Voeding van mengpaneel

deathspell

Ouwe rot
Lid sinds
29 juni 2012
Berichten
1.577
Hoi,

Vraagje… ik krijg over een tijdje een nieuwe studiotafel met 2 x 6U aan 19" racks. Daarin komen mijn RME FF800, Doepfer MAQ en nog wat andere dingen, maar ik heb nog ruimte over.

Kan het kwaad, qua interferentie, magnetische velden, storing of weet ik veel wat, om de voeding van mijn mengtafel (A&H GL-2800) er ook in te hangen? Ik zou niet graag hebben dat mijn FF800 de geest geeft of lastig gaat doen vanwege het elektrostatische veld (ik noem maar wat) van zijn benedenbuurman.

Wederom dank voor alle informatie.
 
Lijkt me geen enkel probleem. Als de voeding in een 19"behuizing zit dan is deze ook gemaakt om in een rack te kunnen zitten.
 
Maar ik zou toch aan de lucht circulatie denken!!! Desnoods 1u boven en onder vrijlaten en afwerken met zon rooster/paneeltje.
Mijn Amek voeding is ook gemaakt om in een rack te hangen... Maar de directe boven en onder buurman worden dan wel gefrituurd.
Ik heb mijn 4u voeding in een 6u rack hangen... Juist in z'n eentje
 
Dat niet alleen, bij mijn weten zijn die dingen juist apart om geen interferentie te veroorzaken. Kun je hem niet gewoon in zo'n goedkoop 19 inchrackje hangen en dan achter de rest van de spullen zetten? Er zit meestal een metertje of drie kabel tussen de tafel en voeding dus je kunt hem zo ver mogelijk weg zetten ( als je ruimte hebt).
 
Dat niet alleen, bij mijn weten zijn die dingen juist apart om geen interferentie te veroorzaken...

Dat was inderdaad de reden voor mijn vraag. Ik kan hem wel in een apart rack zetten, maar is dat nodig? Qua warmteontwikkeling wel, lijkt het… sowieso een reden, maar qua interferentie… ? Misschien ook meer een vraag voor techneuten, eerder dan musici.

Ik ga er voorlopig vanuit dat het beter is om hem in een apart rack te zetten. Dat lijkt me de veiligste optie.
 
Back
Top