Herken je dit: 2 kopen! Want: niet meer verkrijgbaar, ivm stukgaan, verzamelen..

:stupidPEDALEN.




oe52g.jpg

ik vind pendaal net 'n schitterende woordspeling. :okdan:
 
Herken je dit: je koopt het liefste een tweede exemplaar van je te gekke synth/sampler/etc.? Just in case hij stukgaat. Of gewoon omdat je zo enthousiast bent op dat moment.

Zitten wel stel herkenbare dingen in. De dingen die ik dubbel heb zijn niet al te bizar luxe dingen, maar gewoon handig om niet heen & weer te hoeven slepen. En meestal ook pas gekocht als ze toevallig opdoken voor no-brainer prijs.

Bij live-acts, ook van 'bepaald formaat' verbaast het me wel eens dat er bijv. geen backup-gitaar in de pak staat... maar meestal hoeft het dan ook niet. Die gasten zijn het (na 't een bepaalde tijd mee te hebben gesleept) kennelijk maar achterwege gaan laten... misschien herken je daar de echte pro's aan :eureka: Die lui met voor alles een backup zijn dan de weekend-warriors (van de ene categorie) ... 8) ... de andere categorie weekend-warriors rommelt maar wat aan en komen er meestal ook wel mee weg... :doei:

en werkt het voor je? :)

Zo gaat het dan natuurlijk: als je een reserve-unit hebt is 'ie niet nodig...
 


What I meant to say was, why WOULDN'T Russia use 'pendaal'?


(by the way... mooie save...not! 'pendaal' is een kleine 130x gebruikt op dit forum, vs. +/- 3700x voor 'pedaal'. Al die 130 lui waren vast stuk voor stuk aan 't grappen en grollen zeker.... uhuh...sure... I know those guys, great guys....HUUUUGE vocabularly. :-P )

:biertje:
 
Komt me bekend voor... :stupid

2 x Waldof Micro Q
2 x Yamaha TG77
2 x Yamaha TG55
3 x Yamaha TX81Z
4 x Yamaha RM1X
2 x Ensoniq EPS
4 x Akai CD3000XL
2 x Alesis HR16
2 x Roland A880
2 x Yamaha Promix 01
2 x Rhode NT-A1
2 x Opcode Studio 5LX
2 x JBL M644
2 x Eventide H9
2 x BCR2000...

Zucht... :stupid

Misschien dat ik er beter wat van verkoop. In al die jaren nog bijna niks problemen mee...

Cheers,
Exo. :mega:
 
Bijna 10 jaar geleden: 11x compatible harde schijf voor mijn HD recorder. De eerste schijf is nog steeds niet vol en niet gecrasht. :) Ik kocht ze op een moment dat ze nieuw niks meer kostten maar nog wel verkrijgbaar waren, dus er zit geen relevante hoop geld is (was 10 euro per HD ofzo). Geen spijt, want nu vind je die schijven veel moeilijker ongebruikt.
 
Dubbel kopen in verband met stuk gaan of verzamelen ken ik niet. Wel dubbel kopen omdat ik op één synth een goede preset heb gemaakt en te bang ben om die te verliezen door een ander geluid te programmeren.

En daarnaast ben ik op mijn favoriete gear zuinig. Zo zuinig dat ik deze apparaten minder vaak aan zet om zo hopelijk de levensduur te verlengen.

Maar ironisch genoeg wordt er dan ook minder muziek mee gemaakt, waarvoor ik m uiteindelijk gekocht heb...
 
Dubbel kopen in verband met stuk gaan of verzamelen ken ik niet. Wel dubbel kopen omdat ik op één synth een goede preset heb gemaakt en te bang ben om die te verliezen door een ander geluid te programmeren.

Waarom zou je ze verliezen als je goede notities bijhoud van hoe de patch in elkaar zit?
 
Dubbel kopen in verband met stuk gaan of verzamelen ken ik niet. Wel dubbel kopen omdat ik op één synth een goede preset heb gemaakt en te bang ben om die te verliezen door een ander geluid te programmeren.

En daarnaast ben ik op mijn favoriete gear zuinig. Zo zuinig dat ik deze apparaten minder vaak aan zet om zo hopelijk de levensduur te verlengen.

Maar ironisch genoeg wordt er dan ook minder muziek mee gemaakt, waarvoor ik m uiteindelijk gekocht heb...

Oei. Ik, ik leerde van een hersteller net dat je gear langer leeft als je t gebruikt. Not using is losing
 
Oei. Ik, ik leerde van een hersteller net dat je gear langer leeft als je t gebruikt. Not using is losing

Dat is echt onzin die ik regelmatig lees van herstellers.

