dreamer - tribal patterns

dreamer

herkauwbaar
Lid sinds
30 april 2015
Berichten
2.561
Locatie
Tranendal
Afgelopen maand heb ik lekker zitten jammen op de electribe 2 sampler. Ondanks dat er best wat limitaties naar boven kwamen vind ik 'm lekker hands-on en kom je snel op onverwachte ideeën.

Eerst heb ik samples gemaakt van wat drum en bass sounds uit de tek.drum van Patchblocks, daarna verder de electribe in gedoken qua sound-design, patronen ingespeeld en overal effecten en lichte automation op gezet.
Daarna heb ik de main patterns opgenomen in qtractor (een linux DAW) en de compositie uitgewerkt, een aantal patterns opnieuw gequantized of getransposed (dit kan op de electribe helaas niet lekker) en als laatste nog filter en volume automations op een aantal melodische tracks ingespeeld.

Daar is dit 4 minuten 'tribal dance' nummer uit voort gekomen.
Ik heb wel het gevoel dat ik op een paar punten de grenzen van de electribe heb opgezocht en ben erg tevreden met sommige van de sounds (niet alles).

Enjoy :)

 
Klinkt aardig, ook ik mis de interresante overgangen in dit nummer.
 
Je hebt acid klanken gebruikt, en acid kan is vaak wat eentonig, toch vind ik dit niet echt een acid plaat geworden. Het is daar te braaf voor, wat mij betreft mag je in zo'n track veel meer buiten de lijntjes kleuren. Probeer ook wat meer af te wisselen met ritmes, meer dynamiek er in te brengen door af en toe de beat wet te laten en dan met een build up er weer in te laten komen. Just my 2cts.

Edit: ok, misschien heb ik mis, ik ben niet met alle stijlen bekend, en als dit tribal en geen acid is, dan excuus. Maar de rest van de feedback sta ik wel achter, mag allemaal wat spannender.
 
Ik denk dat er al redelijk wat spannende elementen aanwezig zijn, er wordt alleen niet genoeg mee gedaan.
de pedaal nog wat dieper induwen en ogen dicht doen bij rode lichten, en het komt helemaal goed ;-)
 
Voor tribal verwacht ik normale percussie. Maar boeien. En de track vraagt wel om een baslijn. Maar misschien wil je juist in de eerste versnelling blijven hangen ipv opschakelen.
 
"electribe patroontjes" -> "tribal patterns" -> "tribal dance"

Tis niet zo moeilijk mensen :P


Ik ga nog wel iets tweaken aan de compositie en vooral de mix. Bedankt voor alle feedback :)
SlaveoftheWave alles komt 100% uit de electribe en zit dus aan de (effect) beperkingen hiervan vast. Dat is 1 effect op elke track + 1 main effect bus (en geen send-level per track).
 
het nummer kent een opbouw naar een aantal partijen maar dan .... verwacht ik toch een stuk dat het hele lijf toont om de betekenis af te maken.
 
Leuk ding die E2 sampler idd.. :) Vind het ook altijd wel een uitdaging.. dat soort dingen tot het uiterste van hun kunnen te persen.. de fx erin zijn zeker leuk maar hij heeft idd ook zijn beperkingen.. maar al een stuk bruikbaarder dan een OP1 om stand-alone iets mee te maken..
Als track vind ik een beetje eentonig maar zeker goed gedaan voor met 'n E2 sampler! :)
 
Ik vind het een beetje dof klinken, verder wel verdienstelijk omwille van je beperking met 1 toestel te werken.
 
Over dat dof: ik heb op het aller-aller-laatste moment nog de hele opname door een compressor algoritme gehaald .. deze heeft achteraf gezien meer kwaad dan goed gedaan (onder andere de intro en outro zijn zwaar uit de balans). Dat gaat bij een her-opname ook zeker anders :)
 
Ik zou de kick stuk dunner maken en er een baslijn onder zetten. Met dan een betere mix klinkt gelijk meer als een geheel denk ik want voor de rest zitten er wel de juiste elementen in.
 
Hoewel de track wat dof klinkt vind ik hem zeker wel prettig om naar te luisteren, zitten paar fijne sounds in :)
 
lekker grein geluiden, lekkere kick. te dof? niet echt, maar lijkt inderdaad wat ineengedrukt. maar t kan t hebben. ik heb het meerdere malen moeten luisteren voordat ik erg in kwam (stemming speelt o.a. mee in muziekbeleving, ik zeg niets nieuws...).
te minimalistisch, misschien. ik heb niks tegen minimalistisch. wellicht, zoals the big ear zegt, de pedalen indrukken. wel zeker met plezier geluisterd. het pakt wel.
 
Back
Top