Check eens of de polen (+ en -) niet per ongeluk omgewisseld zijn. Al die wel omgewisseld zijn, verliest een speaker een aanzienlijk deel van zijn laagweergave omdat de twee drivers (woofer L en R) dan niet meer in fase werken.
 
ik heb de speakers nog nooit opengemaakt en heb ze met xlr aangesloten dus hoe zou dit kunnen gebeuren?
 
Check via een direct connectie per speaker, Evetueel direct je telefoon of iets anders direct aansluiten.

Ziet er geen bas correct op de achterkant? wellicht heeft je moeder de bass eruit gedraaid :D

Een ander test is het aantal ohm van de bass speaker meten, Als dat 4ohm op staat moet je rond de 4 ohm meten. je hoeft de speaker niet los te maken.

Het kan zijn dat ze kapoet zijn maar het lijkt me sterk dat ze allebij tegelijk kapot gaan.

Doet de woofer het wel verder?
 
Ja de Woofer doet het wel. alleen normaal blazen deze speakers mijn gordijnen bol en dat doen ze nu niet meer. Achterop staat de roll-of op normaal geen rare settings.
 
Doen ze het allebei tegelijk niet meer? Dan zou ik het eerder in de signaalketen zoeken. Als het er een is kan het een defect zijn. Google es krk black gunk. Dat zou het probleem kunnen zijn?
 
Alleen lage tonen naar eerst links en dan rechts sturen. Vervolgens door gaan met het probleem isoleren.
 
Niet per ongeluk die LF adjust schakelaar aan de achterkant op andere stand gezet?
 
Ze staan waarschijnlijk uit fase... mss een linkje ergens aan geklikt.
 
Nou ik heb alles naar voren gezet speakers staan nu meer in de hoeken en voila er is weer Bass.
Schijnbaar stond de hele boel op een plek waardoor alles elkaar in de weg zat voor het laag.

Bedankt voor alle suggesties ik ga de kamer gelijk maar eens akoestisch aanpakken.
 
Ik ben de kamer gaan meten met REW en een behringer 8000 mic. Heb nu 16 panelen laten maken gevuld met rocksone. Vier basstraps achter de speakers geplaatst 2 aan het plafond en nog 2 achter in de hoeken. Andere acht panelen voor de reflectiepunten. Het word al beter.
 
Back
Top