in welke gesteldheid maak je muziek?

Terracide

Superheld
Lid sinds
2 september 2004
Berichten
605
Locatie
Nederland
Misschien een beetle vreemde vraagt maar hoe voel je je als je muziek maakt en op welk moment lukt dat het best?

Vandaag zondag 20 December ben ik zo brak als een kanarie omdat Ik tot 5:00 in de kroeg heb gehangen, en Ik Ben aan het freubelen op mijn rm1x en dat gaat echt heel lekker, maak andere stijl dan normaal maar Ben lekker op mijn roesje aan het surfen zeg maar :)
 
10.00u 's morgens werkt voor mij het best, na goed geslapen te hebben en uitgerust te zijn en het beste is dan nog als ik eigenlijk allemaal andere dingen op dat moment te doen heb welke ik probeer te negeren.
 
Spojtig genoeg merk ik dat duister niet werkt bij me. Eens t donker is heb ik geen moed meer.
En drank werkt ook niet: word ik lui van.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb precies hetzelfde als man-T, zodra de duisternis invalt, ben ik het meest productief en creatief. Ik heb dan ook nog een voorkeur voor de nachtelijke uren, stilte op straat en in de binnentuin, mensen slapen. Een klein wandelingetje werkt dan ook weleens inspirerend, meer dan overdag in elk geval. Maar ik hoef geen kater te hebben of dronken te zijn :D.
 
Ik maak alleen s'avonds muziek en rook daar een joint bij. Niet altijd evenveel inspiratie, maar het is wat Scrape zegt, gewoon bezig zijn en na een tijdje komt er vanzelf wat uit.
 
Beetje van alles wat hierboven staat
Meest productief tussen 20.00 en 02.00
 
Dikwijls klooisessies waar ik muziek in ontdek. Soms ook een wappie day after. Het stemmetje in je hoofd dat alles precies wil doen slaapt dan nog zodat ik niet verzand in allerlei tweaks en anpassingen en je gewoon op muziek focussed. Soms ook gewoon manuals lezen en dingen uitproberen. Als je er niet direct iets mee kan, dan leter wel.
 
Als ik een fles wijn op heb, dan componeer ik het beste.
 
Ik denk dat veel mensen 's avonds lekker werken omdat dat het 'einde van de dag is'. Je hoeft dan niks meer, kan ook net veel meer doen: dus minder onrust.
ALS ik wat maak doe ik dat meestal ook 's avonds. Voorheen ook 'sn achts maar dat valt meestal tegen als je dat later terugluistert. Zonde van m'n late naar bed gaan ;)

Ik begin meestal met iets als ik iets inspirerends van een ander heb gehoord: een track, een sample, een cool synth geluid..
 
Eigenlijk in elke gesteldheid! :engel:

Diep in de nacht en overdag. Op een broeierige zomerdag of een treurige herfst..
Soms met hulpmiddelen :biertje: :peukie: en ook nuchter :koffie:.

Toen ik een paar jaar terug begon met muziekjes maken, was ik geestelijk helemaal doorgedraaid...
Het gaf me toen iets om me op uit te leven..

Verder maak ik ook deuntjes wanneer ik vrolijk, verliefd of geil ben..
Maar vaak verandert de teneur van de ´composities´ zich tijdens het productieproces...

Wat ik wel heb gemerkt is dat er soms wel wat in mijn hoofd borrelt.. Maar dat ik me dan echt even aan het muziekjesmaken moet zetten. En dat levert dan altijd wel ´iets´ op! :-)

:W Scepticist
 
Vooravond (meestal op een vrijdag) zo rond 16.30u tot ongeveer 20.00u krijg ik op één of andere manier heel veel inspiratie.
 
Als ik tijd heb om met muziek bezig te zijn, speel ik wel wat met bestaande klanken of
probeer ik nieuwe te maken. Soms begint er dan eens een lichtje branden en krijg ik inspiratie.

Maar meestal komt een idee als ik in de auto rijd naar ... en dan zit het deuntje voor de gehele
rit in mijn hoofd maar eens terug thuis... floep, weg. Ik zou het dan beter even fluiten of neuriën en opnemen met het dicteerappje van mijn smartphone. Maar ja, al rijdend is dit niet evident.
 
's ochtends vroeg maak ik de beste muziek maar heb ik geen zin
's middags heb ik andere dingen te doen
's avonds luister ik liever muziek
's nachts heb ik het meeste zin maar bak er weinig van

Daartussen in gebeuren regelmatig leuke dingen gelukkig
 
Overdag allerlei ideeën en als ik dan ‘s avonds, als ik zin/tijd heb, m’n gear aanzet, zet ik daarmee ook automatisch mijn inspiratie uit... 😞
 
Back
Top