5x 3u racks op een rij. Hoe?

Ophidian

Ouwe rot
Lid sinds
27 november 2002
Berichten
864
Locatie
Arnhem
Ik heb boven op een lange, lage kast nog plek voor een langwerpig ingedeelde 19" Rack om m'n modules in kwijt te kunnen.
Na meten kom ik tot de volgende conclusie: ik heb ruimte voor 5 19" racks naast elkaar van 3u hoog en 38 cm ongeveer diep. Aparte vorm, maar je kunt er een hoop in kwijt.
Nou zit ik met de vraag: hoe ga ik dit realiseren? Ik kan 5 kant en klare 3u hoge 19" meubeltjes of Rack cases bestellen en voilĂ . Maar ik kom in NL niet echt goede opties tegen, of eigenlijk gewoon geen. Iemand een adresje of een advies?
Verder zou ik het ook zelf kunnen gaan bouwen, maar dan heb ik weer 10x 3u profiel stripjes nodig en dat kan ik ook weer niet vinden.
Losse meubeltjes zijn misschien wat duurder, maar makkelijker in hergebruik mocht ik ooit verhuizen of ze willen verkopen.
Een meubel bouwen is misschien goedkoper, maar meer werk en je hebt uiteindelijk een vrij lompe meubel die eigenlijk alleen precies nu past, tenzij ik er zelf ook 5 losse stukken van maak.
Wie weet raad?

Dingen die ik gevonden had:
1
2
 
Ik zou ze zelf bouwen als ik die prijzen zie. Dat kunnen dus ook 3 losse racks zijn natuurlijk.

10x 3u is denk ik niet perse nodig, want je kan ze ook zelf zagen, lange relatief goedkopere strip(s) scoren en 3u hoog afzagen ?
 
Mbt de profielstrips, daar koop je gewoon 2 meter van en zaagt zelf de juiste lengtes af. Dan moet je het wel kunnen vinden. Ik heb zelf onder mijn werkbladen een houten frame gemaakt waar 3 x 5u in kunnen. Als je wilt, kan ik er een foto van maken.
 
10x 3u is denk ik niet perse nodig, want je kan ze ook zelf zagen, lange relatief goedkopere strip(s) scoren en 3u hoog afzagen ?

Pff, ben daar niet zo'n held in haha. Vorig vergelijkbare project was niet zo'n succes. Maar qua prijs heb je zeker gelijk,

Mbt de profielstrips, daar koop je gewoon 2 meter van en zaagt zelf de juiste lengtes af.

Ok goed, ik zal er eens naar kijken. Wat is een goede (web) winkel voor die dingen?
 
Held! Bedankt. Waarom heb ik die link niet gevonden?
ehhhh misschien omdat ze als rackprofiel op de website staan? ;) :P
het kostte me vorig jaar ook moeite om online rackprofiel te vinden totdat ik dus ook bij Bax uitkwam :D
 
4u zou eventueel ook nog wel kunnen, en die heeft Thomann een kant-en-klare staan, maar wel prijzig als ik er dan 5 moet hebben.

Deze gasten hebben hem ook, maar verschepen vanuit UK gaat hem niet worden.

Nederlandse optie misschien?
Of anders een standaard kastje waar ik gewoon die profielen in kan schroeven (IKEA ofzo?)
En anders wordt het idd gewoon helemaal zelfbouw. Ik heb alleen een wat secuurder gevoel bij voorgemaakte kasten ;)
 
De Ikea Rast is een kastje waar 6U in past...
Als je er 2 boven elkaar zet ontstaat er nog 2U bij :)

rast-nachtkastje__22234_PE094189_S4.jpg
 
een flightcasebouwer contacteren en/ of een meubelmaker
strips eventueel zelf even afzagen en erin schroeven
ziet er vast strakker uit dan zelf maken
 
De Ikea Rast is een kastje waar 6U in past...
Als je er 2 boven elkaar zet ontstaat er nog 2U bij :)

Klopt, daar had ik hem voor gebruikt. Met licht schuren past er ook een 909 op
 

Attachments

  • PHOTO_20131127_111603.jpg
    PHOTO_20131127_111603.jpg
    44,5 KB · Bekeken: 117
een flightcasebouwer contacteren en/ of een meubelmaker
strips eventueel zelf even afzagen en erin schroeven
ziet er vast strakker uit dan zelf maken

Dit is denk ik wat ik ga doen.
Wat is jullie ervaring met de binnenmaten?
Voor 4u hoog houd ik 18,1 cm aan, en 19 inch breed met nog te monteren strips? 49 cm?
 
Back
Top