Workflow analoge jam => DAW opnemen multitrack

edirol-m16-dx-v2-224995.jpg


http://www.roland.com/products/en/M-16DX/

http://www.soundonsound.com/sos/jul07/articles/edirolm16dx.htm

een oudje al...
 
dat kan, ik vind juist synths op de mixer en helemaal niet in de box gaan vaak lekkerder klinken, maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze/voorkeur, ITB ben je wel veel flexibeler qua editing

Vind dat ook, maar doe het hier nog op de 'ouderwetse' manier: Synth/Sampler/andere komen in op m'n mixer, worden dan door de bussen van de mixer naar m'n DAW gezonden, elk op z'n eigen track.
Tracks worden dan weer van de DAW terug naar de mixer gezonden, waar ik ze dan mix.
Op deze manier kan ik zowel de 'tape' inputs en de outputs monitoren, en weet ik ook meteen hoe het geheel klinkt wanneer het opgenomen is en weer afgespeeld wordt (AD/DA). Het laat me ook toe om alle sporen apart op te nemen, en de mix op te bouwen terwijl ik aan de track werk.
Mijn mixer is in-line, maar met een split console kan het ook...

Geeft

Mvg.

CoolRunning
 
bij 48k kan je wel gewoon 8 outs gebruiken. ,.. eerlijkheid halve te zeggen dat ik net 3 dagen terug behoorlijk bezig ben geweest met het installeren van en motu 828 -2 .. het was iets met de sub groepen waar in je 4 x.... 2 links en 2x recht moet invullen en dan hard links en rechts moet pannen.

Een net nieuwe link van 17-3-2014

http://www.motu.com/techsupport/technotes/opticalexpansion

ik had voor 18.50 euro bij bax
* 1 x clock kabel BNC a 8 euro
* 2 x Optical kabel a 4 Euro

er is bij digitaal niet zo iets van slechte kwaliteit ..werken is werken dus.
 
Laatst gewijzigd:
Dank voor je link T-CM11.

Even draadje verde hijacken. :)
Kan je op adat in en out twee verschillende apparaten aansluiten? Dus één alleen gebruiken voor extra inputs en de andere alleen voor outputs?
 
Ik heb die vervangen door een Motu Ultralite, en die Edirol zit nu als submixer op de SPDIF van de Motu.
Waarom vervangen? Edirol = geen extra outputs (bussen), en het volume van de line in's is heel laag (pre-fader). Ja, dat ook, als audio interface zit alles pre-fader.
Ik weet niet waar die foto vandaan komt, maar de breakout box is bij mij toch heel anders:

edirol-m-16dx-164367.jpg
 
In de SOS stond indertijd een aardig artikel over de Cymatic Audio LR16 recorder, die veel overeenkomsten heeft met de ICE-16D van A&H: http://www.soundonsound.com/sos/jul13/articles/cymatic-lr16.htm

De overeenkomsten komen voort uit het gebruik van dezelfde interne hardware: http://www.archwave.net/?oxy_service=usb-interfaces

Wordt in dat artikel ook nog gerefereerd aan de Zoom R16, al is dat toch wel een ander beestje.

Die Cymatic Audio LR16 en die Zoom R16 zijn ongeveer gelijk geprijsd, ca. €300,- dacht ik.
 
ok een verse vraag on topic:

Stel je hebt wat in je daw opgenomen en wil er een extra laagje live bij opnemen op een extra kanaal in de daw
Hoe start je dat sync - dat de daw speelt (met count in is meegenomen) met je beatstep of darktime (of drumdoos of synth met arp… enz) sync? Midi uit de daw naar de analoge speeltjes, neem ik aan? Of andersom? Kan je een daw laten starten met opnemen als je je seq start on the fly?
 
in ableton live is default dat je 1 spoor voor recording kan aanzetten, maar als je de shift knop ingedrukt houdt dan kun je de overige sporen ook aanzetten voor recording, zodat je inderdaad tot de max inputs van je soundcards / vsts tegelijk kan opnemen. Want ook vst's kun je routen naar audiosporen in realtime zodat je je hardware op aparte kanalen hebt en je vst's ook allemaal op aparte audiosporen en dat allemaal tegelijk. Dat kan zowel in ableton live als in cubase.

Wat ik zelf ook wel doe voor live jamming opnames is de input van een synth 2 keer tegelijk opnemen, 1 keer droog en 1 keer doorgeroute naar een apart audio FX spoor, zodat ik het effect level plus de live tweaks op die effecten via de push in een apart audio kanaal heb en die kan inmixen wanneer ik wil en hoe hard ik wil in het eind arrangement / afmix proces.

Natuurlijk :) bedankt voor je uitleg :okdan:
 
Back
Top