Herstellers verdienen geld op stukgaande toestellen en die toestellen gaan hoofdzakelijk dus stuk enkel als je ze lang gebruikt.

Het enige probleem wat je kan hebben is stroefgaande en of krakende carbon potmeters door stof of uitdroginging,of oxidatie op contacten (electronica binnenin) maar dat laatste gebeurt ongeacht of je hem gebruikt of niet,voor de rest hoe minder je het gebruikt hoe langer je het in werkend staat kan behouden,is ook gewoon zuiver logisch.
 
Oei. Ik, ik leerde van een hersteller net dat je gear langer leeft als je t gebruikt. Not using is losing

> Dat is echt onzin die ik regelmatig lees van herstellers.


Hier niet persé een eenduidig antwoord te geven. Apparaten zijn een samenklontering van allerlei componenten die daar elk verschillend in kunnen staan.

Electrolytische condensatoren bijv. zijn (t.o.v. de weerstanden, de gewone gewone condensatoren & de halfgeleiders etc)
de componenten waarop de tijd het snelste vat heeft, en juist die* hebben opgeladen doorgaans een langere levensduur.

(*: Ik sla hier voor het gemak buizen even over)
 
Hier niet persé een eenduidig antwoord te geven

Mee eens, het is complex om daar iets in het algemeen over te zeggen. Stel dat iemand een apparaat elke keer maar vrij kort aan heeft staan, maar het ding wel vaak aan en weer uit doet, dat zal de levensduur ook niet bevorderen. Ondanks dat de totale bedrijfsduur in dat geval maar kort is. Het gaat dan niet alleen om het elektrische, maar ook om bv. thermische stress door het opwarmen en weer afkoelen van de componenten. Elders op het forum ging het over analoge mengtafels, iemand maakte de opmerking dat in professionele studio's zo'n ding gewoon altijd aan staat. Daar valt iets voor de zeggen, ondanks dat het elektrisch gezien altijd "in bedrijf" is.
 
Laatst gewijzigd:
Wat betreft het eigenlijke onderwerp van dit draadje, ik doe dat met componenten. Tijdje geleden nog wat oude 709 opamps gekocht, met zo'n mooie metalen behuizing. :) En ook andere IC's die ik goedkoop tegenkom, vorige week nog een aantal PT2399, dat leek me voor 50 cent per stuk ook niet gek.
 
Wat betreft het eigenlijke onderwerp van dit draadje, ik doe dat met componenten. Tijdje geleden nog wat oude 709 opamps gekocht, met zo'n mooie metalen behuizing. :) En ook andere IC's die ik goedkoop tegenkom, vorige week nog een aantal PT2399, dat leek me voor 50 cent per stuk ook niet gek.

Da's een rake ja, spare parts :halleluja En JFETs komen in gedachten, die worden lastiger te krijgen.

En schaam je niet, metal-can halfgeleiders zien er inderdaad ook gewoon stoer uit ;)

PT2399 voor 50 cent, klikt goed, waar is die winkel? :)
 
ken het .heb destijds kort na elkaar een tweede jp-8000 gekocht van roland..die tweede is inmiddels ook al weer weg.maar ook met vinyl meerdere exemplaren aangeschaft.
 
clintrubber : Ha, daar noem je iets, JFET's. Schraal aanbod, en wat er is vaak ook nog duur. Heb er ook niet veel van op voorraad, jammer genoeg. Wat betreft de PT2399, kwam toevallig een webwinkeltje tegen die deze had. Die heeft verder bar weinig aanbod, maar had dus wel deze. Kijk hier, geen voorraad op dit moment, de 10 die er waren heb ik nu gekocht. Komt misschien wel weer terug? Nu maar hopen dat het geen fakes blijken te zijn, dan heb ik 5 euro weggegooid. Ik denk het eigenlijk niet, maar je weet maar nooit. Toch 'ns eentje proberen of die werkt. :)
 
Mag nog wel meer bij mij. Heb van 2 apparaten er 3 en van 2 apparaten er nu 2. Maar daarvan moet bij 1 de laagste 12 toetsen worden nagekeken.

Heb nog wel een oude synth op het oog. Liefst ook meteen 2. Ooit laten staan in België. Moest repareert worden en ik kwam voor een andere synth en drumcomputer. Die gast had flinke wat spullen via ebay usa gekocht en moest er toen vanaf. Kan mijzelf nog steeds voor mijn hoofd slaan. Maar het zij zo.

heel misschien vindt ik er 1 nog relatief cheap. Binnenkort maar weer eens zoeken.
 
Back
Top