yamaha 01x werkend met win 7

Waveforms

Stamgast
Lid sinds
5 september 2002
Berichten
463
Locatie
in de Achterhoek onder een molen
Ik kreeg laatste tijd veel vragen uit het buitenland via youtube, hoe ik mijn yamaha 01x werkend had gekregen op Windows 7. Het werkt bij mij al jaren zo, helemaal geen problemen ermee.

Misschien dat er hier ook wel mensen zijn met de zelfde vraag hoe je een 01x werkend kunt krijgen met w7.


Het probleem dat het niet werkt ligt niet aan de yamaha 01x of aan de software maar aan de driver van je firewire kaart!


Ik wil dit graag met jullie delen dus hier komt de uitleg hoe ik het gedaan heb, misschien is er ook wel een andere manier maar dit is hoe ik het doe.


Allereerst druk op start, dat bolletje linksonder met het windows teken erin voor diegene die geen start kunnen vinden....

dan naar configuratie scherm en natuurlijk wel klikken anders kun je lang wachten...


dan klik je op apparaat beheer


hier zie je een lijstje van al je apparaten aangesloten of in je computer of zoiets dergelijks...

Zoek nu:

IEEE 1394 bus host controller

of iets in deze richting, het gaat om je firewire kaart of aansluiting.

gevonden klik hier op en het wordt uitgevouwen, in deze map staat zoiets als of in de richting van:

1394 OHCI comliant host controller

klik hierop dan kom je bij een window met de eigenschappen hiervan.

als goed is zit er een map daar staat bij stuurprogramma

klik hierop

nu als het goed is zie je verschillende keuzes die je kunt selecteren.

Selecteer bijwerken!

kies

Op mijn computer naar stuurprogrammas zoeken

je ziet nu iets staan waar je de bestanslocatie kunt invoeren, deze gebruik je NIET

er onder staat als het goed is:

Ik wil kiezen uit een lijst van apparaatstuurprogramma's op mijn computer

klik hierop

nu krijg je een lijstje te zien met een paar stuurprogramma drivers

Kies hiervan diegene waar achter tussen haakjes staat (oude versie) of in het engels (legacy)

dus bijvoorbeeld:

1394 OHCI Compliant Host Controller (oude versie)

of

1394 OHCI Compliant Host Controller (Legacy)


installeer dit,

window netjes sluiten of niet...

in ieder geval, je computer weer op nieuw opstarten


Installeer dan eerst de Mlan driver (de xp/vista versie) en daarna de studio manager software.

Het kan zijn als je het er wel op hebt staan, dat dit misschien ook wel gelijk werkt, maar goed, gewoon proberen.

Ik heb zelf window 7 de 32bit versie, of dit ook werkt onder de 64bit versie durf ik niet te zeggen, maar je kunt het proberen.

Mocht iemand een andere firewire mixer of geluidskaart hebben met het hetzelfde probleem, dan kan dit misschien ook werken. gewoon proberen, terug zetten naar een nieuwere driver kan altijd weer!

Of dit ook voor windows 8 geldt, durf ik al helemaal niet te zeggen heb het zelf niet, maar als je deze stappen kunt zetten in w8, dan gewoon proberen!
 
Back
Top