CPU instellingen?

KrisvdAssem

Ouwe rot
Lid sinds
27 oktober 2011
Berichten
781
Dag beste forumers, ik hoop dat ik deze threat onder het goede kopje heb gezet. Zo niet mijn excusses :D
Ik loop tegen een probleem aan qua CPU in FL studio.

Ik denk dat iedereen wel herkent dat als je een groot project hebt dat je CPU meter telkens naar de 99% schiet en vervolgens weer terug daalt. En dat herhaald zich ongeveer om de anderhalve minuut.
Ik heb niet veel verstand van computers en heb dit al vaker op internet opgezocht maar ben er nogsteeds niet uit.

Ik heb een quad core processor en op het moment dat fl studio zijn CPU meter op 99% staat staat in taakbeheer de CPU meter op 40%. Het is dus duidelijk dat er veel meer capaciteit in mijn pc zit dan FL studio mag gebruiken.

Kan ik dit aanpassen zodat FL studio meer CPU ruimte krijgt? En kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat de CPU meter van FL telkens voor ongeveer 10 seconden omhoog schiet naar 99% en dan weer terug zakt naar ongveer 60%? Ik ben wel benieuwd hoe dat komt :)
 
Heb je ook last van dropouts en zo? En wat voor audio driver gebruik je?
Verder heb ik een keer begrepen dat sommige plugins opeens heel veel processorkracht vergen als het ingangsniveau absolute digitale stilte nadert. Hier vind je meer info hierover, en een plugin die dit voorkomt.
 
Heb je ook last van dropouts en zo? En wat voor audio driver gebruik je?
Verder heb ik een keer begrepen dat sommige plugins opeens heel veel processorkracht vergen als het ingangsniveau absolute digitale stilte nadert. Hier vind je meer info hierover, en een plugin die dit voorkomt.

Ik heb de Akai EIE Pro interface en gebruik die driver tijdens het gebruik van FL studio. Ik denk niet dat het ''Denormalisation'' probleem (bedankt voor het artiekel, ga ik morgen eens lezen in de trein :)) de boosdoener is. Het komt voor wanneer er geen signaal is maar ook als er wel signaal is.
In het geval waar ik nu in werk is totaal geen digitale stilte omdat de distortion plugins de ruisvloer flink omhoog hebben gehaald.

En om heel eerlijk te zijn heb ik geen idee wat een dropout is :o:
 
Een dropout is het verschijnsel waarbij de cpu de DSP-berekeningen niet op tijd uit kan voeren. Het resultaat is gekraak en heel korte stiltes. Als dit niet gebeurt dan hoef je je ook niet zo druk te maken.

Zo'n 'denormalisatie'probleem kan ook optreden als de probleemgevende plugin vóór de distortion-plugin zit. En dus ook op sporen die tijdelijk geen geluid genereren. Het ligt dus niet aan de mixerinstellingen in z'n geheel, maar aan één enkele plugin die op hol schiet bij extreem lage floating-point waarden.
 
Een dropout is het verschijnsel waarbij de cpu de DSP-berekeningen niet op tijd uit kan voeren. Het resultaat is gekraak en heel korte stiltes. Als dit niet gebeurt dan hoef je je ook niet zo druk te maken.

Ah zo, ja een flinke dropout is het geval. Als hij naar de 99% piekt tijdens het spelen, en ik zet hem op pauze dan hakkelt hij nog zeker 7 seconden door.

Zo'n 'denormalisatie'probleem kan ook optreden als de probleemgevende plugin vóór de distortion-plugin zit. En dus ook op sporen die tijdelijk geen geluid genereren. Het ligt dus niet aan de mixerinstellingen in z'n geheel, maar aan één enkele plugin die op hol schiet bij extreem lage floating-point waarden.

Ik ga me eens verdiepen in dit verschijnsel, maar ben er van overtuigd dat dit niet het probleem is. Hij doet dit ook als ik enkel en alleen de plugins van FL studio gebruik. Die zouden dat verschijnsel niet moeten vertonen.
 
Kan je intern RAM geheugen nog uitgebreid worden?

Cheers,
Exo. :mega:

Ram is denk ik ook niet het probleem, ik gebruik de extended memory version dus heb 4 gigabyte ram voor het produceren. Het probleem kan al ontstaan als ik maar 600mb aan ram gebruik. Dan heb ik nog 3,4 giga byte over. Mijn pc heeft in totaal12 gb aan ram dus lijkt me genoeg toch?
 
Dus er is geen mogelijkheid om via een achterdeur meer CPU aan FL te geven? Mn processor kan het easy hendelen.
 
Waarschijnlijk de combinatie van realtime dingen afspelen uit VSTI's en VST plugins tegelijkertijd..
Eerst je sporen bouncen voordat je gaat mixen met een hoop effecten, scheelt al een boel!
 
Back
Top