Herken je dit: 2 kopen! Want: niet meer verkrijgbaar, ivm stukgaan, verzamelen..

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
Herken je dit: je koopt het liefste een tweede exemplaar van je te gekke synth/sampler/etc.? Just in case hij stukgaat. Of gewoon omdat je zo enthousiast bent op dat moment. Misschien stijgen ze in waarde in de toekomst?

Ik heb dat ook.. maar uiteindelijk merk ik elke keer dat ik ze beide toch weer weg doe :D
Dus vasthouden aan het verleden werkt niet voor me.. de toekomst biedt toch steeds weer nieuwe mogelijkheden.. Enthousiasme gaat voorbij en nieuwe opties dienen zich aan, of ik ontdekt een nieuwe workflow… Ik beperk graag risico, play safe. Maar misschien is het toch beter om gewoon lekker to go with the flow...

Wie van jullie heeft ook die neiging.. en werkt het voor je? :)
 
Ik ken het idee.. al heb ik uiteindelijk nooit dubbele dingen gekocht om die reden..
wat mij helpt... is ouderdom.. minder grote dromen.. en minder vage redenen:
het maken van liedjes / ideeen, is zoveel makkelijker geworden dan 20 jaar terug..
oefening baart kunst.. en voel me goed genoeg, dat ik toch me ding kan doen op meerdere machines.
het klinkt niet hetzelfde.. andere machines / ander geluid.. maar de intentie en het eind resultaat is hetzelfde.. wat ik ook gebruik. het krijgt toch de dreammer smaak.. de oude lul in mij vind de intentie/style .. belangrijker dan een exact "ik wil dit" geluid..
mijn acidlijntjes komen uit 3 varieties van de tb303 . mijn 909 drums zijn al jaren samples.. al heb ik nu zo'n tr09 gekocht.. kon ik weer nieuwe samples maken hahahahahaha.. ik denk dat ik dat met bijna elke drumcomputer kan..
 
Ik koop soms dubbel. Maar meestal om meer mogelijkheden te hebben, of omdat ik dan n betere prijs krijg en nr 2 aan n beter dan nieuwprijs kan doorverkopen.
Heb net 2 shure naalden gekocht omdat ze ermee stoppen. Heb me beheerst.
Paar voedingen van Boss wegens nooit onhandig.
Ook dingen voor gebruik thuis en buiten: dan koop ik randapparatuur voeding en kabels dubbel. Apart in n tas. Bespaart kans op vergeten, tijdverlies door op en afstellen thuis enz.
Soms kan ik niet kiezen uit kleuren en koop ik 2 kleuren. Maar da s n andere hobby.
 
Ik heb het wel wat vaker gedaan, en meer met de gedachte 'ze worden niet meer gemaakt, en zijn betaalbaar nu... straks zijn ze moeilijk te krijgen..'

Dus kocht ik in het verleden:
2 x a4000 sampler..
2 x esi-4000 sampler..
2 x s950 sampler..
2 x su10 sampler..

Uiteindelijk verloren ze toch hun glans..

Alleen die su10's heb ik nog als setje, maar die waren niet al te duur en zijn coole samplertjes om steriele 16bit samples wat meer karakter te geven (ze hebben hi/std/long/xlong sample modes)...
 
Ik heb alle gear die last konden hebben van uitvallen eruit gedaan. Als je lang geleden een 808 voor 750 gulden kocht, daar koop je geen tweede van :D

Alles wat ik nu heb is nog nieuw te krijgen, of vervangbaar door iets wat niet te krijgen is. Alleen bij de OB12 is dat lastig. Dat kan als geen ander totaal uit de bocht vliegen :D
 
Ik heb alleen ooit twee TB-3s gehad om twee acidlijntjes tegelijk te kunnen afspelen/opnemen. Voor de rest nooit de behoefte gehad vanuit zekerheid ofzo, maar ik heb ook nooit echt oude/zeldzame bakken gehad.
 
Ik heb alleen ooit twee TB-3s gehad om twee acidlijntjes tegelijk te kunnen afspelen/opnemen. Voor de rest nooit de behoefte gehad vanuit zekerheid ofzo, maar ik heb ook nooit echt oude/zeldzame bakken gehad.

