Harde plop in mixer

manvsmachine

Electribe junk
Lid sinds
24 Maart 2003
Berichten
2.017
Locatie
Beegden
Ik heb sinds ik in een ander huis woon last van erg harde ploppen over mijn monitors.

Nu zie ik aan het uitslaan van de VU meters met alle andere schuiven dicht al dat het hier ergens vandaan moet komen.

De setup is als volgt:

Intel Imac 20inch op geaard stopcontact
Behringer Xenyx 1222 USB mixer - op geaard stopconact, geluidskaart via USB aangesloten
Monitors - Alesis M1 active ook aangesloten op hetzelfde geaarde stopcontact.

Ik denk zelf dat het veroorzaakt wordt door een aardlus die ontstaat via de USB poort. Nu is mijn vraag hoe ik dit opgelost kan krijgen? Andere stopcontacten zijn niet echt een optie.

Ik heb nu als test een kleinere xenyx 502 met een ongeaarde voeding aangesloten en een M-audio firewire solo interface via firewire aan de mac, dit geeft geen enkel probleem.
 
Ik denk dat je aarde niet goed is. Misschien gaat ie niet het net op, of de grond in. Resultaat is dan dat als je koelkast aan slaat of uit, je die plop kan horen.. zo iets zal het zijn denk ik.

Woningbouw bellen. Effe meten tussen aarde en fase of daar wel spanning tussen te meten is.
 
Ik denk dat je aarde niet goed is. Misschien gaat ie niet het net op, of de grond in. Resultaat is dan dat als je koelkast aan slaat of uit, je die plop kan horen.. zo iets zal het zijn denk ik.

Woningbouw bellen. Effe meten tussen aarde en fase of daar wel spanning tussen te meten is.

Het probleem treed enkel op met de mixer aangesloten op de pc. daarbuiten hoor ik niets. Als de door jou beschreven problemen er waren zou de TL bak hiernaast voor nog veel meer problemen zorgen, die voorschakelapparaten lekken vaak wel iets naar aarde.
 
Hmmm, daar heb je een punt ja. En heel stom, stekker omdraaien?
 
Hmmm, daar heb je een punt ja. En heel stom, stekker omdraaien?

Al lang geprobeerd. Heb nu maar zolang alles via de firewire geluidskaart lopen, probleem is weg.

De usb kabel is niet aangesloten. Dan de firewire kaart maar niet verkopen :)
 
alleen de mixer op de aarde aansluiten ? ( omdat daar de microfoonvoorversterkers op zitten )
( 1 verdeelstekker met ongeaarde stopconacten en een geaarde stekker in de huidige stekkerdoos steken )
 
alleen de mixer op de aarde aansluiten ? ( omdat daar de microfoonvoorversterkers op zitten )
( 1 verdeelstekker met ongeaarde stopconacten en een geaarde stekker in de huidige stekkerdoos steken )

Mogelijkheid, maar ik denk zelf dat de koppeling via USB met de pc de aardlus veroorzaakt. en eigenlijk wil ik graag weten of iemand daar een goede oplossing voor weet.
 
Back
Top