Advies studio - de allom irritant 100-200hz range

Mijn studio is een kamer die ik gebouwt heb in een kamer.
heb mijn slaapkamer, en daarnaast dan mijn studio.
Soort kooi in kooi constructie.
Acoustiek is best goed hier, en het dempt genoeg om zonder te buren te storen keihard te drummen.
 
Met de nieuwe foam en basstraps + betere opstelling is de bas nu zoveel beter gedefiniƫerd. Erg blij !. Ik heb alleen nog gevoerde gordijnen nodig op het kleine beetje flutter echo te verhelpen. Flinke vooruitgang en geen last meer van opgehoopte 100-200hz gedoe.

Eqen op de master ga ik niet doen. Het gaat tegen principes in en ik zou het nooit 100% geloven.

Kamer in een kamer ga ik ooit wel doen, maar niet in mn huidige huurwoning ;)

Thanks voor alle tips!
 
Eqen op de master ga ik niet doen. Het gaat tegen principes in en ik zou het nooit 100% geloven

Goeie ruimte bouwen, en daarna met een eq de laatste tweaks doen is de normaalste zaak in de wereld, ook (zelfs?) in grote studio's.
Met meten en luisteren kom je een stuk verder dan met principes ;-)
 
met een eq de laatste tweaks doen is de normaalste zaak in de wereld, ook (zelfs?) in grote studio's.
Inderdaad *D

Met meten en luisteren kom je een stuk verder dan met principes ;-)

Een mens moet zo nu en dan z'n principes eens herzien want... wie stilstaat gaat achteruit :D.
 
Een beetje van beide is daarom misschien het beste ;)

Hmm. Een beetje tweaken kan nooit kwaad uiteraard. Ik zal eens kijken. Het valt in elk geval te proberen. Als het me niet bevalt, stuur ik het gewoon terug :). Maar goed, eerst even de gordijnen.

Je had het over Auralex. Was dat een betaalbare oplossing? En hoe heb je dat gedaan (geemailed?).
 
Back
Top