Ik had op een gegeven moment 3 x tr606 en 2 x tb303 om ongeveer dezelfde reden.
Ow en 2 x Drumstations ernaast ook nog
 
Ik heb wel volgende: ik koop synth X, daarna zie ik een mooiere exemplaar en een betere prijs, dan koop ik die ook en verkoop ik de mindere weer. Ongeduld het dat.
 
op een oude amp, een gitaar en 1 of 2 dikke pendalen na is alles wat ik heb erg vervangbaar
ik ben ook niet zo emotioneel verbonden aan gear, vroeger misschien meer met wat oudere bakken
dr is nu gewoon zoveel goeje shit
 
Die angst dat bepaalde favoriete gear eens niet meer te verkrijgen zou zijn, herken ik wel zeker, maar van heel lang geleden.

Zoals dreammer aangaf, is er bij mij ook met leeftijd en ervaring het besef en zelfvertrouwen gekomen dat ik mijn ding kan doen op wat voor apparatuur dan ook.
Gecombineerd met het feit dat ik mijzelf heb bekwaamd in de reparatie en het onderhoud van mijn gear, is de vrees al helemaal verdwenen.

Echter, ik heb wèl bepaalde apparatuur en onderdelen dubbel in opslag staan, omdat het handig is als er iets plotseling uitvalt tijdens een productie; kwestie van gewoon snel even vervangen, doorgaan en de reparatie op later tijdstip doen.

Het zijn overigens apparaten, die ik voor een habbekrats 'as is' op Ebay of zo, koop en oplap.
Zo heb ik een aantal Lexicon PCM 90 voor $50 gekocht en voor €10 aan materiaalkosten gerepareerd.
Verder altijd een extra sampler, geluidsmodule, master sectie console, etc.
Je zult altijd weer zien dat juist wanneer het hectisch is en/of een klant op jouw vingers zit te kijken dat het spul kapot wilt gaan. :frons:

Natuurlijk kun je onmogelijk op alles voorbereid zijn, maar met een beetje ervaring leer je wel waarop je een beetje voorzienend kunt zijn.
 
ik heb een 2e Roland jd-800 om die reden, en waarom ook niet?
 
Dat je een apparaat niet kan missen en daar een backup voor hebt of omdat je er 2 tegelijk wilt gebruiken ok.
Maar om meerdere dingen dubbel te kopen omdat je bang bent dat deze niet vervangen kan worden vind ik maar ziek, ;)
Maar goed sommige mensen zijn gewoon heel erg materialistisch.

heb twee ehx memoryboy deluxes (voor stereo) en 2 mc303's 1 voor de componenten
 
Ja hoor, herkenbaar. Heb 2x D-50, Wavestation, Ensoniq MR-Rack, Lexicon MPX-1. Dit omdat ik deze nieuw gekocht in de studio heb staan, en destijds 2e hands extra heb gekocht om live te gebruiken. Hoefde ik ook niet meer uit te pakken na een optreden of repetitie.
 
Ik heb 2 monitors. Werkt prima voor mij :D

En 2 Digitakts!

Ooit gehad...

3x Teisco sx400
2x Synthex
7x S612
2x MS20
3x Poly-61 (mooie layers!)
2x Syrinx
2x OP-1

Uiteindelijk allemaal weer verkocht maar wel fijn muziek mee gemaakt!
 
Ik heb weleens een fijne trui gekocht die zo goed beviel dat ik twee reserve heb aangeschaft.
Toen er een vlekje op kwam, toch maar de tweede aangedaan en vervolgens wist ik niet meer welke de eerste en welke de reserve was. De derde trui bleef wel lang ongebruikt omdat ik inmiddels ook andere fijne truien had. Toen hij eindelijk onder de stapel vandaan kwam waren de vouwen zo strak dat ze er niet meer uit gingen, er zat oud stof op en hij was inmiddels ook te klein. :erm:
 
2 JD-990's gehad,eentje weggedaan aan iemand die een studio hier heeft(doet alleen buitenlands produkties).
Heeft een persoonlijke technieker en indien er problemen moest zijn aan de JD kan ik altijd daar terecht.
 
Ik heb weleens een fijne trui gekocht die zo goed beviel dat ik twee reserve heb aangeschaft.
Toen er een vlekje op kwam, toch maar de tweede aangedaan en vervolgens wist ik niet meer welke de eerste en welke de reserve was. De derde trui bleef wel lang ongebruikt omdat ik inmiddels ook andere fijne truien had. Toen hij eindelijk onder de stapel vandaan kwam waren de vouwen zo strak dat ze er niet meer uit gingen, er zat oud stof op en hij was inmiddels ook te klein. :erm:

haha, wat een vervelende situatie zeg.. Nouja, je hebt er iig een mooi verhaal aan overgehouden... :okdan:
 
Back
Top