tragmadat - Vogelbijland

tragmadat

vioo eh 'l
Lid sinds
2 juni 2004
Berichten
3.808
Locatie
Nr. 9
Sjalom!

Ik doe natuurlijk ook weer mee, al is het alleen al om mezelf er toe aan te zetten de rest van de inzendingen een luisterend oor te bieden.
Wat ik, op zich al, doe met veel plezier.
Het is een combi van een eerder project met de neuron qua vogeltjes, maar dat vond ik wel erg puur ambi.
Dus heb ik er wat omheen gemuzakt met mijn trouwe ESX.
Geniet ervan met thee, koffie of wat je ook nodig denkt te hebben en succes met alles maar weer!

 
Last edited by a moderator:
die esx sound meen ik wel wel te herkennen in de snare. blijft toch wel een lekkere bak he

die vogeltjes ambient track vond ik zo leuk, die had onmiddelijk een stem gekregen, ze hadden daarom ook wel wat prominenter aanwezig mogen zijn in de track
verder is het een leuke sfeervolle track, met wel een eigen sound door dat FM achtige metalige wat het heeft
 
ja heeft een heerlikke sfeer. mooi in elkaar gezet, heel subtiel. het "FM achtige metalige", maakt het eigenzinnig. ook door andere "ingrepen". erg goed.

(ken je "slow motion blackbird", moest ik heel even aan denken.. bij de vogelgeluiden... valt te googelen, door chris hughes, gebaseerd op een idee van steve reich, erg mooi, zeer bizonder, het album waarop het staat is wat minder...)

yeah!
 
De bas komt ook uit de ESX om duidelijk te zijn, het arme ding is wel op sterven na dood...
Slowmotion blackbird vond ik prachtig vink, wel jammer van die spreeuwen in het begin van de clip :geslaagd:
Trouwens vinken kunnen erg mooi zingen ook
En ja Gloom, het is repetatief maar ik had er het gevoel van een klok bij, zie je, die doen niet afwisseling...
 
Lekker droog minimalistisch begin. Dan de langzame gestage opbouw naar meer... En wauw!!!! Verassend! Mooi gemaakt en erg origineel, ik vind um geslaagd!
 
Mooie sounds, lekkere beat, en vooral de break rond 1:28 vind ik fijn :)
 
van de maker die ons weleer een introspectieve muzikale studie in aardpeersoep gaf, nu een ding over vogeltjes... Ik bedenk mij hierbij een illustratie met pictogrammen die de techniek van het vliegen van vogels uitlegt :P
 
Ik heb een paar keer moeten luisteren alvorens ik 'm had te pakken.:engel:
Een repetitieve bassloop die door z'n eenvoud absoluut niet verveeld. Het hoogtepunt in deze track is voor mij het stuk met de vogeltjes en het gitaartje.
En dan krijgt de bard van dienst plots een lel van de bass. YES !:baco:
 
Begin deze week kon ik door verkoudheid en hoofdpijn, de vogeltjes niet zo verdragen...
Inmiddels klinkt het beter.. :-)
 
Back
Top