Sjoelie - Malibu Club (Vocal Mix)

Deleted member 34904

Gedeactiveerd account
Lid sinds
7 mei 2010
Berichten
421
Dit is mijn inzending voor de Synthforum contest 2019. Het is een Vocal Mix van een track die ik eerder dit jaar heb gemaakt genaamd Malibu Club. Best leuk om een zangeres in te huren via fiverr voor een paar euro :) Ik ben altijd benieuwd naar feedback, nu in het bijzonder omdat dit mijn eerste track is waar ik met vocals heb gewerkt.

 
Lekker in het gehoor liggend nummertje! Melodie blijft in je hoofd zitten.
Tipje vocals: misschien een beetje meer effect erachter of zoals bij '...give it away', een kortstondig effectje wat past bij het woord away.
 
Vocals krijgen steeds mijn extra aandacht. Vocals opnemen is ook een kwestie van de vocalist goed te coachen. Ik ben recht door zee met mijn kritiek. 6/10

Zou je iets specifieker kunnen zijn? ligt het dan aan de uitspraak/pitch/dynamiek/hoe de vocal in de mix ligt/timing..?

Ik zou het fijn vinden om er van te kunnen leren
 
Grappige track. Ik vind de vocals iets te veel achter in de mix liggen. Vocalen mogen wat mij betreft ook wat meer sprankelen en wat extra effectjes. Klinkt wat vlak. Ook de zuiverheid zit mij hier en daar in de weg. Tweede stemmetjes vind ik wel geslaagd.
 
Hmmja.. Klinkt inderdaad alsof de vocals niet echt 1 zijn met de rest van de muziek.. je krijgt er een beetje een karaoke gevoel van. Gewoon een kwestie van vocals wat lager in de mix denk ik
 
Misschien wat reverb op de vocals zetten, en af en toe een pauze inlassen.. Teveel vocalen volgens mij. Muzikaal zit ie dan wel goed in mekaar, succes! :)
 
je krijgt er een beetje een karaoke gevoel van.
Ik hoor wat je bedoelt, maar loop je dat risico niet met alle online ingehuurde vocals? Wel interessant dat zoiets bestaat. Ben benieuwd naar Sjoelie’s ervaringen. Contact leggen, muziek en tekst opsturen en dan moet je maar accepteren wat iemand ermee doet?
 
ik heb zelf niet echt ervaring met het gebruik van vocals, maar kan me wel vinden in wat er over de vocals gezegd wordt. Het lijkt er in inderdaad niet helemaal lekker in de liggen. De track loopt wel lekker verder, zeker door de arp erin en het fijne bassloopje :)
 
Lekkere groove, de vocals hadden beter gekund. Ik vind ze nu een beetje te vlak klinken, te weinig dynamiek en eigenlijk ook geen bijzondere/aangename stem (maar verder wel goed gezongen). Wat meer effects erop had wellicht kunnen helpen (een van de Eventide H3000 vocals presets bv). De vocals halen de track nu toch een beetje naar beneden, en dat is jammer want het is verder een heel leuke track!
 
Bedankt voor de reacties allemaal,

Ik hoor wat je bedoelt, maar loop je dat risico niet met alle online ingehuurde vocals? Wel interessant dat zoiets bestaat. Ben benieuwd naar Sjoelie’s ervaringen. Contact leggen, muziek en tekst opsturen en dan moet je maar accepteren wat iemand ermee doet?

Ik snap wel wat jullie bedoelen met het karaoke achtige gevoel. Ik heb een aantal versies van mijn mix gemaakt en het lukt me niet erg goed om de vocals in de mix te krijgen, ze liggen er meer op. Ik denk dat dat meer te maken heeft met mijn kunde betreffende het verwerken van vocals, dan de aangeleverde vocals zelf.

Het klopt ook wel dat er een aantal punten zijn waar de vocal niet helemaal zuiver is, maar ik denk dat we daarbij ook niet moeten vergeten dat in de studio alles wordt weggepoetst (en ik heb geen melodyne oid op het moment). Ook is het normaal om een vocal te compen uit vele takes.

Hoe dit in zijn werk gaat: Ik had een aantal maanden terug een vocal nodig voor een andere track, toen heb ik haar 8 woorden laten zingen en was daar erg tevreden over. Het kan wel af en toe een beetje een muntje zijn wat je opgooit, maar ik vind het fijn dat de mogelijkheid er is om vocalisten of sessie muzikanten voor lage prijzen iets te kunnen laten spelen. In dit geval heeft ze voor 15 euro de tekst geschreven, 3 harmonien gezongen en opgenomen, dus ik ben me er ook geen buil aan gevallen. Ze wilde het eventueel nog een keer inzingen, maar ik vond het niet echt nodig om iemand voor zo'n prijs uit te melken... (op een platform doen ze alles voor de reviews)

Ondanks dat ik geen revisie meer kan sturen voor de contest ga ik toch terug naar de tekentafel, en begin dan helemaal van vooraf aan weer met de opnames, om te kijken of ik er meer uit kan halen
 
Zet een goede 1147 op die vocal en trek dat volume naar beneden. Het is nu veel te dynamisch tov de rest. En de truck van goede vocals zijn dubbelen. Dat kan je over de hele track doen maar ik zou het eerst proberen met bepaalde refrein stukken.

