torp - De boodschap

torp

Influencer in spé
Lid sinds
30 oktober 2006
Berichten
1.898
Locatie
Amsterdam
Eindelijk, ik heb iets voltooid! Zonder de deadline was ik vast nog presets aan het zappen.
Jarenlang gitaargepruts heeft niks opgeleverd, nu is het tijd voor glorie! :D

De Dom van Diemen - De boodschap

Benieuwd naar jullie commentaar, maar s.v.p. niet te streng. Dit stemmige werkje is mijn eerste track ooit, dus de ambities zijn beperkt.
Dank voor het luisteren!

 
5,85 alstu
bonnetje meneer?

nice :D

lekker bij passende basis beat van kick en clap en hats: die staat als een huis!
Als het basje en synth een meer originele melodie had gehad was het nog beter uit de verf gekomen

wow wel heel kort. maar goed, wel leuk, en goede afsluitende boodschap
 
Gefeliciteerd met je eerste track! Ik zit in hetzelfde schuitje, ook mijn eerste track ooit hier in geleverd!

Voor mij zit die bas een beetje de kick in de weg, waardoor de groove een beetje raar is. Wel een grappige track. Hoop dat het inspireert om meer te maken!
 
Haha, da's ff een leuk intermezzo tussendoor, maar wel een beetje erg kort dus. Als je dan zoiets korts doet zou ik er wel een stuk meer variatie instoppen qua bassline/ritme, eea is nu wel heel repeterend. Ik vind het dus meer een loop dan een track zo.
 
Lolligste inzending 4 sure :)
ik zie je al staan bij de kassa met boodschappen en een field recorder
 
Ach ja fijne feesdagen! Nou dank je wel! Grappig nummer man :)
 
Humor ! Nog wat verder uitbouwen en 'bonnetje-mee' zou de opvolger van 'busje-komt-zo' kunnen worden ;-)
 
Humor ! Nog wat verder uitbouwen en 'bonnetje-mee' zou de opvolger van 'busje-komt-zo' kunnen worden ;-)
Hehe, een bezoek aan de supermarkt zal nooit meer hetzelfde zijn... Voldoende stemmen kunnen hier zeker bij helpen.

Dank voor de fijne reacties, jullie hebben allemaal gelijk. :P

Een korte toelichting. Dit idee ontstond zomer 2018. Ik bemerkte een ritueel, bijna ritmisch vraag-antwoordspel aan de kassa. De eerste veldopnames
michel.gif
maakte ik vlak voor de kerst, maar toen was ik te laat voor de contest. Tijdens bezoeken aan de supermarkt in het afgelopen jaar bleef het in mijn hoofd terugkeren.

Lastig was de luidruchtige ventilatie boven de kassa’s. Als camouflage en om de track minder clean te maken, heb ik achtergrondgeluid toegevoegd. Maar afgeleid door de slachtpartij tussen Rico en Badr merkte ik niet dat een Hammond-lickje ondersneeuwde, hierdoor is het eentoniger dan bedoeld. Een onverwacht cadeautje was de laatste sample, die kwam logischerwijs aan het eind waardoor de titel opeens een extra dimensie kreeg. Kerstkaarten versturen was dit jaar niet nodig!

Met dank aan de dames uit Vomar en Jumbo voor vocals, Magnus uit Garageband voor opzwepende beats, en de Odin natuurwinkel voor de minder luidruchtige achtergrond.

Morgen begin ik aan mijn tweede luisterronde. Iedereen succes!
 
Laatst gewijzigd:
Grappig en muziekmaken moet vooral een plezierige bezigheid blijven en dat hoor ik hier! Jammer van die Hammond, want een intermezzo met een clean orgel geluidje wat een lekker deuntje speelt zou de boel zeker opfrissen en nog leuker maken.
 
Grappig en muziekmaken moet vooral een plezierige bezigheid blijven en dat hoor ik hier! Jammer van die Hammond, want een intermezzo met een clean orgel geluidje wat een lekker deuntje speelt zou de boel zeker opfrissen en nog leuker maken.
Het deuntje bestond uit twee noten maar zorgde wel voor variatie. *D
 
Grappige track! Einde is heel leuk. Ik mis opbouw en variatie maar ik moet ook niet zeuren. Voor een eerste productie is dit gewoon heel leuk gedaan! Ik hoop dat je tracks blijft maken! :okdan:
 
Back
Top