Lcasei - Spiked

Ok mooi intro, en dan op 1:50 plotseling een wending die me uit de sfeer van het intro haalt. Op de 1 of andere manier mist nummer iets. Ik denk iets van focus, of een centraal element. Alsof het de backing track is van iets wat er (nog) niet in zit. Wel mooie sounds!
 
De eerste track van de contest 2019 die ik beluister en al meteen een hele knappe. Mooi qua geluid en compositie. Mede gezien de lengte van de track zou ik hier en daar nog wat experimenteren met melodische elementen. Op het gedeelte tussen (ruwweg) 2:20 en 3:00 zou iets van een sax- of gitaarsolo (of een synthetische lead daarvan afgeleid) zeker niet misstaan. Deze passage komt later in je track nog een keer terug: ideaal om zo'n solo te herhalen. Verder: niets meer aan doen!
 
De track zou van mij iets meer power in de percussie mogen hebben, maar klinkt verder erg goed.
 
Mooie intro, erg fijne sounds, lekkere spanningsboog die je daar opbouwt!

Dan als de drums er in komen op 1:05, helaas die staan veel te zacht, jammer dat had er best ff in mogen knallen.

Daarna vanaf 1:36 gaat het ineens een heel andere kant op, zeker niet verkeerd of zo, maar ik had wel een ander soort nummer verwacht aan de hand van het intro. Dit hadden voor mij dus ook 2 aparte nummers kunnen zijn.

euke stukjes in het 2e gedeelte, lekker simpel, maar effectief baslijntje icm de drums. Pianospel is ook dik in orde. Al met al, prima track!
 
Zoals anderen ook al schreven zou de drums wat harder mogen. Toch vind ik het best een aardige track verder.
 
Lijkt het thema in het begin nou op iets uit Twin Peaks? Ik vind de sfeer wel goed. Ik denk dat alleen de bas zachter moet, dan wordt de rest vanzelf harder. De drums en percussie klinken erg muzikaal, goed gedaan!
 
De partijen zijn zeker ok en de break voelt heel somber en afwachtend aan, dus dat gevoel zit er in, maar kwa structuur mocht er misschien een climax in zitten die het geheel wat meer "body" geeft.
 
drums knallen hier lekker. zit goed in elkaar. maar kan me, helaas, niet zo pakken. wel erg goed gedaan. het intro vind ik prachtig.

...

luister m nu voor de 2e keer. hij wordt sterker, voor mij, bij de 2e keer. voel ik meer de subtiliteiten. pakt me meer.
 
Ik vind het een mooie track, de subtiele effectjes op de achtergrond en de opbouw zijn heel mooi. Is wat lang en kan derhalve zeker een lead of melodie gebruiken maar is zeer mooi.
 
Inderdaad de drums iets harder/steviger in de mix en die bassline mag wat meer naar achter.
Alle mid/hogere synth sounds zitten erg op de achtergrond, sommige daarvan zouden een wat prominentere rol kunnen hebben.

Verder vind ik de synths en sound-design echt heel lekker. De sfeer die je neerzet is ook heel filmisch ofzo, zou prima in een soundtrack kunnen, of iig stel ik me al een hele videoclip voor met iemand die door een verlaten landschap rijdt of iets dergelijks.
 
Back
Top