Electra vraagje: Volt + Ampere

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
Ik heb een harddisk waarvan de voedingsadapter het heeft begeven.. kabelbreuk..

Die adapter is 12 V, 3000mA

Kan ik daar mn adapter van mn flatbedscanner op aansluiten zonder problemen? de stekker past in ieder geval...
12 V, 1250mA

M'n muziekprojecten staan op die harddisk, dus mss is het okay hier de vraag de stellen :)
 
Als je HD een voeding van 12v / 3000mA nodig heeft, dan is 1250mA niet voldoende. en daarbij moet de polariteit ook kloppen.
Kan je de HD niet in een andere behuizing of in je computer stoppen?
 
Bedank voor de snelle reactie... Goede nickname ook voor m'n vraag ;)
Okay, het is verstandiger om hem niet aan te sluiten dus... :)

Er uit halen zou kunnen, maar geen zin in. Ik ga wel ff op zoek naar een nieuwe stroomadapter.
 
Laatst gewijzigd:
Als het een kabelbreuk betreft zou ik ff een stukje tussen je kabel weghalen en weer opnieuw de eindjes vastmaken, tape er om en klaar.
 
Als het een kabelbreuk betreft zou ik ff een stukje tussen je kabel weghalen en weer opnieuw de eindjes vastmaken, tape er om en klaar.

ik zou willen dat ik dat ff zo kon fixen..

maar ik heb geen idee waar die breuk zit (het ligt er net aan hoe de boel op tafel ligt), en ik kan niet solderen :)

tape eromheen doen is het enige wat me geen probleem lijkt :)
 
Waar woon je? Er is vast iemand in de buurt die je kan helpen. Kan ik ook, wel in Dordrecht.
 
Externe harddisk toevallig een seagate?

Heb zelf bij zo'n rotding de behuizing open gemaakt omdat de voeding ook heel tijd weg viel, ik verdacht de voeding socket van de hd behuizing ervan. Hd behuizing zonder schroeven natuurlijk niet zomaar open te krijgen.
Heel dom natuurlijk om niet eerst even de voeding door te meten, bleek het juist het adapter plugje te zijn, in het molded gedeelte lag hij van de ring af, erop gesoldeerd en een Krimkous erop, dat verwacht je niet he!

Flinke productie fout dus. Heb maanden lang lopen martelen met dat ding verzetten op bureau en de hd spinde weer, even later weer dood.
 
een behuizing zonder schroeven openen is makkelijk. Hamer en iets scherp op de gelijmde naad tikken - bijvoorbeeld beitel, plamuurmes of schroevendraaier. Daarna lijmen en eventueel tape er rond.
Als ze iets maken zodat 't niet open kan is 't net leuk om lekker wél te openen. Verkeerd draaiende schroeven gewoon uitboren enz.
Succes
 
Deze was niet gelijmd maar de behuizing was zo ontworpen dat het bij assemblage in elkaar klikt en daarna vooral niet los te krijgen is. Heb de behuizing met minimale schade open weten te krijgen met behulp van plastic vijsjes.

Met hamer, bijtel en tape is inderdaad elke behuizing open en dicht te krijgen :D maar zo lomp wil ik het niet aanpakken, wil het wel in zicht hebben staan zonder zichtbare schade.
 
ik kwam deze oude thread van me tegen en zag dat ik er zomaar tussenuit was geknepen. Bedankt voor de aangeboden hulp nog. Ik heb via ebay eenzelfde adapater besteld voor 15,-. Het was een exotosch chinees ding maar ik heb hem toch gevonden.... Dus harddisk doet het weer :)
 
Back
Top