furman powerbank

Vonmir

Stamgast
Lid sinds
20 december 2006
Berichten
136
Locatie
Grunn
Hoi.

Even een vraag omtrend de furmans (even ongeacht het model denk ik nog)
Ik kom er na m'n zoektocht voor wat meer info, nog niet geheel achter wat deze eruit gooit of reageren als je ze bijvoorbeeld 208V aanbied, (door een heule lange verlengkabel oid)
Volgens mij reageren ze wel op pieken in het net en zorgt deze ervoor dat dat dan opgevangen en opgelost word. Maar met "onderspanning" weet ik niet of dat dit dan netjes opgeboost word naar een +-230V??
En maken deze aparaten er een zuivere 50hz sinus van? Bedoel eigenlijks dat hij het rommel van t lichtnet afscheid?
Ik weet dat er dan verschillende types ups'en bestaan.. Zo ook de editie die je 220v voed, opslaat in een accu, en daarmee een schoonmotortje aandrijft om weer een frisse 220v op 50hz eruit te spugen.
Maar dan zit ik met accus (en vind ze ook best kostbaar)
En de eerste furman is een 120€,,
Vandaar de vraag... : Hoe werkt dit een beetje?

Dank
Groetjes
Danny
 
De marketing van die kleine 'power conditioners' is expres vaag. De betaalbare modellen van dit soort spul doen op zijn best alleen spike protection. Als je 'schone stroom' wil voor een specifiek apparaat zou je kunnen overwegen om een UPS te kopen van het type dat de stroom altijd uit de batterijkant laat komen terwijl de voorkant hem oplaadt. Die zal met zijn eigen converter schone stroom weten te maken van het juiste votage ongeacht wat er binnenkwam.
 
Back
Top