geluid overlast topic.

SC woont volgens mij in een sociale woonvorm, denk niet dat zijn begeleider voor hem eem merford deur gaat plaatsen ;)
 
Zonder te willen beweren dat het bij jou vandaan kwam, kan ik wel zeggen dat het toch wèl mogelijk is.
En de verklaring is: STAANDE GOLVEN.

Als de deuren van jou en die van de overbuurman recht tegenover elkaar staan en voornoemde deuren hebben niet voldoende massa, zullen staande golven zich ook binnen bij de overbuurman zich kunnen manifesteren (lichte deuren houden lage frequenties niet tegen).
Als nou die buurman zijn bankstel toevallig juist op die plek heeft staan waar er een piek (antinode) is voor een bepaalde frequentie, dan zal hij er zeker last van hebben telkens als die bastoon langskomt. En dan hoeft het geluid bij jou niet eens overdreven hard te staan.

Bij een vorige/volgende buurman kan het zijn dat die nergens last van hebben, omdat:
1. hun inrichting anders is (zithoek niet toevallig in een antinode).
2. een andere plaatsing van jouw luidsprekers.

Aangezien je onmogelijk rekening kunt gaan houden met de inrichting van jouw overburen, is de enige echte remedie een zware deur, wil je echt zonder overlast te bezorgen ongestoord muziek blijven maken.

Succes.

Helemaal juist!

Cheers,
Exo. :mega:
 
Zonder te willen beweren dat het bij jou vandaan kwam, kan ik wel zeggen dat het toch wèl mogelijk is.
En de verklaring is: STAANDE GOLVEN.

Als de deuren van jou en die van de overbuurman recht tegenover elkaar staan en voornoemde deuren hebben niet voldoende massa, zullen staande golven zich ook binnen bij de overbuurman zich kunnen manifesteren (lichte deuren houden lage frequenties niet tegen).
Als nou die buurman zijn bankstel toevallig juist op die plek heeft staan waar er een piek (antinode) is voor een bepaalde frequentie, dan zal hij er zeker last van hebben telkens als die bastoon langskomt. En dan hoeft het geluid bij jou niet eens overdreven hard te staan.

Bij een vorige/volgende buurman kan het zijn dat die nergens last van hebben, omdat:
1. hun inrichting anders is (zithoek niet toevallig in een antinode).
2. een andere plaatsing van jouw luidsprekers.

Aangezien je onmogelijk rekening kunt gaan houden met de inrichting van jouw overburen, is de enige echte remedie een zware deur, wil je echt zonder overlast te bezorgen ongestoord muziek blijven maken.

Succes.


Frustrerend dat gedoe met die lage frequenties ja. Het maakt ook nog is uit hoe gevoelig je ervoor bent.
Bij mij thuis is de koelkast soms een bron van "brom", dwz op bepaalde plekken in de
woonkamer hoor ik daadwerkelijk een lage brom als ie aanslaat (net boven de gehoorgrens denk ik).
Niet dat ik er last van heb, maar als het eenmaal in je kop zit.. :D
 
Ha! Idd.

Ik hoorde maanden terug met slapen opeens een heel zacht gepiep (soort 'in gesprek' gepiep). Voor mijn gevoel kwam het van de slaapkamer onder ons vandaan (zieke onderbuurman, ik gokte op een medisch apparaat). Dat bleek het niet te zijn maar ik ben wekenlang in een andere kamer gaan liggen want als je eenmaal wat hoort.....en sowieso niet snel in slaap valt......pffff. Vanaf toen heb ik het wonder van watjes in m'n oor ontdekt. Heerlijk!
 
f. Vanaf toen heb ik het wonder van watjes in m'n oor ontdekt. Heerlijk!

Deze zijn dan helemaal top.....ook met kinderen ;)

oorpluggen.jpg
 
Je hebt tal van dat soort pluggen. Ik slaap alleen regelmatig op m'n zij. Dat zal dan niet zo lekker zitten...toch?
 
Top man! Thnx.

Ik weet niet of je een wekker gebruikt maar hoe is jouw ervaring daar evt. mee? Met die watjes in worden lagere tonen wat meer gedempt maar had ik geen last om m'n wekker te horen (ouderwets alarmgepiep op m'n telefoon).
 
"Je kneedt ze en duwt ze (bijna) tegen je trommelvlies aan."

Steek ze niet te diep in je oren!
Heb dat ooit gedaan en binnen de 5 min. stond het kotsen me nader dan het lachen :r.
Eruit gehaald en op een halve minuut tijd was ik weer kiplekker :D.
Terug erin maar niet te diep en alles was dan ok.

Cheers,
Exo. :mega:
 
Ik snap sowieso niet dat je het gleuid zo hard zet, vooral zolang hard, dat je buren er last van hebben. Vooral met producen. Draaien zal dan een uur a twee uur zijn. maar dat hoeft naar mijn idee ook niet hard te gebeuren.

Bespaar je oren en je buren zou ik zeggen. Ik zet het weleens echt heeeeeeeel hard, maar dan bv 10 minuten maximaal om even een sound te testen hoe hij op een party zou over komen, maar dat doe ik alleen maar overdag (weekend of doordeweeks).
Dit doe ik (en me maatje ook trouwens in zijn huis studio) en hebben nooit gezeur. en we maken een cholera herrie soms :P
 
Mijn buuf op 124 speelt altijd en alleen maar Für Elise op de piano. Dat is pas overlast..

Wanneer je nooit wat van je buren hoort, kun je best je geluid aan zetten.
maar gewoon niet veel harder dan je normale stemgeluid.

Hoor je altijd alles van je buren dan weet je dat je moet verhuizen.
zo doe ik dat.
 
"Je kneedt ze en duwt ze (bijna) tegen je trommelvlies aan."

Steek ze niet te diep in je oren!
Heb dat ooit gedaan en binnen de 5 min. stond het kotsen me nader dan het lachen :r.
Eruit gehaald en op een halve minuut tijd was ik weer kiplekker :D.
Terug erin maar niet te diep en alles was dan ok.

Cheers,
Exo. :mega:
pcies, tegen je trommelvlies is te diep :erm:

Slaap met die dingen, is heerlijk btw
 
Back
Top