Leuke acapella´s die je tegenkomt..

Hahaha! Vitas als eerste. M'n favoriet! :D

Cheers,
Exo. :mega:

Hehe.. :D Ja ik was eigenlijk wel benieuwd naar meer/ of nog leukere acapella's.. maar vrees dat er niet veel gaat zijn wat daar qua sfeer, originaliteit en identiteit overheen gaat. :)
 
@Bombario: Die van moby is echt cool!! :mega:

@ Nick Nova: Ik heb de acapella's als bijlage toegevoegd.. ;) YT link is de hele song :)

Ok.. nog een klassieker.. maar dan van YT :okdan:

 
Zeker al meer dan 50 jaar niet meer gehoord.
Als klein jongetje zag ik ze op tv en dat maakte toch wel indruk op me.
Beetje oldskool met een jazzy arrangement maar strak als een snaar;
 
@ Willem: Mooi! Ik ken eigenlijk die versie van Burt Bacharach alleen maar daar zal wel geen acapella van zijn vrees ik.

@ Bombario: Interessant :) Eigenlijk zijn dit soort dingen dus traditionals waar nieuwe muziek mee gemaakt kan worden.. gezien het feit dat er niet een auteur bekend is.
Heb net en beetje door een verzameling opnames heen gescrolled... wel redelijk beladen qua onderwerp afentoe maar heel veel sfeer..
Ik moet ineens ook weer aan een andere prison blues denken.. Black Betty.. wat over een heel ander oderwerp gaat dan de Dame in de Ram Jam versie.. maar ik ga iets teveel off-topic.. (in mijn eigen draadje..)


Om toch maar even een soort referentie kader te schetsen.. de acapella zijn de isolated vocals uit een bestaand (bekend) liedje.
@Exo: die dus!!

Arv had al een link naar een ander forum gepost.. maar ze mogen hier dus ook staan.
En hoeft niet als upload, mag ook van YT.. maar als je iets exclusiefs hebt.. of als het gewoon lekker hilarisch is.. deel het mede :okdan:

 

Attachments

  • Kool and The Gang - Jungle Boogie.mp3
    4,3 MB · Bekeken: 212
@Bombario: Die van moby is echt cool!! :mega:

Moby kan de boom in. Geloof me, hij is een assh*le. (artisten die menen op een festival hun kleedkamer te moeten afbreken om welke reden dan ook, verliezen bij mij al hun credits)
Laat ons dus vooral respect tonen aan de echte artist !!

 
Zeker al meer dan 50 jaar niet meer gehoord.
Als klein jongetje zag ik ze op tv en dat maakte toch wel indruk op me.
Beetje oldskool met een jazzy arrangement maar strak als een snaar;
Inderdaad, maar ik haatte dit toen en ze waren te vaak op tv :D
Het was te perfect, te zuiver en te conservatief Amerikaans voor mijn kieskeurige oren.
 
Back
Top