Welke YouTube-kanalen over produceren mag ik niet missen?

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.655
Locatie
Zwolle
Dag forummers,

Ik stuitte gisteren op een geweldig YouTube-kanaal over produceren van met name pop en rock. Warren Huart mixte o.a. voor Aerosmith, Korn en James Blunt en in zeer uitgebreide video's deelt hij al zijn kennis. Echt smullen :P

Het nadeel van YouTube is dat er zoveel is. Daarom vroeg ik me af: ken je fantastische kanalen over produceren en mixen, die het bekijken meer dan waard zijn? Ik bookmark ze graag :okdan:

P.S. Hier word ik nou blij van:

 
Ik heb een paar jaar lang een audio opleiding gevolgd en van veel mixing engineers les gehad, maar de meest duidelijke uitleg die ik tot nu toe gehoord/gezien heb was van Graham Cochrane. Hij wil wel geld aan je verdienen overigens.
 
Meh, heb het niet zo op youtube video's, worden vaak gesponserd etc, te langdradig, komen niet tot de point en na een half uur ben ik het meestal weer vergeten.

Wat ik je wel kan aanraden is het boek "muziek produceren" Daar gaat de schrijver ook in op plugins die hij als beste acht en verder tips en tricks voor het opnemen van gear, mixen, zeker een aanrader, mede omdat het nederlands is geschreven.
 
Gewoon je oortjes laten werken lijkt me. Ik heb het filmpje bekeken, maar zie niks anders dan wat volgens mij iedereen doet?, luisteren en vergelijken dus.....
 
@alex en @woodstcok,

Dat ben ik zo enorm met jullie oneens :D Neem de video's van Point Blank Music School. Die zijn super goed en inspirerend:



Of deze, waar ik gisteren op stuitte. Ben er vandaag meteen mee aan de slag gegaan:



Sowieso vind ik het heel prettig om een bij ervaren producers te zien hoe die te werk gaan. Welke plugins ze gebruiken, keuzes ze maken, productietips die ze delen etc.

Future Music heeft er ook heel veel, zoals deze in de studio bij Noisia:



Of deze van Louis La Roche die met FL Studio en bij uitsluitend interne plugins te gekke muziek maakt. Vind ik razend inspirerend.

 
Helemaal jaren 90.
De graphics....en dat haar.....de presentatie....

Ziet er allemaal nogal gedateerd uit. Daar moet je wel even doorheen kijken.....

Maar het is inhoudelijk goed gestructureerd, duidelijk en informatief deze video van David Gibson: The Art of Mixing (1997)

Ongeveer alle belangrijke onderwerpen komen stuk voor stuk langs.
En het wordt allemaal in Nijntje taal met kleurige plaatjes toegelicht.

Ik heb er in elk geval destijds veel van opgestoken.

 
Ik vind deze serie van D-Ramirez handig. Het mooie vind ik de projectmatige no-nonsense aanpak om een track te maken...





D-Ramirez, bekend van 'Yeah Yeah' met die dikke lead sound:
 
Geen video's maar artikelen van mastering engineer Bob Katz
Auteur van het veelgeprezen handboek en standaardwerk: Mastering Audio, The art and science

Articles
Bob Katz has written these articles on digital and analog audio since 1990. Much of Bob’s book, Mastering Audio contains concepts from these articles. The book is a newly written, holistic work–an organized look at mastering from A to Z.


https://www.digido.com/articles/
 
...Ah, ik zie net dat t een link naar z'n site is en niet t yt kanaal dus vooruit, ik heb niks gezegd, excuses. :engel:
 
...Ah, ik zie net dat t een link naar z'n site is en niet t yt kanaal dus vooruit, ik heb niks gezegd, excuses. :engel:

LOL

Ja....geen YouTube. Hij host op eigen site.

En....je moet er wel even voor gaan zitten want zo'n Episode duurt zo maar een uur.

http://www.pensadosplace.tv/category/episodes/

Maar het vaak wel de "moeite" waard want Pensado is niet de minste. Net als zijn gasten.
En het wordt ook allemaal in informele open sfeer gepresenteerd. Geen ge-hype.


ABOUT PENSADO’S PLACE
Grammy winning mix engineer Dave Pensado and veteran manager/executive producer Herb Trawick are the host and co-host of Pensado’s Place. A weekly talk show covering the audio and music spectrum, its craftsman and the business of. Pensado’s Place has been called the “Charlie Rose of audio”, a description that sits fine with both Herb and Dave.

Pensado’s Place segments cover include interviews, technique application, interactive audience participation, speed rounds and more. Along with location shoots, sweepstakes, gear and career opportunities, thought leader analysis of the challenges and evolution in the audio and music space, Pensado’s place is the tv show for the casual enthusiast up to the long term professional.

With mix credits including Michael Jackson, Kelly Clarkson, AfroJack, Beyonce, Elton John, Christina Aguilera and Jill Scott, Dave is acknowledged as one of the leading online educators for all things audio. Trawicks experience as a successful manager makes him the resident expert on intellectual property, business affairs, career consultation, digital media and more. There is a reason over 120 schools globally use Pensado’s Place as curriculum.

In its 5th year, with over 210 episodes, seen in over 150 countries, monthly viewers between 550,000 and 700,000 people, double digit audience growth, Pensado’s Place will continue to bring together the premier audio community on the planet.
 
...Ah, ik zie net dat t een link naar z'n site is en niet t yt kanaal dus vooruit, ik heb niks gezegd, excuses. :engel:

LOL

Ja....geen YouTube. Hij host op eigen site.

En....je moet er wel even voor gaan zitten want zo'n Episode duurt zo maar een uur.

http://www.pensadosplace.tv/category/episodes/

Maar het vaak wel de "moeite" waard want Pensado is niet de minste. Net als zijn gasten.
En het wordt ook allemaal in informele open sfeer gepresenteerd. Geen ge-hype.


ABOUT PENSADO’S PLACE
Grammy winning mix engineer Dave Pensado and veteran manager/executive producer Herb Trawick are the host and co-host of Pensado’s Place. A weekly talk show covering the audio and music spectrum, its craftsman and the business of. Pensado’s Place has been called the “Charlie Rose of audio”, a description that sits fine with both Herb and Dave.

Pensado’s Place segments cover include interviews, technique application, interactive audience participation, speed rounds and more. Along with location shoots, sweepstakes, gear and career opportunities, thought leader analysis of the challenges and evolution in the audio and music space, Pensado’s place is the tv show for the casual enthusiast up to the long term professional.

With mix credits including Michael Jackson, Kelly Clarkson, AfroJack, Beyonce, Elton John, Christina Aguilera and Jill Scott, Dave is acknowledged as one of the leading online educators for all things audio. Trawicks experience as a successful manager makes him the resident expert on intellectual property, business affairs, career consultation, digital media and more. There is a reason over 120 schools globally use Pensado’s Place as curriculum.

In its 5th year, with over 210 episodes, seen in over 150 countries, monthly viewers between 550,000 and 700,000 people, double digit audience growth, Pensado’s Place will continue to bring together the premier audio community on the planet.
Hij heeft gewoon een youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/PensadosPlace/videos alleen laadt hij die filmpjes op z'n site afspelen.
 
Back
Top