ff over seq loopje

gertb

Stamgast
Lid sinds
12 februari 2006
Berichten
246
Locatie
hoogezand
Hallo , ik ben bezig met het (namaken) van oxygene part 4
nu weet ik wel al de drums en basje ,lead ect
maar het gaat om het volgende , ik hoor ook een seqeuncerloopje ,
en ik weet niet hoe ik doe moet na bootsen , ik weet ook niet wat voor geluid ik ervoor moet gebruiken om in de buurt te komen
ik ben bezig om weer een beetje in de muziek terug te komen , vandaar dat ik een beetje met dit soort spul eerst er een beetje in wil komen
ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen hiermee
groetjes gert
 
nee , met midi , heb al leuke eminent strings met phaser , korg minipop ,ect
maar heb niet veel ervaring met dat loopje (seq) wat ik hoor , weet trouwens ook niet wat het is
Kom wel al behoorlijk in de buurt vind ik zelf ,maar mis gewoon dat loopje
misschien heeft iemand een idee voor mij (niet stoppen met muziek maken haha) :)
 
Geluidje met een AR als ENV en een korte delay erover......filter op LP en dan een ADSR op de cutoff, niet teveel, gewoon een beetje om hem wat plopperiger te maken.
 
Hallo ,weet ff niet wat een "AR" is de rest kom ik wel uit
ga vandaag ff een loopje in cakewalk maken en dan ga ik ff proberen om dat geluidje na te maken in mijn nova2
Dank je wel alvast
 
Een ENV kan een ADSR hebben, maar het kan ook een AR zijn (attack release). Is iets percusiever.
 
O oke , dank je voor de uitleg , ga vandaag bezig , als ik iets klaar heb dan laat ik het wel ff horen ,,
reuze bedankt , denk dat ik nu wel een eind kom met mijn "jarre sound"
 
Heb een beetje problemen met mijn minipop7
had de drumsloopje in 4/4 en hij moet in 12/8 erg f*ck allemaal , muziek is moelijker dan ik dacht !!
 
hallo ,ik weet het ,maar ik zit nog een beetje met mezelf in de knoei
en ben wel 10 jaar er uit geweest , Zit nog ff met de maatverdeling van de drums en dan rammel ik het stuk in elkaar
heb meestal leuke ideeen maar als ik achter de keyboards zit dan komt het gewoon niet !!!!
 
Back
Top