pci-kaart aansluiten (firewire)

Xypes

Stamgast
Lid sinds
3 juni 2012
Berichten
479
Beste

Ik heb dus een pci kaart besteld (4 port PCI 1394a firewire card) en aangesloten maar kom er nu niet
uit hoe ik de stroomvoorziening moet aansluiten.
Ik heb er zo'n verloopstukje bijgekregen
(https://www.google.be/search?q=fire...firewire+verloopstekker&imgrc=e9U9ee9fVcH9MM:)

Hoe kan ik deze nu aansluiten? Want vind geen aansluiting voor deze kabel op in te steken.
Of moet ik hier een verloopstukje tussensteken ofzo?

Graag respons gehad want vind het niet echt...

Bedankt
Xypes
 
Dat is een 4 naar 6 polig adapter.. meestal wordt voeding geregeld via het moederboard.. zit er geen 6 polige aansluiting op dan?

Misschien makkelijk om wat meer achtergrond te geven... Wat ga je erop aansluiten?
 
Externe firewire geluidskaart!
Maar dus ik moet deze gwn op mijn pci poort aansluiten en
ik hoef dus geen stroom te voorzien eigelijk?
 
zit dus geen aansluiting op voor de rest, enkel die firewire intern naar een soort usb^^
Dat is dus mijn probleem^^

Hier een foto:
hbi6pk2ej4g.jpg
 
Dat haalt ie toch van het moederboard? Dat extra kabeltje is denk ik niet nodig.
In any case, gewoon proberen zo.

Maaruh.. de manual zegt er niets over? Of heb je die cd nog niet bekeken.. ;)
 
Iets meer achtergrond al.. :)

Je mist met een 4 polige fire-wire plug de voeding idd.. maar betwijfel of er een 4 polige aansluiting op de kaart zit.

Voor een nog beter beeld is het ook wel makkelijk dat je even vermeld welke fire-wire geluidskaart het om gaat.
 
Aan de foto te zien zitten er gewoon drie 6-polige connectors aan de 'buitenkant' van de kaart.

De 6-naar-4 kabel wijst er denk ik op dat de vorige eigenaar hem met een videocamera gebruikt heeft.
 
Die 4 pin aansluiting zat in het verleden ook wel 'ns op laptops.. en idd op camera's..

Alhoewel we nog steeds niet weten welke geluidskaart je hebt is het vrij waarschijnlijk dat je niets aan die kabel gaat hebben..
 
Top, du werkt gewoon als ik het aansluit.

Nu de volgende vraag, ik heb mijn motu ultralite firewire (oudere versie) aangesloten.
Alles hierop aangesloten etc.

Nu krijg ik hier geen geluid door.

Drivers zijn geïnstalleerd!

Als ik page setup & cursor indruk en hem aanzet komt er dit te staan: firmware update,
maar voor de rest doet hij niets!

Iemand nog ideeën hiervoor? (Heb nog nooit een externe kaart aangesloten hiervoor)

Bedankt
Xypes
 
Weet niet of deze info inmiddels al achterhaald is maar in het verleden waren er altijd compabiliteits issues tussen verschillende merken geluidskaarten en de chipset van een pci firewire kaart. De enige chipset die "altijd" werkte was die van texas instruments voor Firewire. Misschien de requirements van jou Motu eens googlen en kijken of dit ermee te maken kan hebben.
 
Back
Top