Professionele mastering gezocht

Arjan Rietvink! Dat is echt goed!

http://www.digitalmastering.nl/'

zeg maar dat je door ron van I4 bent gestuurd misschien dat hij je nog wat kan masteren,
 
bovenstaande kan ik beamen, good luck 2 u gilfriend :okdan:
 
Met alle respect, Arjan rietvink heeft in het verleden een release van mij behoorlijk verknald.
Oww hoe dat dan ? als de mastering niet naar smaak is kan je trug of op dat moment laten fixen tot het wel goed is, lijkt mij toch ?

Mijn 1ste album is daar igg perfect gemasterd, erbij mogen zitten los van de gezelligheid n hoop geleerd, super was dat :). Extern laten masteren bij wie dan ook, wat mij betreft een pre.

Ik zou even met da goose checken, die weet van wanten en heeft de spullen.
25 euro per track zag ik das nice :)
 
Laatst gewijzigd:
De masters van Amsterdam Mastering vind ik persoonlijk erg goed klinken. Wanneer je de site bekijkt zie je ook dat veel actuele artiesten daar hun masters laten maken. Geen idee alleen wat het kost
http://www.amsterdammastering.com/
 
Oww hoe dat dan ? als de mastering niet naar smaak is kan je trug of op dat moment laten fixen tot het wel goed is, lijkt mij toch ?

Dat gaat een beetje moeilijk als je de release thuis vanaf vinyl checkt en het label verder geen uitleg geeft en de plaat al is geperst. Vervolgens kwam ik er 5 jaar later pas achter dat het Arjan Rietvink was omdat de release op zijn website stond.

Maargoed, dat was ook alweer een tijd geleden, dus wie weet wat hij in de tussentijd heeft geleerd.
 
Ah ja pijnlijke bedoeling, dat is 1 van de reden waarom wij t zelf laten masteren door een door ons gekozen masteraar, niet door een label (toevallig zijn wij zelf t label, daar niet van:P) en bij de masteringsessie aanwezig willen zijn.

Ik wil namelijk dat de muziek net zoals de rest klinkt, gewoon dik/ competitief. Heb de gemasterde songs in verschillende settings getest en is door verschillende mensen in mn omgeving gehoord, die waren onder de indruk, dat ze hun songs daar ook gaan laten masteren.

Hoe die vroeger was weet ik niet, aan zijn trackinglist/ fotogallery, te zien niet slecht ? kan alleen voor nu en wat zij voor mij hebben gedaan spreken, dat is gewoon perfect.
 
Ik wil het wel even voor Arjan Rietvink opnemen. Arjan is al jaren een professional en weet echt waar hij het over heeft, dat blijkt wel uit zijn staat van dienst. Dat er misschien een keer een misser tussen heeft gezeten betekent nog niet dat dat structureel is of uberhaupt zijn schuld is geweest.
Het kan best zo zijn dat de cutter niet echt 'zijn best heeft gedaan', daar kan ik je uit ervaring ook een en ander over vertellen.

In het kort: klant kreeg een master van mij, heeft dit in Duitsland laten snijden en testpressing klonk meer dan slecht: geen hoog, laag heel rommelig en heel zacht. Volgens de cutter was de master niet goed en was dit het maximale wat er uit te halen was, take it or leave it. Op verzoek van mij dezelfde master in de UK laten snijden en dat was een wereld van verschil en klonk gewoon goed en hard. Deze testpersing naar DE laten sturen en na heel veel getouwtrek kreeg de klant uiteindelijk zijn geld terug uit duitsland zonder verklaring of terugkoppeling. Vreemde zaak was nog hier aan dat de cutting-engineer geen contact met mij mocht hebben (destidjs al meteen om gevraagd toen de testpersing terugkwam), alleen de labeleigenaar mocht contact hebben met zijn tussenpersoon, maar nooit rechtstreeks. :?
Achteraf begreep ik (via via vernomen) dat er een stagiar aan het snijden is geweest, niet de oorspronkelijke engineer welke altijd sneed. Ik vond het al vreemd want ik heb vrij veel klanten welke daar laten snijden en persen en dat klinkt altijd goed, dus ik kon het me al niet voorstellen.
Hieruit blijkt dat je nooit moet oordelen aan 1 voorval waarvan je de achtergrond niet 100% weet.
 
prijzen en reverenties, UtopiaMastering, waar zijn die te vinden?
 
Had u mij geroepen?

urbanus.gif
 
prijzen en reverenties, UtopiaMastering, waar zijn die te vinden?

Ben een nieuw bedrijf en de complete website komt een dezer dagen in de lucht. Daarnaast heb ik binnenkort een openingsactie die erg interessant kan wezen voor je ( nml 25 ex per track ). Mail me en ik kan desgewenst voorbeelden aanleveren óf wanneer nodig een demotje voor je maken.
 
Back
Top