Elektronische drum programming draad

is machine niet aanslag gevoelig????

het klinkt nie echt goed en in de intro staat de quantize aan
 
is machine niet aanslag gevoelig????

het klinkt nie echt goed en in de intro staat de quantize aan

zou een mooie bug zijn :P (ik heb geen Maschine). Op een gegeven moment gebruikt hij fixed velocity. Ik vind de fingerdrum technieken die hij gebruikt grappig. Vanwege dit laatste heb ik het filmpje gepost. Past wel in de context.
 
De bovenste A-155 sequenced de kicks en snare (maar ook de clap af en toe)
Trigger 1 van de A-155 gaat naar de A-182 en door naar de Jomox MBase11 voor de 909 achtige kick. Hiermee maak ik de 4 to the floor kicks. De D uitgang van de Pittsburgh Time Table gaat ook naar de A-182 en MBase. Dit zorgt voor de extra kicks. Trigger 3 is de kick van de DRM-110 en zorgt voor een verandering van kick klank waardoor je meer groove krijgt imo. Dit zijn de rode kabels in het plaatje.
De Clap word getriggerd door uigang C van de time Table. Trigger 2 van de A-155 gaat naar de snare. Dit zijn de blauwe kabels.
Uitgang 4 (/16) van de Time Table gaat naar de reset van de A-155 (via de A-182) en naar de reset van de A-155/154. Dit zijn de paarse kabels. Het zorgt ervoor dat beide sequencers altijd syncen na 1 maat.
De Time Table zelf word CV gestuurd door de A-160. Ik gebruik de mode en flip CV ingangen hiervoor. Alle veranderingen van patroon worden hierdoor gestuurd. Dit zijn de lila kabels.
De gele kabels zijn de klok signalen voor de sequencers.
De Hihats worden getriggerd door de onderste A-155/154. Deze zijn niet verbonden met de bovenste A-155. Rood is de Closed Hat, oranje is de Open Hat en geel is de Cymbal Hat.
De A-160 stuurt CV signalen naar de A-154. Hiermee verander je de mode, 1e stap en laatste stap van de sequencer wat het hihat patroon veranderd.
Dan heb ik nog de 9-16A3 uitgang van de A-154 naar de PWM ingang gepatched. De DRM-110 is heel gevoelig voor de breedte van de trigger pulse en dit zorgt weer voor meer afwisseling in klank van de hihats, snare en kick.
En als laatste. De AS SQ8 (staat niet op de plaatjes) zorgt voor de accenten van de DRM-110.

De reden dat ik het op deze manier doe is dat ik de hele patch een tijd kan laten lopen zonder er naar om te kijken, want de Time Table zorgt voor de variaties. De beide geluidsvoorbeelden zijn van deze patch die zelf patronen veranderd, ik doe dus niets. En ik kan meteen ingrijpen als ik iets veranderd wil hebben.
Ik hoop dat het duidelijk is maar als er vragen zijn dan probeer ik die te beantwoorden.
 

Attachments

  • Droge modulaire drums.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 167
  • Kicks Snare & Clap.jpg
    Kicks Snare & Clap.jpg
    91,7 KB · Bekeken: 179
  • Hihats.jpg
    Hihats.jpg
    91,3 KB · Bekeken: 164
klinkt erg goed, geen fancy analoge drumbak meer nodig :okdan:
Ik heb mijn 909 en 606 nu ook niet meer, dit is veel leuker.
Moet nog wel 909 snare en hihat modules kopen, maar die zijn nog niet op de markt.

alleen zijn er soms van die miniscule tikjes hoorbaar, een beetje het C64 SID chip register syndroom zeg maar :D
Klopt. Dat is de accent CV van de DRM-110, die hoor je door de uitgang heen. Ik vind het niet erg want het is allemaal perfect in ritme.
 
Oude draad terug effe omhoog kicken...

Ik kwam onlangs toevallig het volgende tegen:

[ame="https://vimeo.com/214924933"]Melodics.

Even met de gratis demo gespeeld en is wel leuk: een soort kruising tussen dat Playstation spel en Synology...

Ik heb alvast in ieder geval wel de indruk dat mijn vingerdrummen erop vooruit gegaan is...

Alleen is het veels te duur aangezien ze met een subscription werken.
Heb ze meteen even gemaild en ze staan wel open voor een "custom" pricing...
Nog liefhebbers voor eventueel een groups korting?

Als je effe googled vind je makkelijk promo codes die extra, 3rd party lessen unlocken...

Laat maar weten wat jullie ervan vinden en of er eventueel interesse is in een groepsaankoop...
 


Leuk hoe haar outfit bij de pads passen... :okdan:
 
Nog eentje... om het af te leren... :D

 
Ik had dat ook, maar dat was snel over toen ze ging "finger drummen"....

Ze kan beter andere dingen doen met haar vingers denk ik.
(en nu maar afwachten wanneer de moderator met wat vriendelijke woorden ons terecht wijst:D )
 
Back
Top