In het echt wordt trouwens door backing vocals gedaan. Ding daarvan is dat de stemmen harmonisch goed moeten klinken. Harmoniser kan je ook gebruiken.

En gebruik panning, reverb etc. en zorg dat al je vocals door 1 groep gaan waar je het tot een eenheid compressed.
 
Ik word hier niet helemaal gek van, maar wel een tof nummer.
Mss moet je de stems eens in een dropbox zetten en zien wat de criticasters ermee doen :-)
 
met een zangeres die kan zingen had je een leuk nummer gehad,zelfs gratis had die ik zelfs niet binnengelaten,hoe durft die zich zangeres te laten benoemen,echt iets voor die selecties van 'the voice' en er na 3 seconden uitgesweept wordt lol ,crazy
 
ik probeer de reakties niet altijd te lezen, lukt niet. de vocals zijn op zich niet slecht, het is simpel een lekker nummer. de vocals kunnen wat beter in de mix, wellicht, maar zo werkt het ook. vocals goed plaatsen is inderdaad moeilik, maar soms is het ook een keuze, ik luister veel muziek, en dan valt op hoeveel mogelikheden er zijn, ook die afwijkend zijn, of vaak afwijkend zijn. er is geen regel. de mixregels, de bais, zijn zeker belangrijk, ik merk dat ik beter mix, hoe meer ik de techniek leer, maar ik leer ook door ervaring, ik heb nogal de neiging de vocals juist te veel in de muziek te laten opnemen, en dat is een keuze. en soms zit er bovenop, of soms is het perfekt in balans. meestal keuzes...
ik ben er niet geheel kapot van, maar het zit lekker in elkaar, lekkere groove. pakkend. ik vind een lekker nummer, of tof! de vocals met muziek vind ik zeker werken.

MadR wat is een 1147???
 
ik probeer de reakties niet altijd te lezen, lukt niet. de vocals zijn op zich niet slecht, het is simpel een lekker nummer. de vocals kunnen wat beter in de mix, wellicht, maar zo werkt het ook. vocals goed plaatsen is inderdaad moeilik, maar soms is het ook een keuze, ik luister veel muziek, en dan valt op hoeveel mogelikheden er zijn, ook die afwijkend zijn, of vaak afwijkend zijn. er is geen regel. de mixregels, de bais, zijn zeker belangrijk, ik merk dat ik beter mix, hoe meer ik de techniek leer, maar ik leer ook door ervaring, ik heb nogal de neiging de vocals juist te veel in de muziek te laten opnemen, en dat is een keuze. en soms zit er bovenop, of soms is het perfekt in balans. meestal keuzes...
ik ben er niet geheel kapot van, maar het zit lekker in elkaar, lekkere groove. pakkend. ik vind een lekker nummer, of tof! de vocals met muziek vind ik zeker werken.

MadR wat is een 1147???

Bedankt voor je reactie, creeert weer wat lucht tussen alle regels ;) ik heb ook naar 1147 gezocht en gok dat MadR de 1176 compressor bedoelt?

egres Ik ga ervanuit dat de wijn bij het kerstdiner of heel goed was, of reeds veranderd in azijn8o)
 
egres Ik ga ervanuit dat de wijn bij het kerstdiner of heel goed was, of reeds veranderd in azijn8o)

haha ja, je hebt wel een punt,heel goed,maar te sterk (Grand Crus van 15j oud die oorspronkelijk al 14,5% alcohol was,dus je kan je voorstellen het effect..)

Anyhow,de zangeres haar stem past niet bij het nummer,als ik het delicater kan omschrijven..maar ze zal nog heel lang moeten oefenen.
 
Bedankt voor je reactie, creeert weer wat lucht tussen alle regels ;) ik heb ook naar 1147 gezocht en gok dat MadR de 1176 compressor bedoelt?

dat dacht ik ook al, de 1176 is een goeie compressor voor zang, maar goed er zijn zoveel tips, b.v. "Try using the 1176 (fast attack, fast release, 12:1 ratio) and LA-2A in series. You should hear the 1176 grabbing transients as the LA-2A handles overall leveling." en nog een hele waslijst van mogelikheden. het is wat je wil. ik gebruik bijna geen compressors meer voor zang, wel voor de inzending van deze contest..., ja een... 1176 emulatie.... goed, geniet!
 
Back
Top